Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] alle domeingebruikers zelfde desktop

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is het mogelijk om alle gebruikers dezelfde desktop tegeven op een machine die W7 draait en in een domein hangt?

Het gaat dus niet om de achtergrond, maar om de bestanden. Alle gebruikers die inloggen op deze machine moeten dezelfde desktop krijgen.

Ik weet dat je dit kunt bereiken door de bestanden in "C:\Users\Public\Public Desktop\" te zetten. Maar als een van de gebruikers een nieuw bestand op de desktop plaatst, wil ik dat deze ook in Public komt en dus niet op zijn eigen desktop.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Dan laat je de policy toch naar dezelfde desktop verwijzen in het profiel.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
barry457 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:42:
Dan laat je de policy toch naar dezelfde desktop verwijzen in het profiel.
Zou je dan geen problemen krijgen met tegelijk openen/bewerken van bestanden?

• bartbh
  • Niet online
Het gaat alleen om deze pc.

Dus op alle andere pc's moeten de gebruikers gewoon hun eigen map voor de desktop gebruiken.

Dus welke gebruiker er van het domein ook inlogt, hij/zij moet altijd dezelfde desktop krijgen en de bestanden die hij/zij er op bijschrijft moet een andere gebruiker ook zien als hij zou inloggen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Het gaat dus niet op domein niveau, maar lokaal niveau. Op domein niveau (dus alle computers in het domein) lijkt me sowieso erg omslachtig, want als ik een snelkoppeling maak naar c:\textbestand.txt heeft niemand daar iets aan, puur omdat die niet op alle computers staat.

Dan hebben we nog het euvel dat de homedirs van gebruikers dus alleen voor die gebruiker toegankelijk is, waardoor je dat zelfde geintje gaat krijgen. Je geeft mensen snelkoppelingen waar ze niets mee kunnen, behalve het zien van foutmeldingen.

Dus als je je domein goed in orde hebt, kan je het niet eens uitvoeren zoals je wil. Of je moet houwtje-touwtje je netwerk gaan inrichten waarbij iedereen lokaal admin is.. En dan weer moet zorgen hoe mensen privacy hebben in hun eigen homedir.

Ey!! Macarena \o/

• bartbh
  • Niet online
Als een domeingebruiker inlogt op een willekeuige computer dan is zijn (persoonlijke) desktop

c:\gebruikers[naam].[domein]\desktop (niet exact, maar je snapt wat ik bedoel)

De gebruikers hebben geen zwevende profielen, dus dat heeft er ook geen invloed op.

Wat ik dus wil bereiken, welke gebruiker er ook op deze specifieke computer inlogt, ze hebben allemaal dezelfde desktop. Als ze inloggen op een van de andere computers, dan moeten ze op die computer gewoon een eigen locatie krijgen voor hun desktop. (lokaal op die betreffende pc)

De gebruikers die inloggen op hun computer zijn overigens allemaal local admin en hebben dus de rechten om programma's te installeren etc.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan kom je met het probleem, dat User A, programma B installeert op computer C, lokaal, met snelkoppeling op het bureaublad.

Vervolgens neemt User A plaats achter computer X, en heeft dan wel de snelkoppeling, maar niet het programma. En daar ga je dus finaal de mist in.

Wat je dus zoekt, zijn dus wel zwevende profielen, want daar heb je altijd je eigen bureaublad (en je eigen 'Mijn Documenten'). Maar de software die geinstalleerd is, kan dus wel echt verschillen, waardoor de snelkoppelingen dus simpelweg niet gaan werken.

Ey!! Macarena \o/

• bartbh
  • Niet online
Correct me if i'm wrong. Maar als gebruiker A een programma installeert op de computer X, dan kan gebruiker B dat toch gewoon starten op de pc X? Aangezien ze op pc X ook dezelfde desktop files hebben.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bij veel programma's die je installeerd krijg je de optie:
[ ] Alleen voor mijzelf
[ ] Voor iedereen

Bij de eerste worden de snelkoppelingen op het bureaublad (en in het startmenu) in de persoonlijke map gezet. Bij de 2de optie in de All Users map.

Het ligt dus meer in het opvoeden van de users, gezien ze zelf die meuk ook kunnen verplaatsen mocht het verkeerd zijn gegaan (en dus ipv All Users, een persoonlijke installatie van hebben gemaakt).

Goed en wel, je vraagt of het ook kan als iemand op een andere pc inlogt. Dat doe je met roaming profiles (oftewel: zwevende profielen). Dat kan alleen de software ook daadwerkelijk op die machine is geinstalleerd. Maar dat lijkt me toch echt volkomen logisch.

Ey!! Macarena \o/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bartbh schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:39:
Is het mogelijk om alle gebruikers dezelfde desktop tegeven op een machine die W7 draait en in een domein hangt?
Het gaat dus niet om de achtergrond, maar om de bestanden. Alle gebruikers die inloggen op deze machine moeten dezelfde desktop krijgen.
Dan gebruik je mandatory profiles en/of Folder Redirection :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1