• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56
Wij hebben thuis een situatie waardoor het wenselijk is dat we op onze 2e verdieping (3 slaapkamers) 3 TV's willen hebben.

Op dit moment hebben we beneden (woonkamer) Digitale TV en in de master bedroom (1e verdieping) een analoge TV aansluiting.

De drie kamers op de 2e verdieping hebben allen GEEN coax kabel.

Wat we het liefst willen is het signaal draadloos naar boven transporteren, maar ik heb daarvoor nog geen goede oplossing voor gevonden.

Het enige wat ik kan vinden is Digitenne van KPN, maar dan zit je gelijk weer aan een abonnement vast en terugkeerende maandelijkse kosten.

Mijn vraag dus (kort samengevat):
Is het mogelijk om op onze 2e verdieping draadloos TV te kijken via UPC?
Mijn huisgenoot heeft vandaag gebeld met UPC, de uitslag daarvan blijf ik jullie nog schuldig.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Dr Pro schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:18:
Wat we het liefst willen is het signaal draadloos naar boven transporteren, maar ik heb daarvoor nog geen goede oplossing voor gevonden. Is het mogelijk om op onze 2e verdieping draadloos TV te kijken via UPC?
Nee, dat kan niet op een simpele manier. Wat hoogstens kan is het videosignaal van een upc tuner beneden draadloos verzenden met dit soort dingen, maar dat is storingsgevoelig en dan heb je nog alleen de zender waarop de tuner staat ingesteld.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56
Was ik al bang voor...
Nou dan moeten we denk ik toch maar uitwijken naar Digitenne...

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11-2025
Is het niet gewoon mogelijk om een Coax naar boven te trekken?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

De goedkoopste manier is via de master bedroom daar een afsplitsing te maken en die naar boven laten lopen.
'Mooiste' manier is langs de plint en via de hoeken van de kamer. Als je dan met een betonboor een gaatje maakt (in de hoek van master bedroom / 2 de verdieping) dan kun je daar de kabel doorheen halen.

Boven (2de verdieping) kun je dan die kabel weer splitsen naar doortrekken naar de andere drie kamers.
Mogelijk moet je nog een versterker ertussen zetten.

Ik heb zelf ook met hulp een kabel uit de huiskamer (die ik al had gelegd omdat de Tv eerst aan de andere kant stond) via een gaatje in het plafond doorgetrokken naar onze slaapkamer.

Waar we dit (dankzij de oude bewoner) eerst moesten doen via een losse kabel over de overloop :F

Bij een bouwmarkt kun je witte kabelgoten kopen die je met kit vast kunt lijnen aan de muur.
Zo heb ik via diezelfde goot ook een utp kabel naar mijn pc lopen.
(kan eventueel wel een foto maken hoe het er bij mij uitziet.)

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 11-03-2011 12:52 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+