Beste medetweakers,
Ik heb hier al een maand of 7 een ocz vertex 2 60GB in mijn systeem hangen.
Sinds een week heb ik de meest rare problemen en ben er nog steeds niet echter wat de problemen eigenlijk veroorzaakt!
Het gaat om het volgende:
Ik heb vorige week windows 7 ultimate sp1 van technet gedownload en dit op mijn ssd geïnstalleerd.
Dit heb ik als volgt gedaan: via windows 7 x86 schijf diskpart gebruikt om al mijn schijven te cleanen.
Vervolgens met hdderase mijn vertex 2 schoongemaakt.
Toen mijn raid array opnieuw opgebouwd en windows 7 x64 via usb geïnstalleerd.
Na installatie gelijk Intel inf en rapid storage technology erop gezet en daarna drivers en windows updates geïnstalleerd.
Toen ik klaar was met de hele boel installeren bleef na half uurtje pc gebruik pc hangen.
Dit werd alleen maar erger dus heb uit frustratie hele boel leeg gewiped en ben weer overnieuw begonnen. Maar bleef met het probleem zitten
.
Om een aantal dingen uit te sluiten heb ik op de riad array ook windows geïnstalleerd en daar heb ik dit probleem helemaal niet!
Memtest nacht gedraait en geeft geen fouten.
Ssd life verteld mij dat de schijf nog 100 procent is?
Heb een mail naar ocz verstuurd maar daar heb ik tot nu toe nog geen reactie op gehad.
Hardware in mijn pc:
Gygabyte GA-X58A-UD5 F6 bios
Intel i7 930
Corsair CM3X2G1600C7D 6GB geheugen
OCZ vertex 2 60gb
4 WD7500AYYS-01RCA0 750GB schijven in raid0
ATI HD5970
Creative XFI Titanium Fatality pro
En dit alles word gevoed door een coolermaster silent pro 700 watt
Alle drivers zijn up to date firmware op de ssd is 1.24
Op dit moment blijft de pc soms na 5 minuten gebruik gewoon hangen soms pas na een half uur.
Zie geen blauw scherm staat gewoon ineens vast en soms gaat alles ineens ff heel traag en blijft dan ineens hangen!
Alles draait btw op stock speeds.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb hier al een maand of 7 een ocz vertex 2 60GB in mijn systeem hangen.
Sinds een week heb ik de meest rare problemen en ben er nog steeds niet echter wat de problemen eigenlijk veroorzaakt!
Het gaat om het volgende:
Ik heb vorige week windows 7 ultimate sp1 van technet gedownload en dit op mijn ssd geïnstalleerd.
Dit heb ik als volgt gedaan: via windows 7 x86 schijf diskpart gebruikt om al mijn schijven te cleanen.
Vervolgens met hdderase mijn vertex 2 schoongemaakt.
Toen mijn raid array opnieuw opgebouwd en windows 7 x64 via usb geïnstalleerd.
Na installatie gelijk Intel inf en rapid storage technology erop gezet en daarna drivers en windows updates geïnstalleerd.
Toen ik klaar was met de hele boel installeren bleef na half uurtje pc gebruik pc hangen.
Dit werd alleen maar erger dus heb uit frustratie hele boel leeg gewiped en ben weer overnieuw begonnen. Maar bleef met het probleem zitten
Om een aantal dingen uit te sluiten heb ik op de riad array ook windows geïnstalleerd en daar heb ik dit probleem helemaal niet!
Memtest nacht gedraait en geeft geen fouten.
Ssd life verteld mij dat de schijf nog 100 procent is?
Heb een mail naar ocz verstuurd maar daar heb ik tot nu toe nog geen reactie op gehad.
Hardware in mijn pc:
Gygabyte GA-X58A-UD5 F6 bios
Intel i7 930
Corsair CM3X2G1600C7D 6GB geheugen
OCZ vertex 2 60gb
4 WD7500AYYS-01RCA0 750GB schijven in raid0
ATI HD5970
Creative XFI Titanium Fatality pro
En dit alles word gevoed door een coolermaster silent pro 700 watt
Alle drivers zijn up to date firmware op de ssd is 1.24
Op dit moment blijft de pc soms na 5 minuten gebruik gewoon hangen soms pas na een half uur.
Zie geen blauw scherm staat gewoon ineens vast en soms gaat alles ineens ff heel traag en blijft dan ineens hangen!
Alles draait btw op stock speeds.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |