Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 17:42
Geachte Tweakers!

Ik zit met een drama:

Ik heb een witte lelijke blauwe leds illumated toetsenbord van Trust bij een NZXT Rogue Red Black.

Oh FOTOS komen eraan trouwens dan zien jullie ongeveer wat ik heb en hoe het eruit ziet :)

Nu lijk ik net een zeurende vrouw maar echt ik vind het er niet uitzien en daarom wil ik dus een nieuwe toetsenbord zodat het hoekje helemaal compleet is :P

Logitech G19 of Thermaltake Tt eSPORTS Challenger Pro Gaming???

G19: DUURDER

- Tiltable, color GamePanel LCD: The (320×240) display shows unprecedented levels of information-both in- and out-of-game-including game stats, system information, VOIP communication data, video playback, image slideshows, and many other items.
- User-selectable backlit characters: Personalize the keyboard to better fit with the rest of your computer and gaming equipment, and easily locate keys-even in the dark.
- Twelve fully programmable G-keys with three macros per key: Program up to 36 single keypresses or complex macros; use the MR key to record new macros on-the-fly.
- Multi-key input: Use up to five keys at once to perform multiple complex actions.
- Game/desktop mode: Disable the Windows/Context Menu keys so they won’t interrupt your game if pressed accidentally.
- Two powered Hi-Speed USB 2.0 ports: Transfer data to and from peripherals-such as MP3 players and flash drives-while also charging battery-powered devices.
- Intelligent cable management: Keep mouse, headset, and other cords out of the way by routing them through channels on the underside of the keyboard.
- Instant media access: Use the convenient one-touch controls for volume and media playback.

Thermaltake Challenger PRO: GOEDKOPER!

Features
• Red illumination back light
• 2 x USB 2.0 ports
• User Interface
• Macro Keys
• Multimedia Keys
• 64KB onboard memory
• Onboard profile switch
• Backlight switch
• Fan device
• Windows dummy keycaps
• Smart cable management with detachable cable design
• 8 additional removable keycaps

Wat denken jullie?

Bij voorbaar dank voor jullie adviezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

Producten even gekoppeld om het verschil in prijs duidelijk te maken :) Gaat dus om 125 euro vs 53 euro

Ik zou zelf overigens voor de G110 kiezen. Toch een mooi bord, rode backlight, en de kwaliteit en service die ik van Logitech gewend ben is top :) Ok, je hebt dan geen scherm, maar dat zou je bij de Tt ook niet hebben... ;)

Ieder logitech bordje dat ik gehad heb is zijn geld waard geweest, en ik zou ook de 125 euro voor de G19 blind neer durven leggen, maar bedenk je eerst even goed of je dat schermpje wel echt gaat gebruiken.

Die Tt ziet er erg goedkoop uit naar mijn smaak. Bovendien is het speciale aan dit toetsenbord, de ventilator die je handen koel zou moeten houden, als ik de reviews mag geloven zwaar zinloos, met een bijna niet aanwezige airflow. Mocht je het daar dus voor doen, dan zou ik nog eens goed wat reviews doorspitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Ik neig inderdaad naar de G110 aangezien ik niet het schermpje ga gebruiken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil je bling.............G19 (heb ik zelf ook :))
Alleen funcionaliteit........G110

Simple as that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Aigh :) ik denk dat ik voor de functionaliteit gaat, gaat mij meer om het 'plaatje' dan een geadvanceerde toetsenbord waarvan ik de helft niet gebruik :)

THNX allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

Iconlast schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:08:
Aigh :) ik denk dat ik voor de functionaliteit gaat, gaat mij meer om het 'plaatje' dan een geadvanceerde toetsenbord waarvan ik de helft niet gebruik :)

THNX allen :)
Haha, verstandige keuze :) De G110 is, ondanks dat het mijn smaak niet is, een oerdegelijk bord. Misschien niet zo gimmicky als de G15 of G19, maar wel erg uitgebreid qua macro's en andere mogelijkheden. 't Is een ramplankje waar je nog een flink aantal jaren plezier van zult hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Iedereen noemt de G19 een gimmick. Ik noem het gewoon verdomde handig. Ik gebruik het voor allerlei dingen naast de game profiles.
Ik gebruik het vooral als een system monitor, mp3 display en rss reader.

Ja de standard scripts van Logitech zijn gimmicks op de rss reader na maar dingen als LCDhost en barloggs script zijn echt top.

Neemt niet weg natuurlijk als je de display niet gebruikt dat je ook niet ervoor moet gaan betalen ;) maar de G19 is echt wel meer dan een gimmick alleen moet je wel nagaan of het voor jou nuttig is :) Wat betreft Logitech support.... ja meer dan top natuurlijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door Hakker op 12-03-2011 15:03 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Hakker schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:57:
Iedereen noemt de G19 een gimmick. Ik noem het gewoon verdomde handig. Ik gebruik het voor allerlei dingen naast de game profiles.
Ik gebruik het vooral als een system monitor, mp3 display en rss reader.

Ja de standard scripts van Logitech zijn gimmicks op de rss reader na maar dingen als LCDhost en barloggs script zijn echt top.

Neemt niet weg natuurlijk als je de display niet gebruikt dat je ook niet ervoor moet gaan betalen ;) maar de G19 is echt wel meer dan een gimmick alleen moet je wel nagaan of het voor jou nuttig is :) Wat betreft Logitech support.... ja meer dan top natuurlijk :)
AL ga ik wel overklokken met die ding :P Maar goed is het bijvoorbeeld wel handig bij overklokken dat je op het schermpje functies kan gebruiken voor het overklokken, en temps, voltages laat zien enzo... ik denk het wel

Daarmee zit ik ook hehe denk ik net pas aan ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
Iconlast schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:33:
Ik neig inderdaad naar de G110 aangezien ik niet het schermpje ga gebruiken denk ik...
Ook deze post van mij is getypt op een G110.
Ik heb hem nu ongeveer een jaar, en hij typt geweldig!

Oerdegelijk, en je kunt in games veel keys tegelijkertijd gebruiken, in tegenstelling tot "normale" ramplanken.
En de macro's zijn ook handig, al heb ik die zelf nog niet echt uitgezocht hoe die werken...

Edit: Ik heb ook zitten twijfelen tussen de G110, of de G15 of G19.
Maar ik ken iemand die de G15 heeft, het schermpje werd de eerste week veel gebruikt, en na deze week staat hij alleen ingeklapt...

Beetje zonde om daar dan voor te gaan betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door yannickie111 op 12-03-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Dit zijn dus de fotos, sorry als ze een beetje overbelicht zijn :)

http://img231.imageshack.us/g/p3110465.jpg/

Oh die met die Lycosa toetsenbord is mijn 1e zelf gemaakte systeem.

[ Voor 75% gewijzigd door Iconlast op 12-03-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:29
[verwijderd]

[ Voor 176% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Mar.tin schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:13:
Je plaatjes zijn stuq

Als je dan toch bezig bent met vervangen, koop een toetsenbord van 50 euro en koop voor de 75 euro die je overhoudt een mooi bureau bij de ikea.

Het toetsenbord stoort me minder dan het bureau eerlijk gezegd ;)
Lol het bureau is wel kut ja XD maar goed kan wel een nieuwe kopen moet ff kieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
yannickie111 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:09:
[...]

Ook deze post van mij is getypt op een G110.
Ik heb hem nu ongeveer een jaar, en hij typt geweldig!

Oerdegelijk, en je kunt in games veel keys tegelijkertijd gebruiken, in tegenstelling tot "normale" ramplanken.
En de macro's zijn ook handig, al heb ik die zelf nog niet echt uitgezocht hoe die werken...

Edit: Ik heb ook zitten twijfelen tussen de G110, of de G15 of G19.
Maar ik ken iemand die de G15 heeft, het schermpje werd de eerste week veel gebruikt, en na deze week staat hij alleen ingeklapt...

Beetje zonde om daar dan voor te gaan betalen.
Inderdaad daar zit ik mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Hmm ik denk dat ik voor g110 ga aangezien ik denk dat ik het beelschermpje van de g19 niet ga gebruiken en nog best duur is.

En ik zie veel positieve reacties over de G110 :)

Nieuwe bureau... tja moet ik nog ff kijken omdat ik geen auto heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Iconlast schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:54:
Hmm ik denk dat ik voor g110 ga aangezien ik denk dat ik het beelschermpje van de g19 niet ga gebruiken en nog best duur is.

En ik zie veel positieve reacties over de G110 :)

Nieuwe bureau... tja moet ik nog ff kijken omdat ik geen auto heb :P
productreview: Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) review door yannickie111 O-) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Had ik inderdaad al gezien maar niet grondig doorgelezen :) thnx dit heeft mij wel overtuigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Iconlast schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:44:
[...]

Had ik inderdaad al gezien maar niet grondig doorgelezen :) thnx dit heeft mij wel overtuigd :)
Goede keuze!

Zelfde als ik een jaar ongeveer geleden.
Ik vond zo;n schermpje er ook wel vet uitzien, maar na een tijdje wordt het niet veel meer gebruikt in de praktijk, en de G19 is ten opzichte van de G110 toch wel ff wat duurder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
yannickie111 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:00:
[...]

Goede keuze!

Zelfde als ik een jaar ongeveer geleden.
Ik vond zo;n schermpje er ook wel vet uitzien, maar na een tijdje wordt het niet veel meer gebruikt in de praktijk, en de G19 is ten opzichte van de G110 toch wel ff wat duurder O-)
Inderdaad ah ik heb het geld er wel voor maar het is zonde als je iets koopt waarvan je de helft niet gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strike_2
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 20:17
Hoi allemaal,

Mijn blauwe G15 is na 8 jaar toch wel versleten (ja, ik heb het schermpje veel gebruikt i.c.m. LCDSirReal).
De backlight begint nu te knipperen, wat 's nachts erg storend is.

Goedkoop:
- Ik heb in de winkel de G110 geprobeerd en ik vond de toetsen te stroef en te ongelijk van weerstand.
- Ik heb even gekeken naar de Das Keyboard, maar die heeft geen backlight.
- De Sharkon Skiller heeft goede reviews, maar ze zeggen niets over hoe de toetsaanslag is.
- Medion Erazer heeft de juiste lay-out en knoppen, maar geen noemenswaardige reviews.

Mechanisch:
- De Corsair Vengeance K90 heeft _heel_ goede reviews (allemaal oud-G15 eigenaars?) en Cherry MX Red schakelaars (te zacht?), maar valt iets buiten het budget.
- De CM Storm Trigger ziet er goed uit, maar ik gebruik mijn toetsenbord meer voor werk en nauwelijks voor gamen.Ik weet niet of Cherry MX Black hiervoor de beste keus is...
- de PAD Ziet er ook goed uit: http://www.nkon.nl/qpad-toetsenborden/qpad-mk-80.html
Idealiter zou ik een toetsenbord met Cherry Brown nemen, maar die liggen wel erg ver buiten mijn budget...

Kan er nog iemand een lekker-typend ramplankje aanraden wat nog 8 jaar meegaat?
Eisen:
- Klassieke lay-out (geen verschoven blok boven de pijltjes)
- (verstelbare) back-light
- media-toetsen (minstens stop/play/next/prev/vol+/vol-)
- MOET LEKKER EN CONSISTENT TYPEN
Liefst voor onder de 75, mag maximaal 100 euro kosten

Ik heb van ellende een Trust plankje meegenomen met vrij lekkere toetsen, maar met een zware spatiebalk, ingekorte BackSpace, geen media-keys en een verschoven ind/del/hme/end/pup/pdn blok. Erg onhandig...

[ Voor 13% gewijzigd door Strike_2 op 13-09-2013 01:34 ]

Pagina: 1