OS Windows 7 blokkeert bijna alles

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers, ben hier op dit forum voor het eerst dus excuses als ik dit bericht op een verkeerde plek zet.
Mijn probleem. Heb sinds koort een laptop HP met Windows 7. Ik gebruik Bittorrent en een betaalde Grabit met een account van Download2Day.nl. Zowel met beide applicaties kan ik niet via mijn WiFi software/ films binnen halen.Heb alle firewalles uitgeschakeld. Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer moet uitschakelen.

Op mijn oude laptop met Windows XP SP2 werkt alles prima.

Hoor graag van een ieder.

Ferry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
misschien moet er een poort in je router open gezet worden

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft niks te maken met poorten in je router openzetten, tenzij je router ook uitgaande poorten blokkeert maar dat lijkt me sterk. Bittorrent en Grabit moeten gewoon kunnen downloaden zonder dat er poorten open gezet worden omdat ze zelf de verbinding initiëren.

Welke firewalls heb je allemaal uitgeschakeld? Klinkt alsof je er aardig wat hebt draaien. UAC eens uitzetten, kijken of het daar aan ligt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Dit topic hoort eigenlijk hier: Netwerken

Als je wel gewoon verbinding hebt met het netwerk op die laptop (dus op internet kan), moet je even kijken of je in je router kan komen door in de adresbalk 192.168.0.1 te tikken. Vervolgens wordt je om een wachtwoord gevraagd, dit is standaard admin/admin.

Ik heb dit probleem wel eens gehad en op weten te lossen door mijn PC aan de DMZ toe te voegen, echter weet ik niet wat voor router je hebt dus kan ik je (nog) niet vertellen hoe dat moet. Kan ook een probleem met je DNS zijn, kan ook opgelost worden, maar ik heb meer info nodig.

Laat even weten of je internet hebt op de laptop en of je in de router kan komen. Overigens, het uitschakelen van al je firewalls is niet verstandig omdat je pc binnen de kortste keren vol met troep zit, dit gaat harder dan je denkt en zou helemaal niet nodig moeten zijn. Welke antivirusprogramma's en firewalls gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aan de DMZ toevoegen zou niet nodig moeten zijn omdat uitgaande verbindingen nooit geblokkeerd worden en de meeste routers ook de binnenkomende verbindingen niet blokkeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

In de advanced settings van je windows firewall kun je bij inbound & outbound rules kijken of de betreffende programma's er tussen staan. Anders zou je nog met Wireshark kunnen kijken wat je verkeer doet.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verplaatst naar Netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Singular1ty, om dat jij een Sitecom of Sweex of ander B-merk router gebruikt met een 192.168.0.1 adresje betekent het nog niet dat iedereen dat heeft ;) Je hebt vrij veel 'default subnets' en router ip's!

Voor de meeste:
192.168.1.1

Voor de meeste provider-verstrekte:
192.168.1.254

Voor de nieuwe generatie thomson/alcatel/enz:
192.168.2.254

Voor het gros van de AVM:
192.169.178.1

Voor sommige goedkope routers:
192.168.0.1
192.168.0.254

Dan heb je nog een paar die standaard dit hebben:
192.168.123.1
192.168.123.254
10.0.0.1
10.0.0.138 (speedtouch oud)
10.0.0.254

En zo nog veel meer!

Maar, even on-topic:

Nee, je hebt geen router probleem of netwerk probleem buiten je computers, om dat je zelf aangeeft met een andere computer op hetzelfde netwerk wel te kunnen downloaden!

Voor dat we je kunnen helpen moeten we eerst wat weten:

- Netwerk lay-out (verbindingen, merken, namen enz)
- Computer types
- Software versies
- Provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:45

allure

Titaan fase 2/3

Een router is wel te configureren met een eigen ipadres ja...

Krijgt je laptop wel de juiste gegevens van je DHCP server?
Werkt voor de rest alles juist kwa internet?
Pagina: 1