Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:52
Kan het zijn dat het spelen van sommige games (in mijn geval Crackdown 2) je humeur de volgende dag nog beïnvloed is? Deel is was goed speelbaar, bij 2 heb ik vaak dat een bepaalde sprong niet goed lukt door de besturing, verder speel ik het met plezier. Toch ben ik de dag erop extreem sjacherijnig zonder aanwijsbare reden. Nu een paar dagen niet gespeeld en niks aan de hand. Kan toeval zijn, daarom vraag ik het me af.
Met andere games is me dit niet eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Past wel bij dit nieuwsartikel:

http://www.nu.nl/wetensch...enken-maakt-gelukkig.html

Hoe meer moeite je iets kost wat je niet gewend bent hoe meer je je geirriteerd voelt. :)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Bacspin schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:46:
Kan het zijn dat het spelen van sommige games (in mijn geval Crackdown 2) je humeur de volgende dag nog beïnvloed is? Deel is was goed speelbaar, bij 2 heb ik vaak dat een bepaalde sprong niet goed lukt door de besturing, verder speel ik het met plezier. Toch ben ik de dag erop extreem sjacherijnig zonder aanwijsbare reden. Nu een paar dagen niet gespeeld en niks aan de hand. Kan toeval zijn, daarom vraag ik het me af.
Met andere games is me dit niet eerder opgevallen.
Hoe lang speel je op één dag?
En ja dit kan je humeur aardig omzeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:21

Cyphax

Moderator LNX
Dat lijkt me dezelfde vraag als "maken games mensen gewelddadig?". En ik denk dat het antwoord hetzelfde is: "Als je er vatbaar voor bent". Als films dagen door je hoofd kunnen spoken, dan games ook.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je bagger hebt gespeeld in een voetbal wedstrijd kan je daar best wel sacherijnig van zijn, waarom zou dat anders zijn bij games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt bepaalde verwachtingen worden deze niet voldaan. dan loop je het risico dat je humeur, hierdoor wordt beinvloed.

Dus kort games kunnen je humeur beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:52
Schijnbaar heeft deze game dan wel iets wat het onderbewuste triggert, want als ik aan het spelen ben is het moeilijk te stoppen. Dit weekend maar proberen het zo goed als uit te spelen, kan ik verder met Forza 3 (weinig nadenken, veel gevoel) of Alan Wake...als ik daar maar niet wak(k)er van lig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
Ik denk dat het afhankelijk is van hoe je een game ingaat, en welke mindset je hier bij aanhoudt.

Als je gaat spelen, bijvoorbeeld een casual game met de instelling 'even een spelletje doen' en vervolgens doodgaat in Level 1 of 2, dan heb je vaak zoiets van 'och grappig' kruisje aanklikken in de rechter bovenhoek en je gaat weer.

Als je vervolgens er een doel van maakt om in diezelfde games prestaties neer te zetten, en dat lukt niet. Dan kan je wel eens je humeur om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Grijze Vos schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:19:
Past wel bij dit nieuwsartikel:

http://www.nu.nl/wetensch...enken-maakt-gelukkig.html

Hoe meer moeite je iets kost wat je niet gewend bent hoe meer je je geirriteerd voelt. :)
Vreemd idee !
Waarom heb ik momenteel dan werk wat ik op de automatische piloot kan doen, en toch zwaar geiriteerd omdat ik juist meer uitdaging wil :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:51:
[...]

Vreemd idee !
Waarom heb ik momenteel dan werk wat ik op de automatische piloot kan doen, en toch zwaar geiriteerd omdat ik juist meer uitdaging wil :?
Het wordt saai/routine en je zoekt een nieuwe uitdaging mischien?

Zodra een uitdaging is voldaan willen mensen vaak iets nieuws:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er maar net aan hoe vatbaar je er voor bent, wat voor spel het is, hoe lang je het speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Alles kan je humeur beïnvloeden! Een glimlach kan mijn hele stemming 180 graden draaien. Een zeurende obesitariër die op een smal trappetje op Rotterdam Centraal treuzelt terwijl de conducteur al op z'n fluitje blaast draait 'm weer de andere kant op.
Presteren beïnvloed het humeur positief, falen negatief. Als jij prestatiegericht gamed, waarom niet?

[ Voor 6% gewijzigd door RSpliet op 17-03-2011 16:29 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSpliet schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:29:
Alles kan je humeur beïnvloeden! Een glimlach kan mijn hele stemming 180 graden draaien. Een zeurende obesitariër die op een smal trappetje op Rotterdam Centraal treuzelt terwijl de conducteur al op z'n fluitje blaast draait 'm weer de andere kant op.
Presteren beïnvloed het humeur positief, falen negatief. Als jij prestatiegericht gamed, waarom niet?
Haha precies

Voordiegenen die denken dat humeur niet beinvloed kan worden. Ik zou zeggen super meat boy :)

Game superleuk en super uitdagend. Vaak heb je nog 1 x en voordat je het weet heb je alweer 10 x geprobeerd en soms frustratie als je het net niet haalt :(

Toch als je erin slaagt machtig gevoel en dit gevoel kan alleen maar door aan 2 kanten te snijden dus soms zul je behoorlijk kunnen vloeken , maar uiteindelijk zal dit veranderen mits je het level haalt in een smile :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dit topic voldoet helaas niet aan de voorwaarden waaraan een topic in W&L moet voldoen. Het is een interessant onderwerp, maar dan moet er wel diepgaander over gediscussieerd worden en dient de opening meer vlees om het lijf te hebben dan alleen een persoonlijke ervaring en een theorie/vraag daarop gebaseerd.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.