Toon posts:

TFT Overleden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik had eens een klein TFT-schermpje, deze had ik altijd via een VGA > DVI converter aangesloten op mijn videokaart, aangezien deze toen allemaal vage kleuren gaf bedacht ik me vandaag in eens om hem eens op de onboard VGA aansluiting te zetten.

PC opnieuw opgestart, VGA poort geactiveerd in bios setup en voilla! het werkte, echter gaf het vage strepen en wazigheid maar de kleuren waren nu wel goed.
Toen dacht ik dat het misschien kon liggen aan dat ik dat ding al eens uit elkaar gedraaid had en er een soort rubber strookjes van zo'n 3 cm uit had gehaald en niet wist waar ze weer terug moesten.
Dus ik ding weer los halen en ik kon me niet bedenken waar die dingen nou terug moesten, Scherm maar eens half geopend aangezet en toen: Stank, Klein beetje rook zelfs en dood is het scherm....

Iemand enig idee hoe het kan dat deze zomaar overlijd? Misschien omdat het contact maakte met andere onderdelen ofzo? en nog beter: weet iemand misschien een oplossing zodat ik hem weer aan de praat kan krijgen?

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 17:00 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Ik denk zoals je al constateerde dat dat rubberen strookje waarschijnlijk als isolator gebruikt werd.
Of mischien als het een crappy schermpje was dat het gebruikt werd om het extra aan te drukken, Maar dat betwijfel ik.