Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dual screen setup, alle schermen op 1 scherm weergeven.

Pagina: 1
Acties:

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 12:33
Allereerst de Specs:

Videokaart: ATI HD 5850
Beeldschermen: Philips 241E pc monitor (via DVI)
Philips tv, via versterker, welke via HDMI is aangesloten.
Versterker: Marantz S5200
Geluidskaart: Standaard Realtek chip van moederbord.

In principe gebruik ik bovengenoemde schermen nooit gelijktijdig. Ik vind het alleen handig dat als ik een film kijk ik snel kan overschakelen naar mijn tv. Alles werkt naar behoren, heb geluid en goed beeld.

Er is alleen een klein probleem. Doordat het geluid via de HDMI naar de versterker gaat, en dit op dit moment de enige manier is waarop ik geluid vanuit mijn pc daar naar toe krijg, kan ik dit signaal dus niet uitschakelen. Hierdoor zal ATI controll panel denken dat mijn tv altijd ingeschakeld staat. Hier is in principe niks mis mee.

Echter... nadat ik een film gekeken heb worden alle programma's geopend op mijn tv scherm. Ik dien deze vervolgens een voor een terug te slepen naar mijn computermonitor. Jullie snappen natuurlijk dat als je probeerd tv te kijken terwijl je een beetje chill zit te msnen dit behoorlijk irritant is. Blind de vensters terug slepen is namelijk een behoorlijke kunst.

Meer tweakers die dit fenomeen kennen en er een oplossing voor hebben? Heb al geprobeerd om pc monitor als primair scherm in te stellen, dit geeft geen verschil. Ik kan wel tijdelijks het tv scherm uitschakelen, hierdoor valt alleen wel je geluid uit totdat je het hele zaakje opnieuw opstart. niet relaxed dus.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
In win 7 kan je via Win + P redelijk snel schakelen. Heb je nog wel dat het geluid wegvalt natuurlijk. Wat ik meestal doe is shift + rechtermuis op het programma in de taakbalk. Je krijgt dat het 'oude' optie menu van Windows. Als je dan kiest voor 'verplaatsen' (kan alleen als het scherm niet gemaximaliseerd is) komt de muis precies op de juiste plek om het venster dat je wil verslepen. Kwestie van dan de linkermuis vasthouden en scherm verslepen.

Desktop | Server | Laptop

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 12:33
Rupie schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:02:
In win 7 kan je via Win + P redelijk snel schakelen. Heb je nog wel dat het geluid wegvalt natuurlijk. Wat ik meestal doe is shift + rechtermuis op het programma in de taakbalk. Je krijgt dat het 'oude' optie menu van Windows. Als je dan kiest voor 'verplaatsen' (kan alleen als het scherm niet gemaximaliseerd is) komt de muis precies op de juiste plek om het venster dat je wil verslepen. Kwestie van dan de linkermuis vasthouden en scherm verslepen.
Kijk dit werkt inderdaad al een stuk beter. Wist niet dat het zo gemakkelijk kon!. Mijn dank is groot!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik heb laatst nog een mooie shortcut ontdekt. Maak een window actief (aanklikken in de taakbalk) en gebruik dan win+pijltje links of rechts. Daarmee schakelt het window achtereenvolgens van linkerhelft van het linker scherm, rechterhelft van het linker scherm, linkerhelft van het rechter scherm en rechterhelft van het rechter scherm. win+pijl omhoog is maximize.

Ook handig als je bijvoorbeeld twee explorer windows naast elkaar wilt openen of zo.

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Met Shift + Windows + pijltje links of rechts kan je een venster zelfs in één keer van scherm laten wisselen.