[Glashart] Glasvezel in Castricum en Bakkum (NH)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40
Glashart is gestart met de orienterende fase voor het evt. aanleggen van Glasvezel in Castricum en Bakkum.
In de lokale krantjes zijn advertenties te vinden met uitnodigingen voor voorlichtingsavonden.
Ook hebben de inwoners een brief met de vooraankondiging gekregen.

Meer informatie is te vinden op:
http://www.glashart.nl/castricum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-07-2012
Vandaag het eerste informatie krantje ontvangen. Van mij mogen er genoeg aanmeldingen binnenkomen.
Het is een mooie kans om een goed alternatief te krijgen voor Ziggo.
Ben al even op GoT wezen kijken naar reacties op de drie providers en zoals ik nu kan zien is Kick XL voor mij de provider waar ik me zal aanmelden.
Eerst maar eens naar een van de bijeenkomsten om te kijken wat ze daar verder te vertellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
idd, hoop dat tweak er nog als provider bij komt.
ik ga zelf as woensdag even naar de infoavond toe.
jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
Woensdag kan ik er niet bij zijn.
Zit nu bij Tweak en ervaar weinig problemen, het schijnt wel zo te zijn dat de helpdesk niet meer zo is als dat het geweest is.
Zal straks wel wat extra moeten uitgeven aan een usenet provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Weet iemand of Glashart verder in de regio gaat met glas? Please GH, kom naar Heiloo!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meld me in het topique. Wij gaan dit jaar over naar een nieuw huis, maar daar gaat zeker FTTH komen. Ik ben wel geïnteresseerde in HD TV en 100/100 internet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
BeefHazard schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:29:
Weet iemand of Glashart verder in de regio gaat met glas? Please GH, kom naar Heiloo!
begreep op de info sessie dat ze evt bij positief resultaat in Castricum/Bakkum wel door wilden trekken naar Limmen maar of Heiloo er dan ook bij zit?. Stuur gewoon een mail naar glashart/reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
begreep uit informele bron dat de tussenstand 60% is van de minimaal te behalen 30%...
waarbij opgemerkt dat er meestal vlak voor de deadline nog veel aanmeldingen binnen komen.

fingers crossed dus maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spekkie99 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:48:
begreep uit informele bron dat de tussenstand 60% is van de minimaal te behalen 30%...
waarbij opgemerkt dat er meestal vlak voor de deadline nog veel aanmeldingen binnen komen.

fingers crossed dus maar :)
Ik wil best, maar kan niet alle info vinden.

Vraag me af of kickXL dezelfde video-strem kwaliteit aanbied als XMS. KPN's stream zijn slecht, max 8 mbit, XMS biedt streams aan die rechtstreeks van technicolor komen met zoms 16mbit. Maar van kickxl kan ik dergelijke info niet vinden.

Daarnaast lees ik dat glashart vanaf juni o.a. BBC HD beschikbaar heeft op het netwerk. XMS gaat dit doorgeven, KPN ongetwijfeld niet. Maar van kickxl kan ik het niet vinden.

Iemand een idee van het antwoord op deze vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:25:
[...]

Ik wil best, maar kan niet alle info vinden.

Vraag me af of kickXL dezelfde video-strem kwaliteit aanbied als XMS. KPN's stream zijn slecht, max 8 mbit, XMS biedt streams aan die rechtstreeks van technicolor komen met zoms 16mbit. Maar van kickxl kan ik dergelijke info niet vinden.

Daarnaast lees ik dat glashart vanaf juni o.a. BBC HD beschikbaar heeft op het netwerk. XMS gaat dit doorgeven, KPN ongetwijfeld niet. Maar van kickxl kan ik het niet vinden.

Iemand een idee van het antwoord op deze vragen ?
Omdat niemand het antwoord wist, heb ik KickXL op 20/5/2011 gemaild. Daarop kreeg ik geen antwoord, of ontvangstbevestiging.

Dus heb ik gisteren een herhaald infoverzoek gestuurd;
Hallo,

Vrijdag 20 mei jl. heb ik u de onderstaande mail gestuurd. Tot op heden heb ik geen
antwoord van u mogen ontvangen, noch heb ik een ontvangstbevestiging mogen ontvangen. Ik
hoop dat u deze vraag toch spoedig in behandeling wilt nemen.

Bij voorbaat dank,

Hallo,

Ik woon in Castricum, waar Glashart mogelijk glasvezel zal gaan uitrollen. Jullie zijn
daar één van de 3 aanbieders, naast KPN en XMS. Ik probeer een keuze te maken tussen
jullie 3. Daarbij liep ik tegen een vraag die ik niet via jullie website kon beantwoorden.

Voor ons is een goede kwaliteit van het High definition TV signaal belangrijk, en wij
vinden het zenderaanbod belangrijk. Daar gaat onze vraag over.

Uit berichtgeving is bekend dat de KPN haar HD-signaal tegen een aanzienlijk lagere
bitrate levert dan bijvoorbeeld aanbieder XMS. XMS levert het onveranderde HD signaal van
Technicolor, wat wel tot 16 Mbit kan zijn, terwijl KPN het signaal omzet naar maximaal 8
Mbit.

Onze vraag is of jullie, net als XMS bijvoorbeeld, het signaal ook onveranderd tegen hoge bitrate leveren, of dat jullie ook een eigen compressie daarop toepassen (of dat jullie bv. het zelfde signaal
leveren als KPN).

Daarnaast is ons bekend dat Glashart vanaf juni/juli aanstaande meer HD kanalen kan
aanbieden, waaronder het voor ons belangrijke BBC HD. Gaan jullie jullie pakket rond die
tijd ook uitbreiden, en komt BBC HD in jullie pakket ?

En dan een laatste vraag: In de loop van dit jaar zullen wij gaan verhuizen naar een
andere woning (huidige woning gaat verkocht worden). We blijven in de gemeente Castricum.

Wanneer ik nu een abonnement bij jullie neem, kan het abonnement worden omgezet naar het
nieuwe adres, en zijn er dan kosten aan verbonden ?

Groeten,
Tot op heden nog steeds geen antwoord, of maar een ontvangstbevestiging van het info-verzoek. Komt niet positief op mij over in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag antwoord van KickXL gekregen op de mails die ik stuurde (zie vorige 2 posts)
De eerste mail stond bij ons nog in behandeling omdat we navraag moesten doen om er zeker van te zijn dat het juiste antwoord gegeven kan worden. Onze excuses voor het late antwoord.

De verschillende providers in je buurt (red: castricum dus) geven geen verschillend HD-signaal door, iedereen maakt gebruik van het door Glashart aangeboden signaal. Overigens wordt de kwaliteit van het KPN HD-signaal ge-upgrade naar een nog hogere kwaliteit.

Hetzelfde geld voor het zenderaanbod, bij KickXL is dit ook gelijk aan wat Glashart zegt te leveren. Het verschil tussen de verschillende aanbieders wat televisie betreft zal vooral zitten in het interactieve gedeelte en video-on-demand. Wat dit betreft hebben wij bij KickXL een voorsprong doordat wij de laatste technieken toepassen.

Op dit moment is de vraagbundeling nog bezig in Castricum en mocht je dit jaar verhuizen wordt de aansluiting hoogstwaarschijnlijk opgeleverd in het nieuwe huis. Dit betekend dus geen extra kosten wat betreft de verhuizing.

Mochten er nog meer vragen zijn horen of lezen wij deze graag en worden deze sneller beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
KPN heeft een andere versleuteling welke iets minder is dan dat van Glashart, die geven "gewoon" de NOB stream door. Dus XMS en KICKXL zijn hetzelfde en KPN zou iets minder zijn.

Staat overigens veel over geschreven op andere fora waar deze partijen al langere tijd leveren (Eindhoven, Dordrecht etc)

Nog een week te gaan, via diverse media gevraagd op welk percentage we zitten maar dat is blijkbaar een groot geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spekkie99 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:39:
KPN heeft een andere versleuteling welke iets minder is dan dat van Glashart, die geven "gewoon" de NOB stream door. Dus XMS en KICKXL zijn hetzelfde en KPN zou iets minder zijn.

Staat overigens veel over geschreven op andere fora waar deze partijen al langere tijd leveren (Eindhoven, Dordrecht etc)

Nog een week te gaan, via diverse media gevraagd op welk percentage we zitten maar dat is blijkbaar een groot geheim.
Ik ga morgen de bestelling doen. Mijn keuze is gevallen op KickXL, 'jonge honden' krijgen van mij de kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, ingeschreven dus bij KickXL. Nu hopen dat de 30% wordt gehaald, en dat de aansluiting snel wordt gerealiseerd. Het was druk in de glashartwinkel, veel inschrijvers ('normale mensen' annex. 'niet tweakers').

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Zou mooi zijn als de 30% gehaald wordt, heb zelf voor XMs gekozen, internet en TV.
Telefoon gaan we voipen.
Televisie over IP staat nog in de kinderschoenen dus toch nog maar TV erbij.

De aanbiedingen waren allemaal redelijk gelijkwaardig, lijkt wel afgesproken ;-)
Kick was mij te "opgeblazen", ben ik te nuchter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Morgen nog 1 dag met actie op het bakkerspleintje, zowel in de glashartwinkel als bij de KPN container konden ze vandaag niet meer aangeven dan ergens tussen de 20 en 30%.

Zal wel strategie zijn want ik kreeg via sociale media ook nergens antwoord...

Daartegenover zou het me verbazen als het dus uiteindelijk niet doorgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Inmiddels is bekend geworden dat de inschrijvingen op 17% zitten en de termijn is verlengd tot 17 juli.
Ik vraag me echt af of het gaat gebeuren, want 13% er bij is niet niks. Dat ze spreken van een bijna succes
lijkt mij dan ook voorbarig.

Bron

[ Voor 10% gewijzigd door Frunz op 08-06-2011 14:47 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frunz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:46:
Inmiddels is bekend geworden dat de inschrijvingen op 17% zitten en de termijn is verlengd tot 17 juli.
Ik vraag me echt af of het gaat gebeuren, want 13% er bij is niet niks. Dat ze spreken van een bijna succes
lijkt mij dan ook voorbarig.

Bron
Tja als je een inschrijfdag organiseert met kinderspelletjes, clown en schmienk enzo ... dan lok je niet je klanten, maar de kinderen van je klanten. Potentiele klanten verwachten vlgs mij een iets meer zakelijke uitstraling.
Bovendien is C'cum inmiddels een dorp van grijze muizen die 'het is toch al goed zo?' vinden (en doordat ze al uit de kinderen zijn dus ook niet meer op de kidnerspelletjes afkomen). Zo komen ze er niet.

Jammer als het niet doorgaat. Zijn we nog een x aantal jaren vervloekt tot ziggo met zn waardeloze uploadsnelheid en onvoorspelbare overboekingsratio's.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Het is ook de nuchtere NH mentaliteit hoor, hoor zo vaak van als het er is dan neem ik het wel.
Hoor ook vaak dat mensen vinden dat ze onder druk worden gezet door de grens van de 30%, hoe redelijk het ook is om enige zekerheid te verwachten als je gaat investeren.
Wat dat betreft vragen ze echt niets, ja je commiteren voor 1 jaar aan een abo van ong. 50 euro.
En van Ziggo is toch nu ook goed (voor de meesten dan ja), ja NU nog wel maar hoe lang nog?
Gewoon geen toekomstvisie.
Ziggo heeft zo'n beetje een monopolie nu, adsl kun je vrijwel uitvlakken.

De 17% valt me ook tegen idd al vraag ik me wel af bij welk percentage het echt niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
Begin april heb ik mij via de site van KickXL aangemeld voor het 50Mb triple abo.
Krijg ik vandaag een welkomstbrief gedateerd 23 juni met hierin het volgende:

We heten je van harte welkom als KickXL abonnee en willen je bedanken voor je aanmelding.
Zoals je hebt vernomen zal ook jij spoedig van onze glasvezeldiensten kunnen gaan genieten.

De vraagbundeling is nog niet eens afgelopen :?
Ik heb KickXL een mail gestuurd en gevraagd om uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Die brief hebben we hier ook gehad. Ik denk dat het voornamelijk een bevesting is van de aanmelding en dat er niet teveel aan verbonden kan worden. Ook al staat er wel in de brief dat de aansluiting binnenkort gerealiseerd gaat worden.

Ik denk dat het gewoon de verwerking van alle aanmeldingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
Frunz schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:47:
Die brief hebben we hier ook gehad. Ik denk dat het voornamelijk een bevesting is van de aanmelding en dat er niet teveel aan verbonden kan worden. Ook al staat er wel in de brief dat de aansluiting binnenkort gerealiseerd gaat worden.

Ik denk dat het gewoon de verwerking van alle aanmeldingen is.
Als bedrijf zou ik zo min mogelijk kosten willen maken tot op het moment dat er zekerheid is over het wel of niet doorgaan van een project.

Ik wacht op het antwoord van KickXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die brief ook gehad, met een code etc. voor 'myKickXL' zoiets. Ben benieuwd of dit betekent of FTTH inderdaad gaat worden aangelegd :)

Als ze maar niet ervan uitgaan dat het abonnement kan ingaan; i.e abonnementsgeld afschrijven of een 'overschrijving' regelen. Want dan hebben ze een 'verkeerde aan me'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
Casglas schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:23:
[...]

Als bedrijf zou ik zo min mogelijk kosten willen maken tot op het moment dat er zekerheid is over het wel of niet doorgaan van een project.

Ik wacht op het antwoord van KickXL.
Antwoord van KickXL:
'In Castricum is nog steeds een vraagbundelingsgebied en er wordt nog geen glasvezel aangelegd. Helaas is er een foutieve brief verstuurd. Wij betreuren de verzending van de brief en zullen je zo snel mogelijk een tweede brief sturen met de uitleg hiervan'

We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbennico
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 23:24
Top dat reggefiber meer zich in noord-holland laat zien.
Maar mijn vraag is hoe de vraagbundeling in Castrucum is gestart?
Is het door de bewoners initiatief(in Castricum) of de gemeente daar of alleen reggefiber opgezet?
Ik kan die info nergens terug vinden.

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbennico schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:22:
Top dat reggefiber meer zich in noord-holland laat zien.
Maar mijn vraag is hoe de vraagbundeling in Castrucum is gestart?
Is het door de bewoners initiatief(in Castricum) of de gemeente daar of alleen reggefiber opgezet?
Ik kan die info nergens terug vinden.

Nico
Geen reggefiber vziw, maar Glashart (dat zijn toch niet dezelfde :?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
Glashart = Reggefiber. Alleen een andere merknaam voor consumenten ;)
Maar glashart bestaat tegenwoordig niet meer. Het is nu allemaal weer onder de vlag van Reggefiber.

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 29-06-2011 15:53 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
Nico,

Voor mij als inwoner van Castricum was het een volslagen verrassing dat er een vraagbundeling ging plaats vinden.
Er is vanuit de gemeente niet naar de bewoners gecommuniceerd en er heeft geen bewoners initiatief plaats gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casglas schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:51:
Nico,

Voor mij als inwoner van Castricum was het een volslagen verrassing dat er een vraagbundeling ging plaats vinden.
Er is vanuit de gemeente niet naar de bewoners gecommuniceerd en er heeft geen bewoners initiatief plaats gevonden.
Als inwoner van Castricum is het mij volkomen duidelijk dat er de afgelopen maanden vraagbundeling plaatsvond en nog steeds plaatsvindt. Lees jij geen lokale kranten, zie je geen folders flyers, ofkom je je huis niet uit ? Het hele dorp stond op een gegeven moment vol met sandwich-borden for gods sake ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbennico
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:21:
[...]Lees jij geen lokale kranten, zie je geen folders flyers, ofkom je je huis niet uit ? Het hele dorp stond op een gegeven moment vol met sandwich-borden for gods sake ...
Het is mij duidelijk dat er een vraagbundeling is.(daar kom je inderdaad niet omheen)
Maar mijn vraag was wie dit heeft opgezet, bewoners initiatief of door de gemeente of alleen door Reggefiber(glashart) of iets anders?
Dat was mijn oorspronkelijke vraag.

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:21:
[...]

Als inwoner van Castricum is het mij volkomen duidelijk dat er de afgelopen maanden vraagbundeling plaatsvond en nog steeds plaatsvindt. Lees jij geen lokale kranten, zie je geen folders flyers, ofkom je je huis niet uit ? Het hele dorp stond op een gegeven moment vol met sandwich-borden for gods sake ...
Beste G_M_C,
for gods sake .... 8)7 lezen is toch zo moeilijk voor sommige mensen.
Ik geef antwoord op de vraag van Nico waarom er in Castricum een vraagbundeling is, komt dit bij de gemeente, Glashart/Reggefiber of een bewoners initiatief vandaan.
En het antwoord gaf ik in de verleden tijd ;w

Nico,
Er is geen bewoners initiatief geweest en vanuit de gemeente hebben wij vooraf nooit iets gehoord over glasvezel in Castricum.
Het moet dus bij glashart/Reggefiber vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbennico
Casglas schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:30:
[...]
Er is geen bewoners initiatief geweest en vanuit de gemeente hebben wij vooraf nooit iets gehoord over glasvezel in Castricum.
Het moet dus bij glashart/Reggefiber vandaan komen.
Bedankt Casglas voor je antwoord op mijn vraagje.

Ik vroeg het me af.
Wil je glasvezel b.v. in Heiloo, zet een bewoners initiatief op.
De kans dat het dan snel komt is dan groter.
Anders afwachten wanneer ze zin hebben, en kan wel jaren duren als je pech hebt.

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
In een het Nieuwsblad voor Castricum stond een artikel dat Reggefiber genoegen zou nemen met 20% en dat er op dit moment 18% bereikt is. De glashart man die ook op de markt stond noemde dit een fout en er zou op de website http://www.dichtbij.nl/no...e/noord-kennemerland.aspx een rectificatie staan.

Slip of the tongue van inside informatie gok ik.

Overigens een paar weken geleden een folder van Ziggo in de bus met argumenten die je zou kunnen gebruiken "als je buurman weer over dat glasvezel begint". Grote folder maar nu niet echt veel inhoudelijke punten. Ze voelen toch een beetje de hete adem en dat zou eindelijk eens tijd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbennico
Spekkie99 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:55:
Overigens een paar weken geleden een folder van Ziggo in de bus met argumenten die je zou kunnen gebruiken "als je buurman weer over dat glasvezel begint". Grote folder maar nu niet echt veel inhoudelijke punten. Ze voelen toch een beetje de hete adem en dat zou eindelijk eens tijd worden!
Een beetje terecht, ze hebben lang genoeg het gelijkwaardige alleenrecht gehad.
De kabel kon doen en laten wat ze wilden, want er wat toch geen gelijkwaardige concurrentie.
Degene die kabel houden gaan er ook op vooruit, als glasvezel er komt.
De kabel moet nu uit de luie stoel komen, en niet meer denken van ze komen toch wel.(zoals ze nu doen redden ze het niet)
Het is alleen een beetje vreemd dat ze niet op dat open-glasvezel willen.(of ze voelen zich te superieur)
Maar neem de uitspraken van de kabel met een flinke pak zout, het blijft een vos in schaapskleren.

Kan je die folder vroor de grap inscannen en mailen.
Dan kan ik ook eens lachen.

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Helaas al mee met oud papier.

Edit:

Google is your friend, tada:
http://www.deweekkrant.nl...3/AN_AN-1-27_110623_1.pdf

Gr
Gerwin

edit 7/7/2011

[ Voor 61% gewijzigd door Spekkie99 op 07-07-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbienio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07 09:20
De krant heeft inmiddels ook een rectificatie geplaatst waarin Glashart duidelijk maakt gewoon 30 % nodig te hebben. Bron: Nieuwsblad voor Castricum (link kan ik even niet terugvinden).
De wethouder heeft in ditzelfde artikel duidelijk gemaakt goed geciteerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
k heb ook van een 'insider" te horen gekregen dat het evengoed door zou gaan.
Nog een paar nachtjes slapen :z en dan weten we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbienio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07 09:20
@Casglas

Van wie heb je dit gehoord dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat puntjes ter verduidelijking:
Gebruikte router zelf te configureren, vast ip adres, niet dichtgetimmerd.

Televisie kwaliteit is van Glashart Media bij KickXL, zo ook analoog en DVB-C
super beeld, absoluut geen KPN ....... mag je zelf invullen.

KickXL heeft geen banden met KPN of Reggefiber.

Zo ook geen KPN keiharde D2D acties en telefonische terreur praktijken. })
Castricum is geen bewoners initiatief, jammer genoeg is dit wel de sleutel tot en succesvolle vraagbundeling.

Heiloo begin nu met een bewoners initiatief te vormen, hoe eerder hoe beter.
Zo ook een website met heilooopglasvezel ter ondersteuning.
KickXL gaat dan mee met de vraagbundeling, we hebben nog wat energie over al hebben we het al druk genoeg !

We gaan zien hoe het afloopt in Castricum, aanstaande zaterdag laatste inschrijfdag,
We staan er weer met onze Kickbus en opblaastent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Nou de verlengde periode zit er ook op, Ik was zelf vandaag in deventer dus niets gezien van de laatste activiteiten op het bakkers pleintje. Ben wel heel erg benieuwd naar de uitslag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Robbienio schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:33:
De krant heeft inmiddels ook een rectificatie geplaatst waarin Glashart duidelijk maakt gewoon 30 % nodig te hebben. Bron: Nieuwsblad voor Castricum (link kan ik even niet terugvinden).
De wethouder heeft in ditzelfde artikel duidelijk gemaakt goed geciteerd te zijn.
Lees dit nu net pas goed, dus de wethouder bedoelt toch te zeggen dat de 20% id genoeg is.
Het zou me overigens niets verbazen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbennico
De inschrijving was in Castricum op 16 juli afgesloten.
Hoe is de uitkomst of het nog in Castricum doorgaat?

En leuk te horen dat er in Heiloo ook een initiatief komt voor glasvezel.

Hier in Heerhugowaard is de eerste POP voor glasvezel al neergezet (yes) in de stad van de zon.
Het begin is er.
De foto ervan stond op de site heerhugowaardopglasvezel.nl

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
Ik ben vandaag even langs de Glashart winkel in Geesterduin gelopen en gevraagd wanneer we een antwoord kunnen verwachten.
Komend weekend wordt er een beslissing genomen en begin volgende week zal dat naar buiten komen.

edit:
is al achterhaald zie hieronder

[ Voor 8% gewijzigd door Casglas op 22-07-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
Dat is uiteindelijk goed nieuws voor iedereen, meer keuze dan alleen Ziggo of Ziggo.
Ik voorzie een hele mooie toekomst voor Ftth :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da;s goed nieuws *O*

Begon al bang te worden dat we nog langere tijd bij de gedwongen winkelnering van Ziggo moesten blijven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Zeker goed nieuws, lekker hoor die upload.
Gauw de schop de grond in zeg ik *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbennico
Zeker goed nieuws om te horen dat Castricum ook glasvezel krijgt.
Mijn vermoeden hoe dat gegaan is toch waarheid geworden.
Lees dit maar eens voor de grap hoe dat gegaan is. http://glasvezelnetwerkaa...30-en-toch-glasvezel.html
In ieder geval gefeliciteerd met krijgen van glasvezel in Castricum.

Nico

[ Voor 9% gewijzigd door ikbennico op 25-07-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbennico schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:01:
Zeker goed nieuws om te horen dat Castricum ook glasvezel krijgt.
Mijn vermoeden hoe dat gegaan is toch waarheid geworden.
Lees dit maar eens voor de grap hoe dat gegaan is. http://glasvezelnetwerkaa...30-en-toch-glasvezel.html
In ieder geval gefeliciteerd met krijgen van glasvezel in Castricum.

Nico
#care not

100/100 ftw. En geen Ziggo. Verder ben ik nu alleen geïnteresseerd in wanneer ik ervan kan gaan genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Status, onderhandeling met de Gemeente Castricum.

Begreep dat het voor Castricum zo goed als rond is maar dat het handtekening zetten nog even afhankelijk is van een discussie rondom Limmen/Akersloot.

Begreep wel dat als het rond is dat men dan snel gaat graven en ook in 1 keer doorgaat. Het zou dan ook geen jaren meer moeten gaan duren. Altijd fijn zo'n laatste uitspraak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Ok, dat is heel mooi, want er zijn nu toch wel 4 maanden voorbij. Ik heb al meerdere malen met glashart gemaild, maar die willen niks loslaten. Ik begrijp dat jij ergens een bron hebt die meer weet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In feite kunnen we allemaal bezwaar maken tegen deze gang van zaken. Want voor het leggen van kabels ivm met een openbaar communicatienetwerk geldt voor het college van gemeente een gedoogplicht (zie telecommunicatiewet, 5.4 en de telecommunicatieverordening van de gemeente Castricum)

En dat betekent dus 2 dingen, ze zijn verplicht in te stemmen, en 2 de gemeenteraad heeft geen enkele bevoegdheid in dezen. Het besluit is namelijk aan het college van B&W opgedragen, niet aan de gemeenteraad. Dit komt mijns inziens erop neer dat de gang van zaken in C'cum niet juist verloopt zeg maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Nee zeggen mag niet, maar langzaam overleggen over pops en andere praktische zaken kan altijd natuurlijk.
Ging natuurlijk al niet soepel met die wethouder die liet vallen dat het toch wel doorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spekkie99 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:05:
Nee zeggen mag niet, maar langzaam overleggen over pops en andere praktische zaken kan altijd natuurlijk.
Ging natuurlijk al niet soepel met die wethouder die liet vallen dat het toch wel doorging.
Hij (of is het zij ?) zal wel moeten uiteindelijk ;)
Het kan mij niet snel genoeg zijn ....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
Vandaag een brief van KickXL ontvangen.

Er staat niet meer in dan hierboven al is besproken, Reggefiber is er klaar voor maar de onderhandelingen met de gemeente zijn nog niet afgerond :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casglas schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:39:
Vandaag een brief van KickXL ontvangen.

Er staat niet meer in dan hierboven al is besproken, Reggefiber is er klaar voor maar de onderhandelingen met de gemeente zijn nog niet afgerond :-(
Ik zou zeggen schrijf een pro-forma bezwaar, op de gronden zoals ik hierboven aangaf. Dan doe ik dat ook enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
Het gaat voorlopig niet door met dank aan de gemeente Castricum :X

http://www.glasvezel.nu/n...staakt-operatie-castricum
http://www.eindelijkglasvezel.nl/castricum/

[ Voor 12% gewijzigd door Casglas op 13-12-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Casglas schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:20:
Het gaat voorlopig niet door met dank aan de gemeente Castricum :X
Gecondoleerd! :-(

Da's niet leuk (ik heb familie in Castricum).

Gelukkig hebben wij (www.lelystadwilglasvezel.nl) op voorhand met de gemeente en Reggefiber geregeld dat vergunningen e.d. GEEN issue mogen zijn. Zulk soort formaliteiten moet je VOORAF regelen.

Keep your/our fingers crossed. >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Ongelovelijk dat dit mis heeft kunnen gaan...

Reggefiber wilde..
Bewoners wilde..

Ben benieuwd wat de gemeente als antwoord heeft hierop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spekkie99 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:14:
[...]

Ongelovelijk dat dit mis heeft kunnen gaan...

Reggefiber wilde..
Bewoners wilde..

Ben benieuwd wat de gemeente als antwoord heeft hierop...
Hoogst waarschijnlijk geen, of een gefingeerd antwoord.

Ik denk dat ik in de kestvakantie (als ik vrij ben) een WOB verzoek zal indien om de gang van zaken in te zien. Wellicht kan ik op basis daarvan een klacht formuleren, die ik dan ook kan CC'en naar de toezichthouder op de telecommunicatiewet (OPTA).

• Spekkie99
Daarnaast heb ik ook gewoon een contract met XMS, ik ga eens kijken of daarmee wat te doen valt.
Reggefiber heeft namelijk al het GO bericht doorgegeven.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
Spekkie99 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:43:
Daarnaast heb ik ook gewoon een contract met XMS, ik ga eens kijken of daarmee wat te doen valt.
Reggefiber heeft namelijk al het GO bericht doorgegeven.
Wat verwacht je er mee te kunnen dan?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Spekkie99
Begreep dat de gemeente geld wilde zien en dat er ook buitengebieden ( limmen/akersloot) aangesloten moesten gaan worden.

Vond net deze ook nog:
http://www.castricum.pvda...ws/2011/06/glasvezel.html

[ Voor 27% gewijzigd door Spekkie99 op 22-12-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:48
Erg jammer, had na het resultaat van de animo peiling toch niet verwacht dat het hierop nog stuk zou lopen. Ongelooflijk dat de gemeente niet alle mogelijke medewerking verleend om dit soort initiatieven te steunen. Dan maar geen Akersloot en Limmen, een begin in Castricum is altijd nog beter dan helemaal geen begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is er nog een sprankje hoop met dit initiatief:
http://www.castricumopglas.nl/
Invullen verplicht je tot niets.

Update!
Hoor net van de organisatoren van CastricumopGlas dat er toch wel wat méér is dan alleen een sprankje hoop: Op zaterdag 5 mei in Nieuw Castricums Peil op radio Castricum tussen 12:00 en 15:00 hoor je meer nieuws over het glasvezelnetwerk en een actuele stand! Luisteren dus en zegt het voort:
http://www.castricum105.n...um105/programmaacutes.php

...en nogmaals, schrijf je alsjeblieft gewoon in, het verplicht je helemaal tot niets.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
En nog een schopje: Heiloo krijgt nu misschien ook glasvezel! http://www.heiloo.nl/inde...deel=bri&&rubriek_id=4273

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Afgelopen dinsdag, woensdag en donderdag zijn er in Heiloo informatieavonden over de vraagbundeling van Reggefiber.

http://www.eindelijkglasvezel.nl/heiloo

Zaterdag opent een glasvezelwinkel op Heerenweg 42a.

[ Voor 30% gewijzigd door Pistolebob op 01-06-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
Was al weer een maand terug bekend gemaakt maar er lijkt toch weer wat beweging te zitten in glasvezel voor de gemeente Castricum. Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

6 juli 2013: BREAKING NEWS: Castricum, Bakkum, Akersloot en Limmen gaan door met een glasvezelnetwerk door OpenNet!
De peiling heeft gemeente Castricum overtuigd: een glasvezelnetwerk moet er komen! Lees het persbericht voor meer informatie.
http://www.castricumopglas.nl/uitleg.html
Pagina: 1