Toon posts:

Audio set op boot (welke speakers kopen/huren voor 1 week)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nieuw hier en graag maak ik gebruik van jullie kennis.

Het doel is om een geluid set mee te nemen op een boot voor een week lang en dmv een benzine aggegraat de boel te laten draaien

Mijn vraag is; wat voor soort speakers heb ik nodig voor deze applicatie en wat voor een versterker?
het Geluid moet hard genoeg zijn om flink te feesten met zeker zon 20 man op meerder boten (sneekweek)

ik heb op marktplaats deze set gezien http://link.marktplaats.nl/423094102 voor 270 euro?
voldoet deze set in jullie ogen of ben ik met iets anders beter af suggesties zijn meer dan welkom.

beter ergens huren voor iets meer of zelf een set kopen van mindere kwaliteit?

Ik ben eigenlijk helemaal niet van zo goedkoop mogelijk en dan hopen dat het allemaal werkt maar om de kosten te drukken toch graag een budget van ongeveer 300 euro voor speakers en versterker alleen aanhouden.
als dit echter onmogelijk blijkt kan het budget omhoog.

wat zijn jullie meningen of tips?
alvast bedankt voor de antwoorden

Verwijderd

Topicstarter
Wat denken jullie van deze combinatie?

versterker; http://www.maxiaxi.com/sk...-2x-240w-max-zwart-1.html

speakers; http://www.maxiaxi.com/heavy-duty-luidsprekerbox-15-1.html

dan om ik in totaal ongeveer op 340 euro uit vinden jullie deze set beter als de set van marktplaats?

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
ik weet niet alles, maar op open water heb je giganties veel vermogen nodig in verhouding met een onderdak.
Die Skytek is de grootste rommel die je kunt kopen, heel leuk 420wat maar dat is een piek.
En tegenwoordig kun je geen touw meer aan alle wattage's vast knopen, omdat alle fabriekant zich aan hun eigen specs houden. Je kan nog beter uitgaan van opgenomen vermogen van het lichtnet hoe meer stroom de AMP zelf nodig heeft hoe dikker de trafo's en hoe zwaarder de amp.
De skyteck is een puppie van 5.2kg ik durf te wedden dat een 2e handse amp op marktplaats een beter alternatief is voor jouw.

edit;
ik heb even voor je gekeken en ik denk dat je beter zoiets als dit moet doen. Deze gaat echt gevoels matig 30x harder. is 20.5kg. denk dat je dan ook een aggregaat van min 1500wat nodig hebt. http://audio-tv-foto.mark...humb_click=1#photoGallery

Tip;

Doe geen set van 2 boxen mocht je voor deze amp gaan, waarom?
De mensen die er geen verstand van hebben zullen hier waarschijnlijk op gaan quoten, maar je kunt beter 1 box van 800wat doen dan 2 van 400, omdat deze amp gebrugt kan.
Meer boxen wil dus niet gelijk zeggen dat het vermogen groter wordt, want de amp blijf 2x 400 geven en niet meer. Tuurlijk heb je meer lucht verplaatsing en een ruimer effect, maar 1 box van 800 zal harder veel HARDER gaan. ;)

[ Voor 57% gewijzigd door jbkappirossi op 10-03-2011 06:58 ]

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 19:37

TMoose

Mooooooose !!

Alleen jammer dat het voor de toeschowers wellicht alleen maar zachter klinkt, behalve voor de happy few die dicht bij de speaker een gehoorbeschadiging op aan het lopen zijn....

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:23

lier

MikroTik nerd

jbkappirossi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 06:10:
De mensen die er geen verstand van hebben zullen hier waarschijnlijk op gaan quoten, maar je kunt beter 1 box van 800wat doen dan 2 van 400, omdat deze amp gebrugt kan.
Meer boxen wil dus niet gelijk zeggen dat het vermogen groter wordt, want de amp blijf 2x 400 geven en niet meer. Tuurlijk heb je meer lucht verplaatsing en een ruimer effect, maar 1 box van 800 zal harder veel HARDER gaan. ;)
Ik schuil me achter de mensen die er geen verstand van hebben (geef je geen ongelijk overigens) maar ben wel benieuwd naar je onderbouwing!
offtopic:
Ondertussen ga ik me even inlezen

Edit:
Ja, ik heb de bevestiging (en dus heb ik er geen verstand van...).

Mijn uitspraak:
Bij een verdubbeling van het vermogen (800 ipv 400) neemt de geluidsdruk met 3 dB toe, terwijl bij het inzetten van twee speakers (bij een vermogen van 400 Watt per speaker) de geluidsdruk met 6 dB toe neemt.

Dus ik beweer (nogmaals zonder dat ik er verstand van heb :P) dat twee speakers met dezelfde versterker harder klinkt (als in meer geluidsdruk oplevert).

[ Voor 23% gewijzigd door lier op 10-03-2011 08:58 . Reden: inlezen afgerond ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jbkappirossi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 06:10:
ik weet niet alles, maar op open water heb je giganties veel vermogen nodig in verhouding met een onderdak.
Die Skytek is de grootste rommel die je kunt kopen, heel leuk 420wat maar dat is een piek.
En tegenwoordig kun je geen touw meer aan alle wattage's vast knopen, omdat alle fabriekant zich aan hun eigen specs houden. Je kan nog beter uitgaan van opgenomen vermogen van het lichtnet hoe meer stroom de AMP zelf nodig heeft hoe dikker de trafo's en hoe zwaarder de amp.
De skyteck is een puppie van 5.2kg ik durf te wedden dat een 2e handse amp op marktplaats een beter alternatief is voor jouw.

edit;
ik heb even voor je gekeken en ik denk dat je beter zoiets als dit moet doen. Deze gaat echt gevoels matig 30x harder. is 20.5kg. denk dat je dan ook een aggregaat van min 1500wat nodig hebt. http://audio-tv-foto.mark...humb_click=1#photoGallery

Tip;

Veel harder? het gaat er ook een beetje om hoeveel dB/watt ze kunnen generen
en dan nog geluid blijft logaritmisch dus 1000watt klinkt 2x zo hard als 100 watt.en dus 4x zo hard als 10 watt. moraal, zoveel zal het niet verschillen

100 (echte) watts is over het algemeen best veel btw daar kun je een ale een behoorlijke ruimte zeg een kleine bioscoopzaal ruim mee vullen

Iperf

• jbkappirossi
ik maakte de vergelijking tussen de Skytech en de Peavey die ik linkte, hoe veel dat werkelijk zal scheelen weet ik ook niet. En de verhouding van de opgegeven wattage's zitten ook een hoop verschillen bij fabriekkanten. Zo geloof ik dus NOOIT dat die Skyteck 420 rms levert. denk eerder tussen de 50 tot 100rms.
De Peavey zal veel dichter bij het opgegeven wattage zitten, omdat deze 4x zo zwaar is en je hier toch wel een redelijk merk te pakken hebt.

100 op een slaapkamer is veel. ik heb zelf een 100wat buizen combo en jezus wat gaat dat hard.
Maar dat wordt gouw minder op een open ruimte.
TMoose schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:41:
Alleen jammer dat het voor de toeschowers wellicht alleen maar zachter klinkt, behalve voor de happy few die dicht bij de speaker een gehoorbeschadiging op aan het lopen zijn....
Tuurlijk dat is ook het mooiste, hoe harder hoe beter. Het bloed moet je gewoon uit de oren komen :)
lier schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:53:
[...]

Ik schuil me achter de mensen die er geen verstand van hebben (geef je geen ongelijk overigens) maar ben wel benieuwd naar je onderbouwing!
offtopic:
Ondertussen ga ik me even inlezen

Edit:
Ja, ik heb de bevestiging (en dus heb ik er geen verstand van...).

Mijn uitspraak:
Bij een verdubbeling van het vermogen (800 ipv 400) neemt de geluidsdruk met 3 dB toe, terwijl bij het inzetten van twee speakers (bij een vermogen van 400 Watt per speaker) de geluidsdruk met 6 dB toe neemt.

Dus ik beweer (nogmaals zonder dat ik er verstand van heb :P) dat twee speakers met dezelfde versterker harder klinkt (als in meer geluidsdruk oplevert).
Heel simpel omdat een woofer van 15 of 18 inch @ 800wat op laage weerstand van 4ohm de helf aan stroom nodig heeft dan 2x 400wat @ 4ohm :P Dus de versterker zal dan meer kunnen leveren.
Ook mag je NOOIT 2x 400 bij elkaar optellen, okal heb je 60 x400wat boxen dan blijft het altijd nog 400.
en ik zei eerder ookal dat de druk en de breedte van het geluid groter wordt naarmate je meerdere speakers hebt. maar het vermogen niet! dus beter 1x800 dan 2x400. :P

Maar punt is om voor weinig geld veel power te hebben. en ik dacht zo dat 1 speaker goedkoper was dan een set. Maar zoek jij een beter alternatief als je het zogoed weet te vertellen.

[ Voor 66% gewijzigd door jbkappirossi op 10-03-2011 09:43 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

jbkappirossi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:06:
ik maakte de vergelijking tussen de Skytech en de Peavey die ik linkte, hoe veel dat werkelijk zal scheelen weet ik ook niet. En de verhouding van de opgegeven wattage's zitten ook een hoop verschillen bij fabriekkanten. Zo geloof ik dus NOOIT dat die Skyteck 420 rms levert. denk eerder tussen de 50 tot 100rms.
De Peavey zal veel dichter bij het opgegeven wattage zitten, omdat deze 4x zo zwaar is en je hier toch wel een redelijk merk te pakken hebt.
Jammer, want als ik het terug lees krijg ik nog steeds een ander idee van wat je schrijft (ten opzichte van wat je bedoeld).

Overigens zegt het gewicht in PA versterkers helemaal niets (meer), sinds de introductie van class D versterkers. En ja, die kunnen echt HEEL veel vermogen leveren.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-12 22:48

Stoney3K

Flatsehats!

Moet het maar 1 week mee en is het daarna niet meer nodig?

In dat geval zou ik gewoon zoeken naar een setje 'wegwerp' speakers en versterker die je zonder veel (financiële) pijn aan het einde van de week gewoon helemaal naar de filistijnen kan draaien. Als de Sneekweek enigszins vergelijkbaar is met de carnaval aan dit uiteinde van het land, kun je er donder op zeggen dat iedereen met meer dan 4 bier op alleen maar wil dat de muziek HARD gaat. ;)

Voor een beetje PA-systeem ben je in de verhuur voor een week ook een paar honderd euro kwijt. Een boot is een risicofactor (speakers in het water, enz.) dus veel verhuurders zullen dan extra kosten rekenen of de hele set al helemaal niet verhuren.

Hou er inderdaad ook rekening mee dat een geluidsset van formaat de nodige kilo's aan gewicht extra is (gauw zo'n 200kg met speakers, versterkers en bekabeling) en je een aardig aggregaat nodig gaat hebben als je flink vermogen wil draaien.

Je kan me natuurlijk een DM sturen. Als het voor mij in een vrije periode valt, kan ik misschien nog wel één en ander voor een goeie prijs regelen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• jbkappirossi
lier schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:09:
[...]

Jammer, want als ik het terug lees krijg ik nog steeds een ander idee van wat je schrijft (ten opzichte van wat je bedoeld).

Overigens zegt het gewicht in PA versterkers helemaal niets (meer), sinds de introductie van class D versterkers. En ja, die kunnen echt HEEL veel vermogen leveren.
10x liever een buizen bak of trafo dan een mosfet versterker. kijk maar eens naar podium spul dat weegt ook tonnen en dat zijn echt geen transistor bakken.

Zo en nu gaat ik slapen want ik ben de hele nacht al wakker, inbrekers gehad :>

[ Voor 6% gewijzigd door jbkappirossi op 10-03-2011 09:34 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

jbkappirossi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:33:
10x liever een buizen bak of trafo dan een mosfet versterker. kijk maar eens naar podium spul dat weegt ook tonnen en dat zijn echt geen transistor bakken.
Misschien buizen om je instrument te versterken, maar PA is toch echt wel transistor werk (en weegt echt niets meer).

offtopic:
Slaap lekker en sterkte met het gebeuren

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-12 22:40
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:44:
Hallo, ik ben nieuw hier en graag maak ik gebruik van jullie kennis.

Het doel is om een geluid set mee te nemen op een boot voor een week lang en dmv een benzine aggegraat de boel te laten draaien

Mijn vraag is; wat voor soort speakers heb ik nodig voor deze applicatie en wat voor een versterker?
het Geluid moet hard genoeg zijn om flink te feesten met zeker zon 20 man op meerder boten (sneekweek)

ik heb op marktplaats deze set gezien http://link.marktplaats.nl/423094102 voor 270 euro?
voldoet deze set in jullie ogen of ben ik met iets anders beter af suggesties zijn meer dan welkom.

beter ergens huren voor iets meer of zelf een set kopen van mindere kwaliteit?

Ik ben eigenlijk helemaal niet van zo goedkoop mogelijk en dan hopen dat het allemaal werkt maar om de kosten te drukken toch graag een budget van ongeveer 300 euro voor speakers en versterker alleen aanhouden.
als dit echter onmogelijk blijkt kan het budget omhoog.

wat zijn jullie meningen of tips?
alvast bedankt voor de antwoorden
het is echt ASOCIAAL om keihard met je speakers te pompen op t water. geluid draagt echt ontzettend ver. daarnaast als je het zelf kunt horen is het toch genoeg??

maar nu even serieus. zelf heb ik ook vaak genoeg met een dik strijkijzer op de friese meren rondgevaren en staan pompen met die speakers. laatste jaren maakten we gebruik van 15" JBL speakers die van een kroeg waren gekocht. daarmee was het mogelijk om de muziek te horen zonder de boot daadwerkelijk te zien omdat de afstand te groot was. gaaf? ja. asociaal? ja dat zeker.

een aggregaat hadden we niet nodig. de meeste boten hebben een 220V omvormer. wel had onze PA-versterker last van een heel hinderlijke brom. bij zacht volume was die brom goed te horen en erg irritant. bij hard volume viel de brom in het niet.

daarnaast begrijp ik dat je het gaaf vind om hard muziek te draaien, maar als je zelf op je boot staat continu in die harde muziek is het weer vervelend. ik zou daarom 2 sets meenemen. een grote en een kleine. die kleine kun je dan gebruiken in de haven, zodat de havenmeester er geen last van heeft. die kleine kun je ook op t water aanzetten als je niet hard muziek wilt. want als de muziek te hard staat (alleen maar omdat anderen er van kunnen genieten (of ze nou willen of niet)) draai je de boxen toch van je weg en hoor je de helft van de muziek niet meer. daarom dat kleine setje.

qua speakers zou ik zoeken naar iets met een grote conus voor de bas (liever 15" dan 12"), hoog rendement zodat je weinig vermogen nodig hebt om aan te sturen (liefst dus rendement van 90dB of hoger).
op marktplaast heb ik wel eens wat 15" actieve monitoren gevonden voor +/- 300 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties en suggesties
[b]ik weet niet alles, maar op open water heb je giganties veel vermogen nodig in verhouding met een onderdak.

edit;

Tip;

Meer boxen wil dus niet gelijk zeggen dat het vermogen groter wordt, want de amp blijf 2x 400 geven en niet meer. Tuurlijk heb je meer lucht verplaatsing en een ruimer effect, maar 1 box van 800 zal harder veel HARDER gaan. [message=35659956,noline]
het is vooral voor in de haven dus wel buiten maar geen open water.

deze versterker is natuurlijk niet het beste van het beste maar mijn vraag is ik wil een week geluid en vooral hard. Doet dat jouw enigszins van mening veranderen over deze versterker?

De versterker op marktplaats ziet er goed uit welke speakers of speaker adviseer je hierbij?

Verwijderd

Topicstarter
Stoney3K schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:17:
Moet het maar 1 week mee en is het daarna niet meer nodig?

In dat geval zou ik gewoon zoeken naar een setje 'wegwerp' speakers en versterker die je zonder veel (financiële) pijn aan het einde van de week gewoon helemaal naar de filistijnen kan draaien. Als de Sneekweek enigszins vergelijkbaar is met de carnaval aan dit uiteinde van het land, kun je er donder op zeggen dat iedereen met meer dan 4 bier op alleen maar wil dat de muziek HARD gaat. ;)

Voor een beetje PA-systeem ben je in de verhuur voor een week ook een paar honderd euro kwijt. Een boot is een risicofactor (speakers in het water, enz.) dus veel verhuurders zullen dan extra kosten rekenen of de hele set al helemaal niet verhuren.

Hou er inderdaad ook rekening mee dat een geluidsset van formaat de nodige kilo's aan gewicht extra is (gauw zo'n 200kg met speakers, versterkers en bekabeling) en je een aardig aggregaat nodig gaat hebben als je flink vermogen wil draaien.

Je kan me natuurlijk een DM sturen. Als het voor mij in een vrije periode valt, kan ik misschien nog wel één en ander voor een goeie prijs regelen.
Het klopt dat ze maar 1 week nodig zijn dit is het belangrijkst maar als ze nog werken neem ik ze gewoon weer mee naar huis. Ik denk dat sneekweek erg vergelijkbaar is met carnaval alleen met meer bier ;)

het is allemaal voor een zeiljacht van 13 meter

Aangezien ik hier nieuw ben wat is een dm ? is dat iets als een privebericht.
bedankt voor je hulp

Verwijderd

Topicstarter
FIFO schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:24:
[...]

het is echt ASOCIAAL om keihard met je speakers te pompen op t water. geluid draagt echt ontzettend ver. daarnaast als je het zelf kunt horen is het toch genoeg??

maar nu even serieus. zelf heb ik ook vaak genoeg met een dik strijkijzer op de friese meren rondgevaren en staan pompen met die speakers. laatste jaren maakten we gebruik van 15" JBL speakers die van een kroeg waren gekocht. daarmee was het mogelijk om de muziek te horen zonder de boot daadwerkelijk te zien omdat de afstand te groot was. gaaf? ja. asociaal? ja dat zeker.

een aggregaat hadden we niet nodig. de meeste boten hebben een 220V omvormer. wel had onze PA-versterker last van een heel hinderlijke brom. bij zacht volume was die brom goed te horen en erg irritant. bij hard volume viel de brom in het niet.

daarnaast begrijp ik dat je het gaaf vind om hard muziek te draaien, maar als je zelf op je boot staat continu in die harde muziek is het weer vervelend. ik zou daarom 2 sets meenemen. een grote en een kleine. die kleine kun je dan gebruiken in de haven, zodat de havenmeester er geen last van heeft. die kleine kun je ook op t water aanzetten als je niet hard muziek wilt. want als de muziek te hard staat (alleen maar omdat anderen er van kunnen genieten (of ze nou willen of niet)) draai je de boxen toch van je weg en hoor je de helft van de muziek niet meer. daarom dat kleine setje.

qua speakers zou ik zoeken naar iets met een grote conus voor de bas (liever 15" dan 12"), hoog rendement zodat je weinig vermogen nodig hebt om aan te sturen (liefst dus rendent van 90dB of hoger).
op marktplaast heb ik wel eens wat 15" actieve monitoren gevonden voor +/- 300 euro.
bedankt voor deze reactie

Verwijderd

Topicstarter
Resumerend; De versterker uit mijn link is wel heel slecht beter koop ik deze van marktplaats
http://link.marktplaats.nl/401681222 (Nog andere opties?)
en daarbij koop ik 1 of 2 speakers
zijn de speakers die ik op het oog had een goede combinatie met die versterker?
Specificaties
• Vermogen: 350W
• Piekvermogen: 700W
• Woofer: 15" / 38cm
• Hoorn: High Compression Piëzo
• Tweeter: Piëzo Bullet
• Impedantie: 8 Ohm
• Frequentiebereik: 30Hz - 20kHz
• Connectoren: 2x NL4 / Jack / Terminal
• SPL @1W/1m: 91dB
• SPL max: 96dB
• Afmetingen: 785 x 460 x 385mm
• Gewicht: 20.6kg
http://www.maxiaxi.com/heavy-duty-luidsprekerbox-15-1.html

versterker 200
speaker 2x120=240
we zitten nu alweer op 440 euro
daar komt ook nog een aggregaat bij hoeveel verbruikt deze set?

Heeft iemand nog andere suggesties?

• Cobalt
  • Laatst online: 18-10 18:00
Kan je niet gewoon walstroom gebruiken i.p.v. een aggregaat aangezien je in de haven gebruik wil maken van je muziekinstallatie. Aggregaat als backup. Dat is wel zo prettig voor de buren. Heb je ook al eens de regels van de sneekweek/haven door genomen?

[ Voor 52% gewijzigd door Cobalt op 10-03-2011 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cobalt schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:43:
Kan je niet gewoon walstroom gebruiken i.p.v. een aggregaat aangezien je in de haven gebruik wil maken van je muziekinstallatie. Aggregaat als backup. Dat is wel zo prettig voor de buren. Heb je ook al eens de regels van de sneekweek/haven door genomen?
De regels van sneekweek?
vorig jaar kwam de politie aan boord even persoons gegevens op geschreven en toen mochten we tot 10 uur knallen? We hebben zelfs een keer de handhaving op ons dak gehad die vroegen of we even voor het havenkantoor kwamen liggen zodat de bewoners geen last van ons hadden. We mochten voor het havenkantoor zoveel lawaai maken als we wilden. +_ 40 meter verderop.

Omdat we vaak ook buiten de havens liggen (met ongeveer alle leuke boten) willen we een aggregraat

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[b]jbkappirossi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 06:10:
Twee speakers hebben de voorkeur simpelweg omdat je dan het geluid twee kanten op kan sturen. Je wilt met je boot in het midden liggen zodat je niet zo heel ver het geluid hoeft te laten dragen, dan moet je wel minimaal twee en het liefst vier kanten op geluid sturen zodat iedereen het goed hoort. Je kan wel leuk een krachtige speaker naar bakboord sturen maar aan stuurboord heb je daar dan niet veel aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:24:
[...]

Aangezien ik hier nieuw ben wat is een dm ? is dat iets als een privebericht.
bedankt voor je hulp
DM = Direct Message (ofwel privébericht).

Ik ben het trouwens eens met het idee wat hier staat: Als je zelf alleen aan boord bent wil je niet dat er een stel 15" speakers in je gezicht dreunt. Daarvoor wil je juist een setje monitorspeakers of een wat grotere set HiFi-speakers (voor binnen in de kajuit), zodat je over het water flink herrie kan maken maar je binnen er niet al te veel last van hebt. Bovendien wil je als DJ ook een monitorsetje als je naar buiten toe staat te draaien, dus 2 sets zijn sowiezo praktisch. ;)

Hou er ook rekening mee dat je op een jacht je speakers niet echt hoog op kan stellen voordat je boot compleet topzwaar wordt. Het zal dus schipperen worden (pardon the pun) om een beetje goed geluid te krijgen met genoeg speakers.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:34
FIFO schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:24:
[...]

qua speakers zou ik zoeken naar iets met een grote conus voor de bas (liever 15" dan 12"), hoog rendement zodat je weinig vermogen nodig hebt om aan te sturen (liefst dus rendement van 90dB of hoger).
Fout, Hoe groter de diameter van de speaker hoe verder je der van af moet zitten om ze goed te horen. Voor in een boot kan je beter een (pittige)10'' driver gebruiken. Een 15'' klinkt volgens mij pas na 10 meter ideaal. Merk ook als ik met een 15'' bas speel. Ik moet de amp steeds harder draaien om mijzelf lekker te horen terwijl er in de zaal een overvloed aan bas is.....

Koop alsjeblieft geen Skytech dingen maar investeer liever in een goede tweedehans versterker. Of je kan altijd nog voor actieve speakers gaan. Heb nu ervaring met een DAP en een Labgruppen en ondanks dat de Labgruppen minder vermogen hoort de hebben kan ik daar veel beter mee uit de voeten. Dit geeft aan dat wattage niet enorm veel zegt. (tenzij het allemaal zelf respecterende merken zijn..)

PS. Wegens stroomverbruik zou een Klasse D het handigst zijn, Alleen ik vrees niet dat je die in je prijs categorie gaat vinden.

Kijk allicht zijn dit mooie speakers : http://link.marktplaats.nl/423368692 Zullen vast ook nog wel goed klinken ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Roderiktweaker op 10-03-2011 21:28 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Roderiktweaker schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:18:
Koop alsjeblieft geen Skytech dingen maar investeer liever in een goede tweedehans versterker. Of je kan altijd nog voor actieve speakers gaan. Heb nu ervaring met een DAP en een Labgruppen en ondanks dat de Labgruppen minder vermogen hoort de hebben kan ik daar veel beter mee uit de voeten. Dit geeft aan dat wattage niet enorm veel zegt. (tenzij het allemaal zelf respecterende merken zijn..)
Normaal zou ik voor dit soort installaties ook grof geschut zoals EAW en Lab Gruppen aanraden, maar vergeet even niet dat het hier om een zuipfeest gaat waarbij de speakers op een (potentiëel niet zo stabiele) boot met hossende mensen worden geparkeerd. Ik denk dat er weinig mensen zijn die graag hun mooie PA-stack van 5000 euro in het water zien kukelen terwijl die nog aan het aggregaat hangt :)

Vandaar dat ik aanraad om met goedkoop 'wegwerphout' (waaibomen spaanplaat à la DAP MC-serie) te werken wat je compleet naar de pleuris draait en daarna afschrijft. Om een PA van een vergelijkbaar formaat te huren ben je evenveel of meer kwijt (reken 300-500 euro ex BTW voor de hele week, zonder transport) en dan kun je net zo goed een rommel-set bij elkaar schrapen (desnoods tweedehands spul van Marktplaats) die niet goed klinkt, maar wel idioot hard gaat. Kwantiteit voor kwaliteit hier.

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ted1: mag ik je even wijzen op de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop? Die gebruik je als je iets wil toevoegen aan de laatste post.

Ga anders eens kijken bij thomann.de:
http://www.thomann.de/nl/eindniveaus_bis_300_watt.html
http://www.thomann.de/nl/...lrange_luidspreker&oa=pra
of actieve speakers:
http://www.thomann.de/nl/...lrange_luidspreker&oa=pra

Wise enough to play the fool

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:34
Stoney3K schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:28:
[...]

Normaal zou ik voor dit soort installaties ook grof geschut zoals EAW en Lab Gruppen aanraden, maar vergeet even niet dat het hier om een zuipfeest gaat waarbij de speakers op een (potentiëel niet zo stabiele) boot met hossende mensen worden geparkeerd. Ik denk dat er weinig mensen zijn die graag hun mooie PA-stack van 5000 euro in het water zien kukelen terwijl die nog aan het aggregaat hangt :)

Vandaar dat ik aanraad om met goedkoop 'wegwerphout' (waaibomen spaanplaat à la DAP MC-serie) te werken wat je compleet naar de pleuris draait en daarna afschrijft. Om een PA van een vergelijkbaar formaat te huren ben je evenveel of meer kwijt (reken 300-500 euro ex BTW voor de hele week, zonder transport) en dan kun je net zo goed een rommel-set bij elkaar schrapen (desnoods tweedehands spul van Marktplaats) die niet goed klinkt, maar wel idioot hard gaat. Kwantiteit voor kwaliteit hier.
Allicht moet ik inderdaad een andere insteek kiezen. Op zich is DAP voor haar geld geen eens enorm slecht. Alleen klank matig gewoon niet optimaal. Ik geef toe dat het allicht best kapot gedraaid mag worden alleen het zou natuurlijk jammer zijn als dat spul na 1 dag al de geest geeft. Met een onstabiele versterker blaas je zo je speakers op.

http://link.marktplaats.nl/427310511 Ik heb zijn grotere broer gehad en was daar op zich best tevreden over. Beetje ''bulk'' boem geluid alleen pompen kan hij wel. DAP staat op zich wel wat hoger aangeschreven dan Skytech.

Oja, T-AMP staat ook wel mooi aangeschreven. Ook al heb ik een vermoeden dat een OEM fabrikant al die dingen maakt en dat er dan 10 verschillende merktjes op worden geplakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Roderiktweaker op 10-03-2011 21:38 ]

• jbkappirossi
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:17:
Bedankt voor de reacties en suggesties

het is vooral voor in de haven dus wel buiten maar geen open water.
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:17:
deze versterker is natuurlijk niet het beste van het beste maar mijn vraag is ik wil een week geluid en vooral hard. Doet dat jouw enigszins van mening veranderen over deze versterker?
nee, ik denk dat de skytech weinig harder gaat dan een 100wat home audio versterker van 1980.
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:17:
De versterker op marktplaats ziet er goed uit welke speakers of speaker adviseer je hierbij?
Ja, dat vond ik ook! Het is een vraagprijs hoor, want 9 van de 10 x bieden mensen op zichzelf. Dus grote kans dat je hem voor 175euro hebt of zelfs nog minder. want dit is echt een focking monster van een AMP http://audio-tv-foto.mark...humb_click=1#photoGallery
Ik heb nog even voor je naar speakers gekeken en met de reactie van
Tsurany die stelde dat je geluid van meerdere kant wilt horen waar ik toch wel in mee moet gaan.
Heb ik deze set gevonden je moet een beetje handellen en geluk hebben, maar deze persoon heeft 2 van deze sets
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/4953/padjloudspeakersystemsp.jpg welke nieuw rond Deze kosten nieuw rond de 500euro. Als je nu eerst zorgt dat je een versterker heb. en dan gaat je met die versterker eerst de boxen testen bij diegene waar je eventueel boxen van koopt ;) . http://muziek.marktplaats...humb_click=1#photoGallery

Aggregaat;

als je een versterker en boxen hebt dan pas een aggregaat, want het kan heel goed wezen dat een bepaalde frequentie van de motor stoort op de versterker. Maar ik dacht huren van een aggregraat is ook niet echt een optie, omdat dat 200euro kost voor een week. beter koop je dan zoiets http://doe-het-zelf-verbo...humb_click=1#photoGallery
En mocht hij het overleven dan verkoop je hem na die tijd gewoon weer met minimaal verlies. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door jbkappirossi op 11-03-2011 02:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga deze versterker van marktplaats kopen Dap palladium p1600 voor 200 euro
en mischien deze speakers?

alleen overschrijden de specificaties van de versterker die van de speakers of lees ik dit verkeerd?

versterker
8 Ohm Stereo Power (RMS): 525W
4 Ohm Stereo Power (RMS): 800W
8 Ohm Bridge Power (RMS): 1600W

speaker
High-power 2-way PA sound reinforcement speaker system for live and playback applications (250 Watts Continuous / 1000 Watts Peak Power)

passen deze boxen bij deze versterker of is deze versterker te sterk voor deze speakers?
welke speakers van liefst onder de 150 euro kunnen wel bij deze versterer?
of moet ik voor deze prijsklasse een iets minder sterke versterker nemen?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 01:16 ]

• jbkappirossi
de speakers zien er dan wel gelikt uit, maar met een te kleine kunstof behuizing.
Een box met een goede klankkast gaat dubbel zo hard!

Versterker is een goede keus voor 200,- en heeft ook meer dan genoeg power ;)
Pagina: 1