Toon posts:

Internet op mijn TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben afgelopen maand een nieuwe televisie aangeschaft waar ook een internet-optie bij in zit.
De TV kan sowieso al geen internetverbindingen draadloos vinden uit zichzelf maar het is wel mogelijk om het met een kabel aan te sluiten op de router of een soort van Dongle aan te schaffen ( volgens de man die de TV kwam installeren ).

Alleen een kabel vanaf de router naar de TV ( die op zolder staat ) is een rotklus aangezien we al geen ruimte meer hebben voor de kabel door het plafond, optie hiervoor zou kunnen zijn een extra gat te boren maar dan zit je alsnog met kabels..

Andere optie is om een ontvanger aan te schaffen. Nu heb ik zal zitten zoeken naar zoiets maar ik weet niet zeker of het nou wel werkt op de TV, aangezien deze dingen alleen aangeven dat het makkelijk werkt op een PC / laptop.

Zou dit werken op de TV ? pricewatch: Sitecom Wireless-N Usb Adapter WL-352

Ik weet zo niet precies welke TV ik thuis heb staan en of er een USB aansluiting op zit, maar ook als wist ik dat nu zou me dat zo niet echt verder helpen :)

Hopelijk heeft hier iemand er wat meer verstand van !

Grt Stixx

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Kijk in de handleiding of op de site van de tv fabrikant naar welke dongles (of chipsets) compatible zijn.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Is het niet makkelijker om gewoon een wireless access point in client mode te zetten en vandaar een netwerkkabeltje naar je TV?
Lijkt me hogere kans van slagen dan wireless USB dongle in een TV ... Die dingen zijn meestal al een bitch om in gang te krijgen op een full-featured laptop...

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 08:25
Of een simpele powerline oplossing.....

hondennamen.info Openscheermes.nl

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ook handig als je merk en type tv er bij zet.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 08:54
Op de meeste TV's kun je sowieso niet zomaar een WiFi dongle hangen, maar moet dat er een van de leverancier van de TV zijn. Als alternatief kun je ook nog naar powerline oplossingen kijken (ipv draadloos).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Draadloos zou voor ons hier wel het makkelijkst zijn.. Maar powerline zou dus ook een optie kunnen zijn, ik zal die even onthouden.

Nu heb ik op de Philips site de correcte USB adapter gevonden voor TV's. ( pricewatch: Philips PTA01 USB-adapter )

Er staat ook bij veelgestelde vragen dat op de Philips TV's persee die dongle gebruikt moet worden, dus een goedkopere is geen optie.

Nu weet ik nog niet zeker of ik zo'n ding van 50 euro aan ga schaffen of een powerline ga gebruiken.. Is dat in ieder geval nu nog maar mijn enigste 'probleem' :')

Grt

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

Powerline zou in principe sneller moeten zijn, maar het is wel wat duurder.

Aan de andere kant vraag ik mij af of die TV full-HD content kan afspelen zonder mediaspeler of HTPC. Misschien wel HD-Ready materiaal, maar dit trekt veel minder bandbreedte. Misschien maar 1 a 2MB/s (Wat neerkomt op zo'n 16 - 22Mb/s

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 10-03-2011 21:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:28:
Bedankt voor de reacties!

Draadloos zou voor ons hier wel het makkelijkst zijn.. Maar powerline zou dus ook een optie kunnen zijn, ik zal die even onthouden.

Nu heb ik op de Philips site de correcte USB adapter gevonden voor TV's. ( pricewatch: Philips PTA01 USB-adapter )

Er staat ook bij veelgestelde vragen dat op de Philips TV's persee die dongle gebruikt moet worden, dus een goedkopere is geen optie.

Nu weet ik nog niet zeker of ik zo'n ding van 50 euro aan ga schaffen of een powerline ga gebruiken.. Is dat in ieder geval nu nog maar mijn enigste 'probleem' :')

Grt
Als dat de veelgestelde vragen uit de philips handleiding zelf zijn, zou ik die met een korreltje zout nemen.
Ik zou persoonlijk gewoon de goedkoopste dongle kopen die ik kon vinden, testen of het werk, en als het dat doet: prima. Scheelt je toch weer een paar tientjes en je bent tweaker of je bent het niet :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1