Toon posts:

Zwart scherm, laptop loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een PB laptop (Easynote LJ61) met een ATI Radeon HD3200 grafische kaart. Een dikke maand geleden begon hij bij het gebruiken van grafische 'zwaardere' toepassingen (games, video, flashgames,..) zich te misdragen. Het scherm wordt zwart (ook een enkele keer blauw en gestreept) en de laptop bevriest.
Er zit niets anders op dan de stroom uit te schakelen en opnieuw op te starten. Hierna functioneert hij terug normaal tot de volgende 'freeze'. De problemen kwamen steeds meer en meer voor. Ik heb hem dan terug naar de winkel gebracht want hij is nog steeds onder garantie. Na een 3-tal weken kreeg ik hem terug, de gebeurde werken waren:

- Herinstallatie OS
- Herprogrammatie BIOS

Ik heb hem dan geformatteerd met windows 7 want er stond opnieuw vista op. De problemen leken van de baan te zijn hiermee, en het werkte een tijd normaal. Sinds gisteren gebeurt hetzelfde probleem echter vaak terug. Alle drivers zijn normaal up to date gezien de recente format.

Weet er iemand wat dit probleem is en hoe ik het eventueel zelf kan verhelpen, heb namelijk geen zin om hem weer 3 weken in te leveren voor een halfslachtige oplossing :)

Bedankt!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:34
Als ik zo lees, lijkt het me eerder dat je grafische kaart van je laptop niet goed functioneert. Ik denk niet dat je dit zelf eenvoudig kan oplossen, laat staan moet oplossen in garantietijd. Maar het blijft een gok van mijn kant.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien een gekke vraag, maar wel eens gecontroleerd of hij schoon van binnen is, dus geen opgehoopte stof en die dingen waardoor die slechter kan koelen?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook mijn eerste gedacht en dat heb ik dus nagekeken, hij is volledig schoon vanbinnen.

Verwijderd

dit las ik over de 3200;

"Using Windows XP, the HD 3200 seems to have problems with current and older drivers, as there is no 2D accelleration. This leads to very slow interactions with windows and scrolling (especially with Firefox as reported in various discussion boards). More information on the topic can be found at Planet 3D Now (de) or the AMD forum. "

misschien is het een kwestie van terug keren naar een oudere (ati catalist) driver gezien het eerder wel werkte.

link artikel
http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon-HD-3200.9591.0.html.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 19:08 ]