Hoi,
Ik gebruik inmiddels met veel plezier mijn javascript-inlcuder, die andere scripts dynamisch kan laden. De code:
Werkt prima, maar het gaat mis als ik een extern script probeer te laden. Bijvoorbeeld google maps:
Het gekke is dat ie dan het nieuw gemaakte element niet toevoegt aan de head, maar de hele pagina wist, en een nieuwe head maakt met daarin alleen het toegevoegde element.
Iemand enig idee waarom?
Ik gebruik inmiddels met veel plezier mijn javascript-inlcuder, die andere scripts dynamisch kan laden. De code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| function loadjscssfile(filename, filetype){ if (filetype=="js"){ //if filename is a external JavaScript file var fileref=document.createElement('script') fileref.setAttribute("type","text/javascript") fileref.setAttribute("src", filename) } else if (filetype=="css"){ //if filename is an external CSS file var fileref=document.createElement("link") fileref.setAttribute("rel", "stylesheet") fileref.setAttribute("type", "text/css") fileref.setAttribute("href", filename) } if (typeof fileref!="undefined") document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(fileref) } |
Werkt prima, maar het gaat mis als ik een extern script probeer te laden. Bijvoorbeeld google maps:
JavaScript:
1
| loadjscssfile("http://maps.google.com/maps/api/js?sensor=false", "js"); |
Het gekke is dat ie dan het nieuw gemaakte element niet toevoegt aan de head, maar de hele pagina wist, en een nieuwe head maakt met daarin alleen het toegevoegde element.
Iemand enig idee waarom?