[OpenSUSE 11.4] is uit!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:56
Vandaag is OpenSUSE 11.4 uitgekomen.

Dear openSUSE Community. Users. Contributors. Fans and friends. The time has come: openSUSE 11.4 has arrived!. After 8 months of hard work, you can learn what is new, download it and upgrade!

http://news.opensuse.org/2011/03/10/opensuse-11-4/

Zijn er hier nog mensen die hem gaan installeren? Persoonlijk altijd wel een fan geweest van (Open)SUSE maar de laatste tijd hoor je toch veel meer over Ubuntu. Dus ik was van plan om dit weekend maar eens 11.4 te gaan installeren, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:30
Heb hem al draaien sinds dit weekend. Moet zeggen dat KDE4 wel meer en meer op W7 gaat lijken of is het net andersom ;-)
Het ziet er gelikt uit.

Mijn servertje laat ik nog even op 11.3 zitten, wacht daar nog een maand of 2 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Was zelf ook van plan om hem eens in dualboot naast ubuntu te installeren op laptop.
Dit vooral om KDE 4.6 eens te bekijken/proberen.
Desktop PC en Mediacenter/server PC laat ik voorlopig mooi op ubuntu zitten, bevalt me al tijden uitstekend.

Maar ik liep vanmiddag toen ik snel ff dacht te installeren (had niet zoveel tijd) tegen het probleem aan dat de OpenSuse installer zich helemaal niet lijkt te bekommeren om de ubuntu installatie op de laptop.

Nu kon ik wel handmatig aangeven dat hij de ext4 partitie van ubuntu moest verkleinen en nieuwe partities voor opensuse aan moest maken, maar dan nog leek de grub installatie helemaal geen melding te geven van de ubuntu install.
Heeft iemand tips dit in dualboot met ubuntu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 14:12
OpenSuse + Gnome is iets wat volgens mij door veel mensen onderschat wordt. De visuele afwerking is, volgens mij, beter dan bvb bij Ubuntu. Ik vind het menu wel tof, alleen jammer dat de zoekbalk vanboven aan het menu niet hetzelfde werkt als bij KDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:56
Inmiddels ook geinstalleerd, draait prima! Zeer stabiel en een stuk sneller dan ik gewend ben. YAST is weer een verademing om mee te werken, alles ziet er goed uit, KDE 4.6 is erg fijn om mee te werken.

Ik heb alleen een klein probleempje. Ik draai spotify onder wine, wat het opzich prima doet. Muziek luisteren gaat prima, muziek doorzoeken ook. Alleen het programma ziet er niet uit. Ik krijg onderin allerlei rare strepen te zien waar het "verloop" van de track te zien is. En ook waar je kan selecteren op artiest, track, populariteit e.d. ziet er niet uit. Het is amper leesbaar en er lopen allerlei rare strepen doorheen.

Heb al een nieuwe versie van wine geprobeert, maar dat werkt niet. KDE desktop effect al uitgeschakeld, alles opnieuw geinstalleerd, wine opgeschoont.... Maar niets helpt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Heb je een betaald abonnement?
Zo ja, dan is de spotify for linux preview release een aanrader!
Die draait super bij mij (al draai ik op mijn desktop wel ubuntu, maar sinds dit weekend wel met KDE 4.6.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Goed nieuws :)
OpenSUSE is mijn (linux-) desktop favoriet geworden en deze gaat er bij mij ook zeer zekers op. Draai met volle tevredenheid 11.3 nu op mijn eepc. Het verbaast me soms echt hoe erg OpenSUSE onderschat lijkt te worden want het is gewoon een erg goede distro. Zowel op GNOME als KDE steekt hij er, naar mijn mening, boven de rest uit.
Pagina: 1