Toon posts:

DIR 655 wifi ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Experts,

Ik heb met mijn laptop een lage wifi-hotspot ontvangst en heb een Dir-655 gekocht omdat ik heb vernomen dat deze als Point-To-Point zeer goed geschikt is of wifi signalen van buitenaf naar binnen toe te versterken.

Ik heb de handleiding gelezen het internet afgezocht maar kom er maar niet uit hoe ik deze kan en moet instellen om signalen wifi van buitaf naar binnen te versterken.

Kunnen jullie mij helpen?

vrgr,
Appie

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

you can't connect the routers wirelessly. There is no WDS or Repeater function.
Echter:
Works fine as an access point connected to a [...] wired router:

cable/dsl modem --> [Router] --> long cable --> (LAN port) DIR-655

long cable can be up to 300 feet, preferably cat 6.

[ Voor 43% gewijzigd door CodeCaster op 09-03-2011 21:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze snelle reactie.

Dir 655 is dus niet als repeater te fungeren?

Heb ik dit->

Repeater of toch een andere oplossing?
Vaak hebben mensen het verkeerde idee van wat een repeater doet, een repeater is eigenlijk alleen voor binnen gebruik. Het is niet aan te raden een wifi repeater in te zetten om bijvoorbeeld een signaal van buiten op te pikken en deze te repeaten voor gebruikers binnenshuis. In zo'n situatie kunt u het beste een point to point > http://www.wifishop.nl/se...erbindingen+line+of+sight < oplossing gebruiken. Zo zorgt u dat u tussen 2 gebouwen een stabiel signaal kunt opbouwen.

http://www.wifishop.nl/kl...epeaters-range-extenders/

Verkeerd gelezen?

Ik moet dus toch een repeater hebben en is de Dir 655 klein beetje verspilde geld en moeite?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 22:03 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:45

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat wil je nu? :?

Tussen twee gebouwen -> gebruik een point2point straalverbinding zoals in je eerste link

Binnen één gebouw -> repeater/WDS (wireless) óf je aangeschafte Dir655 als accesspoint (wired)

Wat je ook wilt, er is genoeg informatie over te vinden (al vaak genoeg langs gekomen) hier op GoT.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry je merkt dat ik dus niet veel verstand heb in dit alles.

Ik wil een wifi signaal die mijn laptop zwak oppikt versterken dmv mijn DIR655. Wifi is een centraal publieks hotspot van buiten 200 meter +/-

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Wat jij wil is dat de DIR-655 het signaal van WiFi netwerk in de buurt (de hotspot) oppikt en versterkt zodat je overal in huis een goede verbinding hebt. Hier wordt naar gerefereerd als repeater/repeater bridge mode. De DIR-655 ondersteund dit niet. Er zijn andere producten van D-Link (zoals de DIR-615) waar je DD-WRT firmware op kan flashen, waardoor repeater mode wel wordt ondersteund.

Je hoeft overigens ook niet per se voor een andere D-Link te gaan, er worden talloze routers ondersteund door DD-WRT. Kijk anders hier even voor een complete lijst :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is precies wat ik wil. Ben erg blij met je reactie.

Ik heb nu een draad die ik kan oppakken. Thanks a million.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Let er wel op dat je niet zomaar een router met alle hotspots kan verbinden.
Welke hotspot heb jij het eigenlijk over? Welke authenticatie methode gebruikt die hotspot om te kunnen verbinden?

[ Voor 3% gewijzigd door job op 09-03-2011 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:51:
Let er wel op dat je niet zomaar een router met alle hotspots kan verbinden.
Welke hotspot heb jij het eigenlijk over? Welke authenticatie methode gebruikt die hotspot om te kunnen verbinden?
Niet zomaar een router op alle hotspots?
Authentiecatie methode?

Ik krijg los van de hotspot die ik altijd gebruik heel veel onbeveiligde verbindingen die gebruik ik niet omdat ik die niet helemaal vertrouw. Ik heb ook niets geks op laptop en doe mijn bankzaken ook niet erop als je op de privacy refereert..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Begin eens te vertellen met wat voor hotspot je wilt verbinden.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 09-03-2011 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vodafone

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:29
Begin eens met het maken van een simpele tekening wat je nou eigenlijk wilt. Zoek daarna uit wat voor type hotspot dit nu precies is(wifi G of N, 2.4ghz of 5ghz?). Dit maakt het voor ons een heel stuk makkelijker je te helpen.

• Petervanakelyen
Ik zie niet in waarom dat uitmaakt. Zelfs in het geval van Wireless-N (waar ik nog niet te veel hotspots heb zien op overgaan) kan je perfect het signaal repeaten met een Wireless-N routertje met DD-WRT erop.
Wat netwerklayout betreft:

Vodafone Hotspot (((--))) Repeater (((--))) Laptop.

Waar hij daarvoor rechtstreeks met de Vodafone Hotspot was verbonden (alleen is het signaal niet sterk genoeg).

Authenticatie maakt overigens ook niet uit. Hotspots gebruiken over het algemeen mac-adressen om te zien of een gebruiker al dan niet is ingelogd, als de persoon achter een router (dd-wrt in repeater mode) zit hoeft er maar met één van de clients te worden ingelogd waarna het mac-adres van de router bij de hotspot bekend staat als toegelaten voor <leasetijd>. Op die manier moet er niet met alle devices ingelogd te worden :)

[ Voor 47% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-03-2011 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:54:
Ik zie niet in waarom dat uitmaakt. Zelfs in het geval van Wireless-N (waar ik nog niet te veel hotspots heb zien op overgaan) kan je perfect het signaal repeaten met een Wireless-N routertje met DD-WRT erop.
Wat netwerklayout betreft:

Vodafone Hotspot (((--))) Repeater (((--))) Laptop.

Waar hij daarvoor rechtstreeks met de Vodafone Hotspot was verbonden (alleen is het signaal niet sterk genoeg).

Authenticatie maakt overigens ook niet uit. Hotspots gebruiken over het algemeen mac-adressen om te zien of een gebruiker al dan niet is ingelogd, als de persoon achter een router (dd-wrt in repeater mode) zit hoeft er maar met één van de clients te worden ingelogd waarna het mac-adres van de router bij de hotspot bekend staat als toegelaten voor <leasetijd>. Op die manier moet er niet met alle devices ingelogd te worden :)
Je weet waar je over praat :)

Ik heb na het lezen van wifishop dat ik een point-to-point router nodig heb helemaal verkeerd begrepen.

Wat ik dus moet hebben is een repeater en een dd-wrt in repeater mode.

Is de software DD-wrt makkelijk met xp te configureren?

Hartelijk dank beste man!

• Petervanakelyen
DD-WRT is webbased (je configureert alles vanuit je browser). Ik heb al routers geconfigureerd met de default Android-browser op mijn telefoon, dus eender welk OS met een internetbrowser is goed :)

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:29
DD-WRT is een aparte firmware die je zelf op je router moet gaan flashen.
Op de website van DD-WRT staat een router database, waarin elke router staat die ondersteund wordt.
Als je DD-WRT op je router geflashed hebt, moet je hem dus configureren als Repeater Bridge.
Lees daarbij deze URL door.
Daarin staat precies wat je moet doen.
Hoop dat je een stabiele verbinding krijgt, met standaard consumenten WiFi spul is 200 meter best ver.
Met DD-WRT firmware kan je echter het draadloze vermogen(wat standaard 71mW is), 'opvoeren' tot max 251mW. Dan wordt het spul alleen wel iets warmer...

edit: Zie net dat je zegt dat je een repeater en een dd-wrt nodig hebt.
Je hebt dus alleen een router nodig met DD-WRT erop. Deze software kan je dan instellen als repeater.

[ Voor 11% gewijzigd door Schumaster op 11-03-2011 09:03 ]

• Petervanakelyen
Als die 200m line of sight is, is het niet zo veel. Als hij verbinding krijgt met zijn laptop, zal het met een DD-WRT routertje ook wel lukken (de radio die daar inzit is een stuk sterker dan die van je laptop). Onderschat consumentenapparatuur overigens niet, ik heb al met 2x WRT54GL in bridge LoS verbindingen van 10+ km gemaakt (verder zou wellicht ook nog wel gaan, maar we hadden plaats te kort om dat te testen :P )

Wat Schumaster zegt klopt ook inderdaad, DD-WRT heeft een aantal handigheidjes zoals instellen van de ACK timing en het opvoeren van het vermogen, doe alleen niet te gek met die instelling, want boven de 150mW heb ik nog nooit nodig gehad voor een stabiele link.

Als je wil maak ik straks ook nog even een paar screenshots van de juiste instellingen in het DD-WRT Control Panel om je verder op weg te helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja heel graag wat screenshots als je wilt, t helpt wel.

Als ik het goed lees Shumaster kan ik dus de DD-WRT gebruiken als een repeater op de D-link die ik al heb?

• Petervanakelyen
De D-Link die je hebt kan geen DD-WRT draaien, hij wordt niet ondersteund. Kijk bijvoorbeeld naar de DIR-615 (in mijn eerste post) of andere gelijkaardige routers die in de Router Database op www.dd-wrt.com staan. Meer dan een router met DD-WRT erop heb je niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk :)
Bedankt
Pagina: 1