Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDentz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 21:01
Ik heb een paar weken geleden een Canon Pixma MX340 gekocht. Deze heb ik dan geïnstalleerd op mijn PC waar Windows 7 op draait. Windows installeert zelf de drivers, dus de CD heb ik dan niet gebruikt. Dit werkte perfect.

Maar vandaag heb ik besloten om mijn printer aan te sluiten op m'n andere PC met Windows XP. En dit bleek wel een heel groot probleem. Ik keek eerst op de site van Canon om te kijken of er daar geen nieuwere drivers stonden dan op de CD. Dat bleek zo te zijn dus installeerde ik die. Maar vanaf Windows mijn printer ontdekt (en er dus die "ballonnetjes" opkomen in je systeembalk) gaat het mis. Mijn PC crasht namelijk en dat doet hij telkens opnieuw als ik mijn printer niet uitschakel. Na even in de dump te kijken, zie ik dat het inderdaad ligt aan mijn drivers, maar hoe moet ik dit dan oplossen?

Wat heb ik al geprobeerd?
-Ik heb al de drivers vanop de CD geprobeerd, maar daarmee krijg ik hetzelfde effect. (Natuurlijk heb ik eerst de vorige verwijderd)
-Ik heb ook al even met Driver Genius gekeken naar nieuwe drivers, er waren er wel, maar niet voor mijn printer.

Aan wat zou het nu nog kunnen liggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat bedoel je met een crash? Krijg je een BSOD of iets in die geest?

Je zegt dat je eerst de software installeerd en dan de printer aansluit. Als je het nou eens andersom doet? Eerst de printer aansluiten en kijken wat er dan gebeurd. Als hij dan de driver niet kan vinden zou je kunnen overwegen om die uit te software te extracten. Wat voor installatiebestand heb je? Een exe zou je kunnen uitpakken met winrar waarna je windows kunt vertellen waar de drivers staan.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDentz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 21:01
Mijn PC valt gewoon uit en start opnieuw op. Volgens mij is dat crashen :P

Als informatie, dit is de crashdump:

Crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini030911-12.dmp
Date/time: 9/03/2011 14:55:44 GMT
Uptime: 00:12:36
Machine:
Bug check name: PNP_DETECTED_FATAL_ERROR
Bug check code: 0xCA
Bug check parm 1: 0x4
Bug check parm 2: 0xFFFFFFFF82424A98
Bug check parm 3: 0x0
Bug check parm 4: 0x0
Probably caused by: ntoskrnl.exe
Driver description: NT-kernel & -systeem
Driver product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®
Driver company: Microsoft Corporation
OS build:
Architecture: x86 (32 bit)
CPU count: 1
Page size: 4096

Bug check description:
This indicates that the Plug and Play Manager encountered a severe error, probably as a result of a problematic Plug and Play driver.

Comments:

The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

Andersom heb ik het ook al geprobeerd. Dan vindt hij de printer niet. Als ik dan de drivers installeer, gaat alles goed tot Windows hem weer hem herkent. Dan valt hij weer uit. Ik heb nu ook geprobeerd om het te extracten en Windows te tonen waar het staat. Hij vindt ze dan wel, maar dan begint het probleem weer opnieuw.

Nu probeer ik eens met oude drivers van de site van Canon. Zien of dat zal lukken.
edit: Dit lukt ook niet. Weer hetzelfde probleem :-(