Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53
Het zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Na de succesvolle lancering van de Iphone Tweakers.net app is het hoogste tijd voor een app. op het Android platform!

Via dit topic zoek ik 30 enthousiaste bezoekers van het Android forum die mij willen helpen met het testen van de applicatie.

Achtergrond
Afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met de ontwikkeling van deze app. Uitgangspunt was hierbij dat qua functionaliteit hij gelijk moest lopen met de Iphone app. Dat scheelde ontwerptijd en eigenlijk beviel de iphone app ons wel. Wel hebben we gekeken waar we af moesten wijken om te voldoen aan de Android conventies. Met name bij het gebruik van de fysieke menu- en terugknop wijkt Android af, en daar moet je dan toch iets mee :)

De testfase
Afgelopen weken hebben wij uitgebreid getest en nog enige functionele changes doorgevoerd. We zijn nu op het moment aangekomen dat we van plan zijn om de eerste Release Candidat rond te gaan sturen voor een testronde zodat we de laatste bugs kunnen oplossen.
Voor deze versie is (helaas) expliciet geen ruimte meer voor changes (functionele wijzingen).
Omdat ervaring leert dat meer testers vaak meer bugs vinden, zoek ik 30 Tweakers die mij hiermee kunnen helpen.

Tof! Hoe doe ik mee?

----En dat waren er 30. Inschrijven is helaas niet meer mogelijk----

Android versies mwuh
Bij de ontwikkeling van de applicatie is uitgegaan van Android versies 1.6 t/m. 2.2. Nieuwere versies werken waarschijnlijk wel gewoon maar zijn niet expliciet ondersteund. Bij volgende versies zullen we daar expliciet rekening mee gaan houden maar op het moment van ontwikkeling was dat nog niet (voldoende) mogelijk.

Bug versus Features, waar we niet op zitten te wachten :)
Op dit moment ben ik voornamelijk op zoek naar bugs en minder (lees: niet) naar changes of featurequests. Natuurlijk, een leuk idee melden mag altijd, maar deze worden nu niet meegenomen of beantwoord.
Tegen de tijd dat er een 2e versie komt van de applicatie zal ik om input en featurequests vragen en bekijken wat we eventueel kunnen meenemen.
Voor de goede orde: Bugs zijn errors, spelfouten, functionaliteit die niet klopt, rendering problemen, dat soort dingen.

En dan....
Gaan we lekker testen, ga ik bugs verzamelen komende week en verwacht dan op korte termijn de applicatie te kunnen lanceren.

[ Voor 45% gewijzigd door bonzz.netninja op 14-03-2011 15:41 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Dit topic is gesloten.