Ik wil een pc gaan samenstellen. Hopelijk kan ik dit snel gaan aanschaffen i.v.m. begin van het seizoen, maar dat ligt geheel aan mijn cashflow (en die is op het ogenblik niet te best).
Doel: zo snel mogelijk ge-editte filmpjes op een DVD krijgen. Iedere minuut telt.
Gebruikte software: Premiere Pro CS5 + Encore CS5
De films zijn voornamelijk geschoten in HQ mpeg (deze zijn het belangrijkst; deze films hebben het meeste haast, huidige camera is sony cx100), met af en toe avi (van tape), AVCHD, en diverse bestanden van GoPro's, ContourHD's etc.
De ge-editte films zijn normaal gesproken 8 á 12 minuten lang.
Mijn huidige edit pc (dit gaat dan mijn thuis-pc worden):
Core i7 920
12 GB DDR3 1066 MHz (2x triple channel setje)
Packerd Bell standaard mobo
Packerd Bell standaard voeding
180 GB SSD 275/285 MB/s (OCZ Vertex2)
320 GB 7200 rpm
dvd-brander x2
NVIDIA GeForce 9600 GT
Win7 x64
Onderdelen die ik nog heb uit mijn huidige thuis-pc die in m'n nieuwe pc moeten gaan:
CoolerMaster SilentPro 600W koeling
96 GB SSD 240/170 MB/s (OCZ Vertex)
ATI Radeon HD 4850 graphics
Diverse hdd’s
DVD brander
Win7 x64 licentie
Wat wil ik aanschaffen:
MS-TECH CA-0300 STINGRAY SE kast (ik heb een voorkeur voor paars, blauw is evt ook goed)
ASUS SABERTOOTH P67 mobo
(eisen mobo: usb3, 32gb RAM mogelijk, firewire, onboard sound, liefst een PCI slot aanwezig)
Core i7-2600K
Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit
Een blu-ray lezer of schrijver
CPU: ik heb nog nooit iets overclocked maar het prijsverschil met de nietK versie is me te klein om niet te nemen.
Mobo: als ik de K CPU neem dan ook maar een P mobo, toch?
RAM: 16GB lijkt nu me nu prijstechnisch het slimst, en 1600MHz ook.
Blu-ray lezer/schrijver: ik heb nog niet echt blu-ray nodig. Zou het uitmaken welke dvd/blu-ray brander je koopt voor de snelheid waarmee dvd’s beschreven worden?
Budget:
Ik vind dit al flink duur, maar ik wil ook een duidelijke opgrade vanaf de i7 920 pc. Moet er ook nog even mee vooruit kunnen.
Ik denk trouwens dat ik de videkaarten ga switchen (thuis een betere videokaart is nuttiger).
Heeft er iemand commentaar op dit hele plan, of een beter idee?
En hoe weet ik of het gekozen mobo de gefixte chip heeft, of kan ik beter wachten tot half april ofzo met kopen?
Doel: zo snel mogelijk ge-editte filmpjes op een DVD krijgen. Iedere minuut telt.
Gebruikte software: Premiere Pro CS5 + Encore CS5
De films zijn voornamelijk geschoten in HQ mpeg (deze zijn het belangrijkst; deze films hebben het meeste haast, huidige camera is sony cx100), met af en toe avi (van tape), AVCHD, en diverse bestanden van GoPro's, ContourHD's etc.
De ge-editte films zijn normaal gesproken 8 á 12 minuten lang.
Mijn huidige edit pc (dit gaat dan mijn thuis-pc worden):
Core i7 920
12 GB DDR3 1066 MHz (2x triple channel setje)
Packerd Bell standaard mobo
Packerd Bell standaard voeding
180 GB SSD 275/285 MB/s (OCZ Vertex2)
320 GB 7200 rpm
dvd-brander x2
NVIDIA GeForce 9600 GT
Win7 x64
Onderdelen die ik nog heb uit mijn huidige thuis-pc die in m'n nieuwe pc moeten gaan:
CoolerMaster SilentPro 600W koeling
96 GB SSD 240/170 MB/s (OCZ Vertex)
ATI Radeon HD 4850 graphics
Diverse hdd’s
DVD brander
Win7 x64 licentie
Wat wil ik aanschaffen:
MS-TECH CA-0300 STINGRAY SE kast (ik heb een voorkeur voor paars, blauw is evt ook goed)
ASUS SABERTOOTH P67 mobo
(eisen mobo: usb3, 32gb RAM mogelijk, firewire, onboard sound, liefst een PCI slot aanwezig)
Core i7-2600K
Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit
Een blu-ray lezer of schrijver
CPU: ik heb nog nooit iets overclocked maar het prijsverschil met de nietK versie is me te klein om niet te nemen.
Mobo: als ik de K CPU neem dan ook maar een P mobo, toch?
RAM: 16GB lijkt nu me nu prijstechnisch het slimst, en 1600MHz ook.
Blu-ray lezer/schrijver: ik heb nog niet echt blu-ray nodig. Zou het uitmaken welke dvd/blu-ray brander je koopt voor de snelheid waarmee dvd’s beschreven worden?
Budget:
Ik vind dit al flink duur, maar ik wil ook een duidelijke opgrade vanaf de i7 920 pc. Moet er ook nog even mee vooruit kunnen.
Ik denk trouwens dat ik de videkaarten ga switchen (thuis een betere videokaart is nuttiger).
Heeft er iemand commentaar op dit hele plan, of een beter idee?
En hoe weet ik of het gekozen mobo de gefixte chip heeft, of kan ik beter wachten tot half april ofzo met kopen?