Ik heb een functie die bepaalde codes omzet naar html, zoals smileys en beperkte html opmaak zoals kleur, font opmaak etc. Nu heb ik het idee gevat om wiki functionaliteit in mn spel te bouwen. Spelers kunnen simpelweg door [[ en ]] om een woord te zetten in een forum post een link triggeren naar een (wel of niet bestaand) wiki artikel.
De regel die ik daarvoor heb bedacht is:
Die code werkt prima, alleen wil ik het volgende. Ik wil dat als iemand schrijft: "To get a hackers IP you can [[Hire A Hacker]]" dat de spaties in de link naar de wiki worden vervangen (de eerste $1 in de code) door een underscore, maar dat de tekst die gelinkt wordt gewoon met spaties wordt weergegeven (de tweede $1 in de code).
Ik kan met google niet zoveel vinden over het combineren van replace met preg_match. Kan iemand me opweg helpen?
De regel die ik daarvoor heb bedacht is:
PHP:
1
| $text = preg_replace("#\[\[([a-zA-Z0-9\s]*?)\]\]#si","<a href=\"?h=wiki&wiki=$1\">$1</a>", $text); |
Die code werkt prima, alleen wil ik het volgende. Ik wil dat als iemand schrijft: "To get a hackers IP you can [[Hire A Hacker]]" dat de spaties in de link naar de wiki worden vervangen (de eerste $1 in de code) door een underscore, maar dat de tekst die gelinkt wordt gewoon met spaties wordt weergegeven (de tweede $1 in de code).
Ik kan met google niet zoveel vinden over het combineren van replace met preg_match. Kan iemand me opweg helpen?