Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik zit met het volgende probleem:
Als ik mijn pc opstart gaat alles goed todat ik mijn bureaublad te zien krijg.
Dan krijg ik meteen een BSOD varierend van IRQL_NOT_EQUEL_OR_LESS tot aan MEMORY MANAGEMT. Dan start ik mijn pc weer op en dan weer het zelfde tot aan 4 a 5 keer toe ongeveer.
Soms na het opstarten crasht mijn Ati CCC driver. Als ik log boeken wil openen crasht die ook vaak.
Dan moet ik mijn pc weer opnieuw opstarten of ik krijg daarna een BSOD.
Dan na 4 of 5 keer loopt ie zo stabiel als een huis. Dan kan ik stress testen en gamen wat wil ik.
Als ik dan nu kijk in de logboeken staat er:

De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x0000007e (0xffffffffc0000005, 0xfffff8000302a515, 0xfffff880037628c8, 0xfffff88003762120). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 031011-10281-01.

&

De vorige afsluiting van het systeem om 17:49:20 op ‎10-‎3-‎2011 is onverwacht gebeurd.

&

Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

&

De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x0000001a (0x0000000000041790, 0xfffffa8000bc3a30, 0x000000000000ffff, 0x0000000000000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 031011-8703-01.

&

Servicebesturingsbeheer heeft na het onverwachte afsluiten van de Windows Live ID Sign-in Assistant-service geprobeerd een herstelactie (Service opnieuw starten) uit te voeren, maar deze actie is met de volgende fout mislukt:
De service is al gestart.

Wat ik al geprobeerd en vervangen heb:
- dit is de 3de PSU die erin zit.
- memtest gestressd.
- alle HDD's gechecked
- nieuwste bios
- cpu + mem in stress test

Ik denk zelf persoonlijk dat mijn mobo niet meer goed. Helaas is alleen de winkel waar die vandaan komt falliet.

Mijn pc bestaat uit:

Mobo: MSI P55 GD80
Mem: Corsair Dominator 4Gb 1600 C7
PSU: Tagan 700 watt
VGA: Ati HD5850
SSD: Corsair F60
HDD: 4 x 320gb seagate RAID 0 + 500 Gb Hitachi.
Case: Tagen A+case Diablo Advance
en een zooitje fans.

Bios staat basic ingesteld niks over geclocked of wat dan ook.
Voltages staan standaard.

Ik hoop dat jullie nog goeie ideeen hebben?
Alvast bedankt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05
Het enige wat ik mis in je post is de duur van memtest run. Je hebt die wel zeker 8 uur laten lopen?

Desktop | Server | Laptop

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Rupie schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:22:
Het enige wat ik mis in je post is de duur van memtest run. Je hebt die wel zeker 8 uur laten lopen?
Dit inderdaad, en wellicht het omwisselen van geheugen/bankje voor bankje proberen. Dit klinkt voor 90% als een geheugenprobleem.
Overigens kan dit ook best je CPU of GPU zijn, hoewel die kans kleiner is. Kun je hem eens starten met gewoon je onboard video?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem 4 uur laten lopen.
Zal hem morgen wel aanzetten als ik ga werken en dan weten we ook het resultaat na 8 uur.
Maar ik denk persoonlijk niet echt dat het komt door me RAM.
Omdat ie na een tijdje gewoon helemaal perfect loopt. Maar we zullen het zien.

Als ik een onboard vga had, had ik het gedaan :P.
Ik ga morgen ochtend.
Want dat is ie weer afgekoeld en spelen de BSOD's weer op.
Nu loopt ie zeg maar stabiel.
Ram van banken verwisselen als dat kan want zo te zien zit me koeler in de weg :(
en een andere videokaart erin stoppen en kijken wat ie dan doet & dan in de memtest zetten voor 8 uur.
Ik hou jullie up-to-date !

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jaa klopt het is mijn RAM wat defect is.
Na 10 uur testen op 1 stick ram niks aan de hand.
Systeem start in 1 keer goed door met 1 stick ram.
Ik sluit af stop die 2de erbij en start op en krijg meteen BSOD.
En nu vanochtend start ik op met ander ram en er is niks aan de hand.
Nu nog even uit zoeken welke van de 2 stick defect is. (heb ze door elkaar gehaald:P)
Bedankt voor het mee denken
Dit topic is afgerond en kan voor mijn part een slotje op :+

Verwijderd

klink misschien heel stom, maar klinkt als een probleem wat ik laatst had "qvl"
Staat het geheugen in de qvl?
ik had geen probleem met 1 reepje maar zodra ik de tweede er bij deed :( :( 8)7 :?

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-02 17:07
Kan je niet een moederbord lenen en daarmee testen? of is dat weer te moeilijk.. zo weet je of het aan het moederbord ligt of niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het setje van iemand anders overgekocht.
Hij heeft het altijd gedaan. Hij heeft het bij mij ook een tijdje goed gedaan alleen na een paar weken
begon de ellende. Er zit nu ander geheugen in en dat werkt nu goed. Dus even kijken of ik die 2 latjes kan RMA' en bij Corsair.

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-02 17:07
Corsair is wel chill als je nog garantie hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Levenslange garantie zit erop dat spul.
Dus even kijken hoe dat in werking gaat.
Pagina: 1