Toon posts:

144 Mbps per toch slechts ca. 2000 KB/s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de Cisco E3000 router en maak met mijn laptop met N-draft een wireless verbinding. Het downloaden gaat op die manier met tussen de 2300 en 3000 KB/s terwijl de connectie 144 Mbps aangeeft. De laptop met een draad verbinden met de E3000 levert tussen de 7000-7500 KB/s op. Ligt dus niet aan verbinding met ISP zelf maar aan wireless tussen router en laptop. Vreemde is verder dat de laptop aangeeft dat de verbinding redelijk is (60%) terwijl ik er letterlijk 1 meter vandaan zit. Kan dus zijn dat de ontvangst door laptop zwak is.

Zou het helpen als ik een usb stick voor wireles-N koop of maakt dat niets uit?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Is dit intern op het LAN? Via FTP? Usenet?

Misschien hangt het af van de bron, misschien van je laptop. Te weinig info

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wat zijn de specs van de laptop, is dit op de 2,4 ghz band of op de 5 Ghz
op welk kanaal zit de router?
Op welke kanalen zitten de buren

Te dichtbij de router is ook niet goed

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Daarnaast is 144Mbps half duplex, dus een kant op altijd de helft.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Ik heb psies t' zelfde probleem...Windows7 zeker?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nee want ik zie wel gewoon 300Mbps

[ Voor 7% gewijzigd door Brilsmurfffje op 10-03-2011 20:03 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12 23:54
die 144Mbps is wireless dus. Zo ie zo geldt bij wireless snelheden dat het over het algemeen de helft van de aangegeven snelheid werkelijkheid is. Dan zou je dus op 72Mbps zitten. Daarbij zit er nog een flinke hoeveelheid overhead en switch tijd (tussen send en receive) bij, kom je uit op in het beste geval enkele MB's per seconde. Lijkt mij dus gewoon een redelijk normale snelheid voor je wireless client.

Zitten er nog meer actieve wireless clients in het netwerk?

Edit: misschien maar een beetje half gelezen, maar als er veel storing van andere bronnen zijn (of andere wlan netwerken) heeft dat een nogal negatieve invloed op je signaal. Hier even een voorbeeld van resultaten:
http://www.smallnetbuilde...-roundup?showall=&start=4
Goeie info over echte throughput.

[ Voor 28% gewijzigd door R.E. op 11-03-2011 13:50 ]

Vette shit!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:58

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gokje, ga er eens verder van af zitten ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Heb je niet toevallig een draadloos netwerk van buren in de buurt die op hetzelfde kanaal draaien?

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:02
Ventieldopje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:44:
Gokje, ga er eens verder van af zitten ;)
Te sterk signaal kan idd ook de oorzaak zijn. Ik heb hier mijn AP maar in de meterkast gehangen, als ik em daarbuiten hang gaat de WLAN kaart van mijn laptop over de zeik (Intel 5100 AGN). Mijn andere laptop (Intel 3945abg) heeft nergens last van overigens.

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 21:57
R.E. schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:42:
die 144Mbps is wireless dus. Zo ie zo geldt bij wireless snelheden dat het over het algemeen de helft van de aangegeven snelheid werkelijkheid is. Dan zou je dus op 72Mbps zitten. Daarbij zit er nog een flinke hoeveelheid overhead en switch tijd (tussen send en receive) bij, kom je uit op in het beste geval enkele MB's per seconde. Lijkt mij dus gewoon een redelijk normale snelheid voor je wireless client.
Ben ik het niet mee-eens. Met 54mbit zit ik rond de 3MBp/s, met wireless N (5Ghz) zit ik op 12MBp/s.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 00:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Xardas schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:59:
[...]

Ben ik het niet mee-eens. Met 54mbit zit ik rond de 3MBp/s, met wireless N (5Ghz) zit ik op 12MBp/s.
54Mbit *50% = 27Mbit /8 = 3,4 MByte/s
300Mbit * 50= 150Mbit/sec= 18 Mbyte/sec (waar je dus 60% van haalt blijkbaar)

Als je die van de TS pakt

144Mbps *50 = 72/8= 9 Mbyte/sec (waar je dus ook maximaal 2/3 van kunt halen)

Topic starter zou dus toch 2-3 sneller moeten kunnen draaien als Wifi de bottleneck is . (wat niet helemaal het geval is aangezien 7000 Kb/sec voor bedraad ook wat beperkt is). Die 60% signaal sterkte is ook een aanwijzing dat er iets met wifi aan de hand is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-12 09:13
Wireless snelheden stappen naar beneden in trappen, en niet in percentages.
Je kan dus niet rekenen met 60%.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:24
Ook al zijn er in de omgeving geen buren die op jouw signaal uitzenden kunnen toch andere bronnen storen (DECT telefoons/magnetrons/gsmmasten etc.) Een ander kanaal proberen kan dus nooit kwaad.
Pagina: 1