Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam op het idee om een oude XboX die ik nog heb liggen in de auto te bouwen.
De makkelijkste weg is natuurlijk een 12 > 220 volt convertor te kopen en de XboX daarin te prikken. Alleen lijkt me dit een beetje vreemd, gezien de XboX de stroom dan weer zelf omzet naar gelijkspanning.

Nu vond ik een site waar je voor 150 euro een andere powersupply kan kopen. Dit lijkt me alleen erg duur. Ik heb een pinout van de XboX power supply. Deze geeft 12v, 5v en 3.3v.
Nu vraag ik me af; wat is de makkelijkse mannier om 3.3v en 5v uit de auto-aansteker te krijgen?
Ik kan natuurlijk voor de 5V het binnenwerk van een zo'n auto-aansteker usb aansluiting gebruiken, gezien usb 5v gebruikt, maar hoe doe ik dat met de 3.3v?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:42
Je weet wel dat USB maar 500mA kan leveren? Ik denk niet dat dat voldoende is voor je Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...dat zou ik eens moeten uitzoeken.
Bedacht me net ook dat de auto niet altijd netjes dezelfde spanning geeft. Dat word dus ook een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir.roYa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-07 12:15
Ik zou er niet aan beginnen als je geen verstand van hebt qua Amperages Wattages en Voltages. Wat ga je er nog meer op aansluiten? Xbox is onder load ~150 watt (Voeding) en naar mijn weten kunnen de meeste 12 -> 220V inverters max 150watt continue aan. Dus je zit dan al op de rand van de max. En een scherm waar het op aangesloten moet worden? Er worden niet voor niets geen 12 volt adapters voor de 360 gemaakt. Gewoon te zwaar denk ik, lijkt me iig niet gezond voor de accu van de auto. Correct me if I'm wrong.

Edit: kijk op mijn xbox adapter: 5Vsb= 1Amp / 12V= 12,1Amp / 3,3Volt zie ik nergens staan.

Edit: nogmaals ik lees niet goed. Zie dit bericht als inrelevant. Zie dat je het over de oude Xbox hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Sir.roYa op 10-03-2011 00:15 . Reden: Roy kan niet lezen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, en de oude xbox heeft een geintergeerde voeding :(

Edit: even gemeten, tijdens gamen slurpt 'ie 97W.
En het schermpje zit al in mijn radio :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:35

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik weet dat Honda een model heeft waar heel gemakkelijk Xbox op aangesloten kan worden. Evt zelfs een Xbox360.

Het plaatsen van je xbox wordt misschien iets lastiger.....

http://www.honda.nl/conte...aggregraten_overzicht.php

Misschien iets voor in je kofferbak......
;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...het is dus niet zo simpel als "ik ruk de voeding uit de xbox en soldeer er met wat weerstandjes een auto-aansluitng aan vast"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:53
Voor mensen als mux (z'n weblog) is het wel zo simpel. Zeker met een beetje aanpassen aan de binnenkomende kant zou de 14,5 - 11,5 Volt netjes moeten kunnen worden omgezet naar 12,5 en 3,3v.

Wat je zou kunnen doen is zoeken naar carpc voedingen. Oh, en als je de xbox hebt draaien: misschien xbmc erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wheez50 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:50:
Voor mensen als mux (z'n weblog) is het wel zo simpel. Zeker met een beetje aanpassen aan de binnenkomende kant zou de 14,5 - 11,5 Volt netjes moeten kunnen worden omgezet naar 12,5 en 3,3v.

Wat je zou kunnen doen is zoeken naar carpc voedingen. Oh, en als je de xbox hebt draaien: misschien xbmc erop?
Daar dacht ik al aan, volgens mij is het gewoon een ATX voeding, hij heeft iniedersgeval dezelfde molex aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ligt er nogal aan ook hoe netjes die 12V moet zijn, als wat uit de autoaccu komt goed genoeg is (via filter mogelijk om troep tijdens starten van motor eruit te halen) dan is de rest kinderlijk eenvoudig, 5V en 3.3V uit 12V maken is niet zo moeilijk. Als je een nieuwe 12V wil maken uit wat er uit de accu kom heb je wat duurdere dingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:58

Rmg

Eigenlijk is de Xbox een standaard pc, ( ook te zien aan de voltages ) er zit ook een standaard computer voeding in met een afwijkende form factor.

Wat je dus kunt doen is een pico psu nemen en die aan je xbox modden. zoals hier

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=536915

Check wel even goed welke versie xbox je hebt van de oude meerdere versies (meten is weten natuurlijk). Ook staat in het artikel dat je moeite zult hebben met het aansluiten van de hdd + dvd. maar je hebt inmiddels pico's met een hoger wattage ( en je kan altijd je dvd drive door een slim vervangen en je hdd door een 2.5inch model

[ Voor 22% gewijzigd door Rmg op 10-03-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Je weet wel dat je Xbox het niet leuk vind als je over drempels heen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51
@Tyce: Vraag het eens aan Bigfoot87 , die heeft er één in zijn auto zitten :)

[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 10-03-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Rockvee2 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:57:
Je weet wel dat je Xbox het niet leuk vind als je over drempels heen gaat?
vind de dvd en hddrive niet grappig, maar jah.. dan zet je er een laptop schijf in en eventueel een laptop dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rmg schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:59:
[...]

vind de dvd en hddrive niet grappig, maar jah.. dan zet je er een laptop schijf in en eventueel een laptop dvd speler
Ik vermoed ook niet dat de politie het erg leuk vind als ik met dat ding speel tijdens het rijden.
Het is puur voor file/stilstaan e.d.
Mochten mijn bijrijders graag willen spelen dan monteer ik hem wel 'shockproof' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:27
Rendement van zo'n omvormer is om te janken. Ik zou inderdaad kijken naar een picoPSU zoals hierboven werd genoemd, zeker omdat de Xbox1 voeding redelijk veel overeenkomsten heeft met een normale ATX voeding.

Voorbeeld (wel extreem ranzige solderingen, maar het kan dus wel): http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=536915

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 12-03-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
http://www.jaycar.com.au/productView.asp?ID=XC4876

Je moet hem dus wel open maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08 15:45
Open maken zal sowieso moeten, maar even een side-note.

Je kan de voeding van de XboX omzeilen (voeding is los van moederbord), MAAR

-Laptop DVD drive er in gaat hem niet worden (geen molex aansluiting maar een kabeltje met 6 gele aders), maar heb je ook niet nodig. Daarnaast lezen maar een aantal dvd drives ook XboX schijfjes, pretty sure dat er geen laptop drive voor bestaat ;)
-HDD vervangen is leuk, maar er zit een HDD drive protection key op. Die moet wel ook op de nieuwe schijf gezet worden. Makkelijkste om dit te doen is een softmod uitvoeren en dan even de EEPROM weg laten schrijven naar een EEPROM.bin. Als alternatief kan je natuurlijk ook een EEPROM dump maken met een LPT lezertje.

In de XboX zitten standaard Western Digitals of Seagates. Ik kon op een maxtor de benodigde key nooit zetten, de twee bovengenoemde merken wel.

Bovenstaande gaat overigens alleen op als je hem softwarematig modificeert (aanrader, kan je er ook nog XboX Media Center opzetten). Als je een hardmod gebruikt kan je het hele HDD verhaal negeren ;)

Niet onbelangrijk detail is dat je met een softmod ook games naar de interne harde schijf kan kopiëren. Dan kan je al je originele schijfjes gewoon bewaren op de interne schijf en heb je dus geen last van schokken m.b.t. het laden van games vanaf de DVD.

Succes met je in/ombouw!

[ Voor 10% gewijzigd door RadioAir op 16-03-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

laptop drive gaat prima, kost wel wat soldeerwerk, nadeel is dat orginele games niet spelen (kopies wel) heeft deze gast ook gedaan http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=661555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08 15:45
Dat klopt, maar dan ga je kopieën spelen. En vaak zijn kopieën niet legaal (soms wel wanneer je het origineel wel hebt). Als je alleen maar kopieën hebt ben je sneller geneigd games ook illegaal te gebruiken. En dat mogen we nou net niet aanbevelen op GoT, dus daarom zei ik dat het in principe niet mogelijk is. Je verliest namelijk de mogelijkheid om legale games op de originele manier te spelen, terwijl je met de HDD methode gewoon legale games op de HDD kan installeren. Dan laat je de originelen gewoon lekker thuis ;)
Pagina: 1