Toon posts:

Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zit hier bij iemand met een netwerkje, situatie:
PC1 heeft 1 netwerkkaart met internet en 1 netwerkkaart voor gewoon netwerk
PC2 heeft 1 netwerkkaart voor netwerkkaart

ze zijn verbonden met een crosslink cable en verder zijn alle instellingen goed ingesteld (heb ik al zo vaak gedaan). Alleen nu een probleem wat ik nog nooit ben tegengekomen: de ene keer werkt het netwerk wel en de andere keer niet, ook als ik ping naar mekaar hebben ze meestal 50 of 75% packetlost. Weet iemand wat hier aan te doen is? Owja de kabel is getest bij mij thuis daar is niks mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zit er geen ruis op de kabel, misschien loopt ie langs een trafo ofzo. Of een andere apparaat die stoort. TL buizen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de crosskabel wel goed ???

Staat de ene netwerkkaart misschien fullduplex en de andere misschien halfduplex ??

Zijn de netwerkkaarten wel goed ?? (dit heb ik dus ook een keer gehad, en het duurt dan wel even voordat je erachter bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aarding van je pc kan ook het probleem zijn.
Die statische schokjes stellen meestal niet veel voor, maar bij verzenden van gegevens kan het soms toch tot verliezen leiden.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aarding van je pc kan ook het probleem zijn.
Die statische schokjes stellen meestal niet veel voor, maar bij verzenden van gegevens kan het soms toch tot verliezen leiden.!!
offtopic:
vriend van me heeft gisterenavond zijn twee maanden oude asus 6800 pixelblaffer eruit geblazen omdat ie de bende niet geaard had. Vervolgens zijn TV erop aan had gesloten, inschakelen, en ....... knetterdeknetter weg die kaart :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je pc's niet met een crosslink kabel verbinden |:(

Tussen je pc en je adsl-modem moet wel een crosslink kabeltje...de rest moet gewoon recht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 20:32 schreef Herr_Qn het volgende:
Je moet je pc's niet met een crosslink kabel verbinden |:(

Tussen je pc en je adsl-modem moet wel een crosslink kabeltje...de rest moet gewoon recht zijn.
:? :? :? :? leescursus 'n idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 18:55

No13

/me was here

Tuurlijk mag je een rechte kabel neerleggen ;) (ik zie geen reden waarom je er een lusje of kruisje in te leggen)

als het maar een crosslink is :P ;)
Pagina: 1