Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd het vervelende probleem dat de copy/paste functie niet meer werkt om bestanden tussen bepaalde folders te kopiëren of verplaatsen. De copy/paste functionaliteit voor tekst werkt wel nog perfect.

De enige manier om momenteel bestanden te editeren is via het DOS prompt met het bekende copy command. Dat dit niet erg gebruiksvriendelijk is, moet ik niemand vertellen waarschijnlijk :)

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen en hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

Reptile209

- gers -

Als je opstart in Safe Mode, werkt het dan ook niet? Heb je software geïnstalleerd staan die zou kunnen rommelen met deze functionaliteit, bijvoorbeeld een bijzondere shell oid? Misschien virusscanners die lopen te bokken?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Safe Mode heb ik nog niet geprobeerd. Zelf heb ik geen nieuwe software geïnstalleerd die hiermee zou kunnen interfereren. Het gekke is dat dit op tekstueel vlak nog perfect lukt, en via command line ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Een paar vraagjes:
Krijg je een melding of iets dergelijks? Of staan de opties voor cut/paste niet eens meer in het menu van de rechtermuis? Wat gebeurd er als je bestanden versleept in plaats van copy/paste? Zie je meldingen in de Windows Logs?

Je zegt dat het tussen bepaalde folders niet wertkt. Mag ik daar uit opmaken dat er ook folders zijn waarij het wel werkt? Gaat het om lokale folders of shares? Zit er verschil tussen de rechten die je hebt op de specifieke mappen?

[ Voor 32% gewijzigd door Rupie op 10-03-2011 10:31 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik krijg geen melding, enkel een kleine seconde een zandlopertje maar verder gebeurd er niets. De opties staan nog wel degelijk in het menu, maar er gebeurd gewoon niets: Zowel niet via het menu, als via de toetsencombinatie CTRL+C/CTRL+V.

Het werkt bij geen enkele folder. Het concept werkt alleen voor tekst, geen bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Control Panel -> System and Security -> Admistrative Tools -> Event Viewer ??

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Misschien dat dit werkt:
Re: copy and paste not working
Go for Start-->Run-->services.msc in the right pane
Try to start/ Restart the following services
1.Network DDE DSDM.
2. Network DDE.
3.Clipbook.
Restart the system . Now you will able to copy and paste.

(oplossing is niet van mij maar ff snel via Google gezocht)

Succes!

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
De event viewer vermeldt niks vreemd, en de services zoals hierboven vind ik niet terug in services.msc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

Reptile209

- gers -

Xessive schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:11:
Misschien dat dit werkt:
Re: copy and paste not working
Go for Start-->Run-->services.msc in the right pane
Try to start/ Restart the following services
1.Network DDE DSDM.
2. Network DDE.
3.Clipbook.
Restart the system . Now you will able to copy and paste.

(oplossing is niet van mij maar ff snel via Google gezocht)

Succes!
Clipbook is volgens mij voor het delen van het clipboard met een remote PC, en de Network DDE services zijn zo te zien ook voor remote connections bedoeld. Te snel ge-Google-d dus :).`

Edit: hier wordt een oplossing gesuggereerd op basis van het deinstalleren en installeren van IE. Kijk daar eens naar.

[ Voor 15% gewijzigd door Reptile209 op 10-03-2011 14:02 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Dat gaat het zijn!! Ik heb overlaatst ook geprobeerd om een standalone IE7 te installeren.

Het moet er niet gekker op worden overigens, geen copy/paste meer omwille van de browser 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Tja, ik gebruik Firefox, en heb nergens last van gehad! Firefox is niet afhankelijk van bijv update's van Windows, dus er wordt niet geknoeit met je installatie. Niet de enigste reden waarom ik Firefox gebruik overigens, maar wel 1 van de.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Wat heeft het gebruik van Firefox hiermee te maken? Ik gebruik trouwens Chrome.
Ik heb getracht IE7 standalone te installeren omdat er klanten zijn die willen dat hun website er ook netjes uitziet in IE. Dat was de enige reden.

Ik krijg IE wel niet uninstalled.
Pagina: 1