Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Zojuist heb ik een MacBook Pro 13'' gekocht en wil ik hem draadloos met het internet verbinden. Echter herkent mijn MacBook het wachtwoord van het modem niet. Dit is vreemd omdat mijn iPhone wel verbinding maakt met hetzelfde wachtwoord. Het gaat om een Thomson SpeedTouch 580i met een WPA PSK beveiliging.

Veel verstand heb ik niet van modems en routers dus graag begrip hiervoor.

Groeten en alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

En wat heb je zelf al geprobeerd?

Er zijn meer manieren om een draadloze router te testen. Deze zijn ook best te vinden hier en daar op het grote internet.

Misschien eens proberen zonder wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij vraagt om een wachtwoord, ik kan dus niet verbinden zonder wachtwoord. Op het modem staat een code die ik ook voor m'n iPhone gebruik. Die voer ik in mn Macbook zonder resultaat. Ik heb het modem al aan en uit gezet en de WLAN ook individueel aan en uit gezet. Verder kan ik op het internet niet echt concrete info vinden over mijn probleem. Nogmaals ik ben een leek op dit gebied.

Als ik achterop met een paperclip reset. Kan ik dan daarna weer gewoon op het internet? Of moet ik dan hele specifieke instellingen verrichten?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet waarschijnlijk al dat de sticker achterop je router het standaard wachtwoord van je router is. Dit wachtwoord is hooflettergevoelig, dus begin met het controleren of je echt geen fout bij de invoer hebt gemaakt. Verder kan het zijn dat het je in het verleden het wachtwoord veranderd hebt, aangezien je iPhone wel verbindt kan je het wachtwoord waar je iPhone mee verbindt even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het wachtwoord op mn iphone is exact hetzelfde als wat ik invoer. Ook ben ik bewust van de hoofdlettergevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

En als je het met een andere laptop probeert? Het kan ook een MAC adres filtertje zijn, en nee dat is niet iets specifiek voor Apple hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment geen andere laptop tot mijn beschikking. Maar het is wel voorgekomen dat andere laptops ook geen verbinding konden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 23:54
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:10:
Ik heb op het moment geen andere laptop tot mijn beschikking. Maar het is wel voorgekomen dat andere laptops ook geen verbinding konden maken.
Heb je ooit wel is andere apparaten verbonden met je WLAN? Naast je iPhone natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door jmeerman op 10-03-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja een sony psp. Die werkte ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en een mac-adres filtertje op je router (heeft overigens niks te maken met mac/apple).

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik niet, weet je misschien hoe daar achter moet komen?
Pagina: 1