Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-01 13:43
Hallo mede-forum leden,

Toen ik gisteren ochtend m'n iPhone van de oplader pakte deed opeens de power-button het niet meer. Dat houdt in dat ik hem niet op standy-by en eventueel uit kan zetten.. Ik weet niet of die zomaar kan of dat dit een hardware matige fout is.

Zijn er meer mensen wie dit probleem hebben?

Met vriendelijke groet,
Timo van Aagten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 07:34
Dit kan heel goed door een hardwaredefect worden veroorzaakt. Waarschijnlijk is de schakelaar in de iphone defect, dit komt wel vaker voor. Door het vervangen van de audio flex cable (dit onderdeel bestaat uit de hoofdtelefoonaansluiting, volume up/down, mute en power putten) kun je het probleem naar alle waarschijnlijkheid oplossen.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Timo,

Dit probleem heeft zich bij mij ook voorgedaan.
De iphone reageerde ineens niet meer op de powerknop, het vreemde was dat een aantal weken later de knop ineens een week weer werkte en daarna niet meer.

Het bleek inderdaad een defect te zijn, het defect zat hem in de flexcable.

Ik heb dit toen laten repareren voor € 29,- maar mocht je er handig mee zijn kun je het ook zelf proberen te repareren.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je m Jailbreaked dan zit er activator op, dan kan je je iPhone uitzetten, op stand-by zetten en verder eigenlijk alles. Je kan het dan instellen dat als je bijvoorbeeld dubbelklikt op de statusbar dat ie dan op stand-by gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

als het een iPhone4 is, heb je garantie (zijn niet ouder dan een jaar)

maar het komt vaker voor, mijn iphone had pas geleden dat de powerknop niet meer klikte (kapot door een dun houdertje wat vaker voorkomt) gewoon onder garantie laten repareren.

en jailbreaken gaat lastig als je powerknop het niet meer doet (dfu mode?)
en als hij al gejailbreakt is.... ik kan zelf niet zonder mijn powerknop... zou hem sowieso (laten) repareren.