windows 7 partitie verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik heb een tijd geleden via een programmatje mijn C schijf kleiner gemaakt en vervolgens een nieuw partitie gemaakt omdat je standaard in windows 7 niet je partitie C kleiner kan maken en vervolgens die ruimte toekennen aan een andere partitie.

Via een programmatje (weet zo niet meer welke) was het gelukt en had ik meer ruimte op mijn 2e partitie D.

Dit heeft 2 weken gewerkt en vorige keer was mijn partitie D ineens verdwenen. Ik startte opnieuw op maar geen effect. Toen bij schijfbeheer (computerbeheer) gekeken en er was in eens geen D meer maar 200GB vrije ruimte (de oorspronkelijke grootte van D).

Toen heb ik maar via schijfbeheer een nieuwe partitie gemaakt maar ik was wel alles kwijt. Nou dit werkte ook 1 week en nu is de partitie weer weg en verander in vrije ruimte.

Weet iemand iets hoe ik dit op kon lossen? Of een programmatje hiervoor wat werkt?

Ik heb windows 7 ultimate

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee dat programmaatje wat je in eerste instantie gebruikt er even af te gooien, misschien past die iets aan zonder dat je het weet? Wellicht even de settings bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:29:
Misschien een idee dat programmaatje wat je in eerste instantie gebruikt er even af te gooien, misschien past die iets aan zonder dat je het weet? Wellicht even de settings bekijken.
Ik had hem daarna eraf gegooid omdat het toch goed was zo. Toen 1,5 week daarna verdween de partitie. Dus dat heeft geen zin helaas :(

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ben eigenlijk toch wel benieuwd welk programma je gebruikt hebt dan ;) Hoe groot is je schijf en hoe groot had je de C partitie gemaakt?

Het is meestal niet voor niets dat Win7 aangeeft dat je een boot partitie niet kunt verkleinen. Meestal staan er wat bestanden die niet verplaatst kunnen worden halverwege of aan het einde van de schijf. Als je dan met andere tools gaat klooien loop je een risico dat je je installatie om zeep helpt. Als je dit goed wil doen moet je m.i. de boot partitie weggooien, de schijf indelen en vervolgens Windows opnieuw installeren.

Als ik jou was zou ik echter ook even een scan van de HDD maken om eens te kijken of die nog wel helemaal naar behoren werkt. Daarnaast zou het kunnen zijn dat er om 1 of andere reden iets met de partitie tabel aan de hand is.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41
Je mag van Windows de boot partitie wel kleiner maken, als daar plek voor is.

Maar daarna kan je een partitie niet groter maken door het begin op te schuiven.
Wat jij dus geprobeerd hebt.

Nu moet je dus een Partitie tabel recoveren, ik wens je succes want dat is mij niet gelukt toen ik zo'n tool heb gebruikt. (Die tool van Symantec)

Kijk eens of Windows setup de boel kan recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:54
jeroen3 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:58:
Je mag van Windows de boot partitie wel kleiner maken, als daar plek voor is.

Maar daarna kan je een partitie niet groter maken door het begin op te schuiven.
Wat jij dus geprobeerd hebt.

Nu moet je dus een Partitie tabel recoveren, ik wens je succes want dat is mij niet gelukt toen ik zo'n tool heb gebruikt. (Die tool van Symantec)

Kijk eens of Windows setup de boel kan recoveren.
acronis disc director kan het geloof ik wel....

Het beste dat TS kan doen is de hele HDD opnieuw indelen (met dus een nieuwe partition table), al dan niet met windows installer of disc director

Vette shit!

Pagina: 1