• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik zit dus met een aardig probleem,

ik heb enige tijd al last van random crashes van mijn pc. Dit 'denk ik' sinds ik nieuw Ram geheugen erbij had gekocht, ik heb hier ook al oudere topics over gemaak. (Deze zal ik onder plaatsen)

Maar dus sinds ik win 7 heb ipv Vista loopt mijn pc nog vaker vast, ook krijg ik tegenwoordig blue screens (ipv gewoon wat rode strepen en uitvallen)

In deze blue screens staat van alles, alleen nooit de tijd gehad om het goed te kunnen zien ik weet deze wel:

Bad_Pool_header
System_service_exeption
Memory_managemant

De afgelopen tijd heb ik deze dingen gekocht:
-Ati Radeon HD 5870 (ter vervanging van een Nvidia Geforce 8600GT)
-2 OCZ Vertex schrijven (60GB)
-2x2GB Corsair XMS3 1333MHz + Deze heb ik bij de OCZ Gold gestopt.

Nu denk ik zelf dat de geheugen stikjes niet samen werken..

Wat denken jullie?

Aangezien ik nooit problemen heb gehad met de OCZ stikjes heb ik deze er nu even uit gehaald om te kijken of de problemen zich voort doen (Wat ik niet verwacht)

Het kan liggen aan de Voltage verschillen OCZ = 1,6V en Corsair 1,5V

of aan de verschillen aangezien OCZ 1066Mhz is en Corsair 1333MHz (alleen heb ik Ze allebij al een flinke tijd op 1066Mhz laten draaien, wat het zelfde resultaat geeft) Ook heb ik Voltage al eens verhoorgt Wat ook niks uithaald.

Cristian

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 13:33
Je kunt de codes terugzoeken in de eventviewer, wellicht dat die je de goede richting in sturen. De codes die je noemt doen denken dat het aan het geheugen ligt inderdaad. Wat heb je allemaal gedaan? Het voltage verhoogt zeg je, maar tot hoeveel? Daarnaast, heb je memtest gedraaid of iets dergelijks? Staan de Dimm's op de QVL van je mobo?

Desktop | Server | Laptop

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
Probeer in ieder geval eens met óf de OCZ óf de Corsair reepjes te draaien en kijk dan of de blue screens nog steeds voorkomen.

Seriously? Nope, not a bit...

• CristianSchriev
Rupie schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:55:
Je kunt de codes terugzoeken in de eventviewer, wellicht dat die je de goede richting in sturen. De codes die je noemt doen denken dat het aan het geheugen ligt inderdaad. Wat heb je allemaal gedaan? Het voltage verhoogt zeg je, maar tot hoeveel? Daarnaast, heb je memtest gedraaid of iets dergelijks? Staan de Dimm's op de QVL van je mobo?
Voltages heb ik inderdaad wat verhoogd, Naar 1.6 ook op 1,7 Geprobeert. Memtest heb ik niet gedraait verder.

Mijn pc was net toen ik hem opstarte 2x vast gelopen met BSOD's binnen 15Min, Nu dus net OCZ eruit gehaald om te kijken of het aan de Corsair lag (miss dat er een kapot is ofzo) En nu een uur verder niks mis, dus ik denk op dit moment dat ze niet samenwerken.

Event viewer word ik niet vrolijk van.

De afgelopen 2weken 13critical errors: De source daarvan is allemaal Kernel-Power, Gewone errors al 173 ofzo En dan warning meer dan 30.000 Nou dat kan niet normaal zijn zowizo!

Welke code ofzo heb je nog meer nodig voor meer duidelijkheid?

[ Voor 14% gewijzigd door CristianSchriev op 10-03-2011 17:07 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 13:33
Mwah, het aantal critical is wat hoog maar 30.000 meldingen schrik ik niet van verder ;) Systeem waar ik nu achter zit heeft er 55.000 ;) Het gaat mij om de meldingen die gaat over de BSOD's, daarin staan de Bug Check Codes vermeld en als je geluk hebt soms ook al een driver naam of iets dergelijks.

Het feit dat het nu alleen wel normaal werkt doet inderdaad vermoeden dat je het in het geheugen moet zoeken. Maar je zegt dat je denkt dat het ontstaan is door het bijplaatsen. Dan is het een kwestie van testen of de dimm's van verschillende types wel los van elkaar goed werken. Als je geen problemen hebt met alleen OZC en je hebt geen problemen met alleen Corsair werken ze niet lekker samen. Als je wel problemen houdt met 1 van de merken moet je verder gaan zoeken of de dimm's kapot zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 10-03-2011 17:18 ]

Desktop | Server | Laptop

• CristianSchriev
Oh, haha waar maak ik me zorgen over dan :')
Ja dat komt dus door alle BSOD's die ik krijg.. (het is het ergst als je windows afsluit, BSOD/start opnieuw op!) Daar stoor ik me aan, haha.

Maar iig het moet opgelost worden ja;p

Heb ze even allemaal nagelopen de Criticals, deze geven allemaal alleen Bug Checks (een paar zijn er 0x0) Maargoed. verder helaas geen drivers.

• CristianSchriev
Oke, ik weet het nu echt niet meer, heb nu 8GB Corsair er in liggen, en heb in 24uur weer 2blue screens gehad?

Niemand meer een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door CristianSchriev op 13-03-2011 11:54 ]

Pagina: 1