problemen met 5.1 weergave DVD

Pagina: 1
Acties:

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Hoi,

Ik heb een:
Soundblaster Live! Player 5.1
DTT2200

Het probleem:
Ik krijg m'n DVDs maar niet in 5.1 geluidsweergave. Volgens www.soundblaster.com moet ik in de Surround Mixer de optie Digital Output Only inschakelen en de optie AC3 Decode uit, dat had ik gedaan en ik krijg als ik de Digital Output Only aanzet een ongelovelijk harde ruis uit m'n speakers. Ik dacht eerst dat het aan m'n analoge speakers lag, maar bij www.soundblaster.com werd de DTT2200 samen met de DTT3500 zelfs aangeraden!

Heeft iemand misschien een idee hoe ik het probleem kan oplossen?

Thnx,

nikk

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 16:24

Damian

Insane Obtrusion

ik heb hem zelf ook, maar ik heb bij de DVD speler de uitgang op SP-dif staan, en ik heb digital output uitstaan, en ik heb AC3 decoder aanstaan, en nu werkt alles perfect, welke DVD software gebruik je dan, mischien ligt het daar :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• nikk
ik heb hem zelf ook, maar ik heb bij de DVD speler de uitgang op SP-dif staan, en ik heb digital output uitstaan, en ik heb AC3 decoder aanstaan, en nu werkt alles perfect, welke DVD software gebruik je dan, mischien ligt het daar :)
Bedoel je het kabelte in de kast? Zo ja, dan ga ik meteen m'n kast openscheuren! :)

Enne... ik gebruik Power DVD 1.5, ik ga zo ff 3.0 (de trial) downloaden.

• nikk
Ok, probleem opgelost. Er moet een kabeltje van de DVD naar de CD SDDIF ingang van m'n geluidskaart.

Deze topic mag gesloten worden :)