• Neo105
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2025
Geachte medetweakers,

Ik plaats dit topic voor een vriend van mij welke nu niet meer online kan komen vanwege een probleem met zijn pc. Hij zat gisteravond even een rondje te gamen toen opeens zijn computer compleet uitviel en NIKS meer deed, gaf zelfs geen lampje als er op de startknop werd gedrukt.

Ik heb hem geadviseerd om hem even van de stekker af te halen, en het dan weer te proberen, na een kwartiertje zonder stroom gaf de computer een fractie van een seconde aan dat hij aansloeg, om vervolgens weer helemaal niks meer te doen.

Voordat ik bij hem langs ga om elk onderdeel van zijn pc te controleren door middel van een donorpc (geheugenbankjes even overzetten en checken, voeding even over zetten etc.) dacht ik bij mezelf laat ik het eens vragen op GoT voordat ik aan een eindeloos verhaal begin.

Setup:

Intel CD E8400 (Stock)
Asus P5Q Pro
Ati HD 4850 Club3d 1GB
Kingston 2x2 GB geheugen DDR 2
Corsair 400w voeding (Net een maand of 2 oud)
Windows 7 64 bit ultimate
Coolermaster Mystique kast

Heeft iemand een idee of iets vergelijkbaars meegemaakt? Deel het met me, dat maakt mijn werk een stuk makkelijker! :)

De PC heeft zover ik weet geen vergelijkbare problemen gehad.

Bij voorbaat dank,

Nick

He who sacrifices freedom for security deserves neither.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:59
Tip: Verwissel niet teveel in 1 keer, en gebruik onderdelen die weinig waard zijn om te testen.
Ga niet met een HD6970 testen of zijn GPU kapot is, want voor hetzelfde geld is zijn voeding dood, en neemt hij jou GPU ook mee het graf in.

Begin met zo weinig mogelijk. Mijn eerste ingeving zegt: Eerst voeding vervangen, dan CPU, dan moederbord. Bij kapot geheugen, een kapotte GPU of iets anders valt de pc niet zo snel uit.

Even niets...

• mad_mavrick
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

Volgens de specs van Club3D is zijn voeding te licht, ik zou daar eens mee beginnen.

http://www.club-3d.com/in...n/product/hd4850.185.html

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Ik zeg voeding. Als er geen enkel lampje meer brandt is dat vaak de oorzaak.

Soundcloud

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:59
Dat dacht ik dus ook, die 4850 trekt bij vol vermogen misschien wel 150 Watt, evenals die E8400 (die gaat ook wel door naar 100+ Watt). Dus ik zou ook eerst de voeding vervangen :)

Even niets...

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

FireDrunk schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:12:
Dat dacht ik dus ook, die 4850 trekt bij vol vermogen misschien wel 150 Watt, evenals die E8400 (die gaat ook wel door naar 100+ Watt). Dus ik zou ook eerst de voeding vervangen :)
100 + 150 + 35 mobo en zeg 30 watt andere meuk is nog geen 350 watt dus die voeding moet het qua wattage wel kunnen trekken. Kans is echter wel aanwezig dat die kapot is en dan is het idd handig dat eerst uit te sluiten. Kijk daarna ook gelijk het mobo even na op kapotte condensators, chips, loszittende koelers/koelblokjes enz. dan zo kaal mogelijk met nieuwe/andere voeding testen dus alleen cpu en mobo en dan telkens rebooten met dan videokaart, hdd en extra spul eraan.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-02 13:53
Als alles eruit klapt en er idd geen lampje oid blijft branden en vervolgens een kwartier later, met het geven van power, er wel een fractie van een seconde een teken van leven wordt gegeven.... Ik zou zeggen starten met de voeding!

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

• Neo105
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2025
Bedankt voor de replies heren, dat was mijn idee ook, ik ga beginnen met de voeding. Ik houd jullie op de hoogte! :)

He who sacrifices freedom for security deserves neither.

Pagina: 1