Hallo allemaal,
Waarschijnlijk geen gebruikelijke vraag in deze categorie, maar toch iets waar ik niet uit kom:
Ik heb op dit moment op een P4 3 Ghz, 2 GB Ram pc een versie van "Windows Home Server" geïnstalleerd.
Nu snap ik echter de versie-logica in deze tak van de windows familie niet.....
Ik heb op internet gelezen dat in de loop van dit jaar (2011) de volledige versie van WHS 2011 uitkomt.
Nu ben ik echter in de war over de versie die ik op dit moment op mijn pc heb staan,
als ik bijvoorbeeld het "dashboard" opstart, dan staat er "Windows Server Codename "Vail" ".
Zover ik begrepen heb is 2011 in overeenstemming met "Vail", dus dat zou dan kloppen.
Maar op mijn bureaublad staat "2008R2 evaluation copy", wat wil dit zeggen dan ?
Tevens lees ik op internet veel over verschillen tussen versie 2008 en 2011.
Er zou geen gemakkelijke mogelijkheid meer zijn om harde schijven uit te breiden,
en ook de Remote Acces zou niet meer gemakkelijk toegankelijk zijn.
NB. Mijn "dashboard" ziet er nu zo uit: Link
Welke versie heb ik nu? 2008R2 of WHS 2011 (Vail) ?
En zou ik niet beter af zijn met versie 2008?
Waarschijnlijk geen gebruikelijke vraag in deze categorie, maar toch iets waar ik niet uit kom:
Ik heb op dit moment op een P4 3 Ghz, 2 GB Ram pc een versie van "Windows Home Server" geïnstalleerd.
Nu snap ik echter de versie-logica in deze tak van de windows familie niet.....
Ik heb op internet gelezen dat in de loop van dit jaar (2011) de volledige versie van WHS 2011 uitkomt.
Nu ben ik echter in de war over de versie die ik op dit moment op mijn pc heb staan,
als ik bijvoorbeeld het "dashboard" opstart, dan staat er "Windows Server Codename "Vail" ".
Zover ik begrepen heb is 2011 in overeenstemming met "Vail", dus dat zou dan kloppen.
Maar op mijn bureaublad staat "2008R2 evaluation copy", wat wil dit zeggen dan ?
Tevens lees ik op internet veel over verschillen tussen versie 2008 en 2011.
Er zou geen gemakkelijke mogelijkheid meer zijn om harde schijven uit te breiden,
en ook de Remote Acces zou niet meer gemakkelijk toegankelijk zijn.
NB. Mijn "dashboard" ziet er nu zo uit: Link
Welke versie heb ik nu? 2008R2 of WHS 2011 (Vail) ?
En zou ik niet beter af zijn met versie 2008?