High-end 2.1 setje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:27
Hallo allemaal, ik ben voor mijn studentenkamer op zoek naar een 2.1 setje, waarmee ik niet alleen de hoge tonen redelijk kan afspelen, maar ook met een goede bas. Mijn budget ligt rond de 100-200 euro, en ik geef toe dat ik er niet veel verstand van heb, daarom heb ik dit topic ook geopend. Ik heb al aardig rondgekeken op het internet en in de PW, maar ik verzoop eerlijk gezegd in de mogelijkheden. Twee systemen die er voor mij wel uitsprongen waren de Harman/Kardon Soundsticks III en de Logitech Z623. Zijn dit goede systemen, die mijn geld waard zijn, of zijn er veel betere keuzes?

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Voor tweehonderd euro zou ik mijn geld niet uitgeven aan een pc-setje als de Logitech of de Harman-Kardon. Ik zou of voor dat geld twee mooie studiomonitoren neerzetten. Of voor dat geld tweedehands een leuke versterker kopen en dan twee speakers er aan hangen. Dus in beide gevallen wel een 2.0 setup, maar qua kwaliteit wel vele malen beter dan de twee producten die jij aanhaalt. Een harde bass zoals een subwoofer dat geeft zal je niet halen uit deze 2.0 opties, maar de rest is wel gewoon stukken beter.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recentelijk 2 Wharfedale diamond 10.1 speakers gekocht en aangesloten op onze hifi. Wij hebben een kleine woonkamer (amsterdamse huisjes..) maar een subwoofer is voor mij absoluut ondenkbaar met deze speakers, wat een BAS. Maar dit zijn wel echt prachtige speakers, geen plastic doosjes.
Maar ik zou zeker ook op marktplaats rondkijken voor een set of iets in die richting, vaak wordt er echt mooi spul aangeboden voor een goeie prijs. Vandaag nog een bijna zo goed als nieuwe strakke universele afstandsbediening gekocht via marktplaats. Ik heb hem hier thuis liggen, gewoon splinter-nieuw, voor de helft v/d prijs, met bon en al! Gewoon even naar de bekende krenten in de pap speuren. Ik zit dagelijks op marktplaats, mensen kopen vaak maar raak en bieden het dan weer als bijna nieuw te koop aan. Bevalt het weer niet of weten ze niet hoe het werkt. Of de poes vindt het niet mooi, dat soort dingen.

Hier, dit bedoel ik nou; http://audio-tv-foto.mark...20550-philips-mcm906.html super strakke microset van philips met buizen(!), 2 mooie speakers er bij. Ga maar een googelen wat die nieuw kost..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb zelf een radio van Tivoli, deze: http://www.tivoliaudio.co...herry-metallic-taupe.html Hij lijkt wat klein, maar is zeker stevig genoeg om een kamer te vullen. Hij heeft een aux-ingang voor je pc en een .1 heb je niet meer nodig, deze geven al genoeg bas van zichzelf. Zoek eens een audiodealer bij je in de buurt om ze te proberen :)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik geloof dat het concept "high-end" tegenwoordig wat aan devaluatie onderhevig is. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Egocentrix1 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:53:
Ik heb zelf een radio van Tivoli, deze: http://www.tivoliaudio.co...herry-metallic-taupe.html Hij lijkt wat klein, maar is zeker stevig genoeg om een kamer te vullen. Hij heeft een aux-ingang voor je pc en een .1 heb je niet meer nodig, deze geven al genoeg bas van zichzelf. Zoek eens een audiodealer bij je in de buurt om ze te proberen :)
Dat die Wharfedale 10.1 genoeg "BAS" produceren met een 125mm driver is voor mij al een vraagteken. Want die speakers doen het pas vanaf 48 Hz wat niet echt laag is. Maar die Tivoli met één "3" magnetically shielded driver" geloof ik gewoon echt helemaal niets van. Dat is gewoon een halve wekkerradio die niet eens stereo is aangezien er maar één driver aanwezig is.

Met alle respect denk ik dat mijn oplossing nog de meest praktische en waar voor het geld is O-)
Overigens zal ik het nut van een subwoofer nooit ontkennen. Zelfs al zou je een speaker hebben die tot 20 Hz gaat dan is een subwoofer nog steeds een aanwinst. Alleen met een budget van 100 - 200 euro is het gewoon niet haalbaar. Of je moet dus bij de pc-setjes blijven, maar je kan ook net de stap maken naar wat serieuze componenten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik laatst mijn Z-2300 verkocht. vooral vanwege de woofer die ik gewoon niet kwijt kon.
Ik ben opzoek gegaan naar monitors.
De reden daarvoor was mijn nieuwe hobby als slaapkamer DJ.

Echter bevalt het geluid mij uitermate goed voor allerdaags gebruik.
Tuurlijk is de positionering iets kritischer dan met 'gewone' speakers.
Ik ben er van overtuigd dat het geluid dat ik nu uit mijn alesis One MK2 krijg vele malen beter is dan welke 2.1 set ik ook zou kopen voor €200.
Ik heb mijn set via marktplaats voor €160.

Neem in je achterhoofd mee dat er genoeg actieve monitor sets zijn voor het zelfde geld als een 2.1 set.
Mijn mening is dat je er niet alleen een mooiere speaker voor krijgt maar met de juiste positionering van de speaker ook een veel fijner geluid.

Wat betreft 2.1 sets: Logitech Z-2300!
Degelijk, mooi geluid (subjectief) en de prijs / kwaliteit is super.

MP adv. Alesis One MK2 €175
Behringer TRUTH B1030A actieve studio monitor (set)
Samson Resolv A5 actieve tweeweg studio monitors (set)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
ik zit in precies dezelfde categorie te kijken en heb uit eindelijk de volgende speaker set gevonden, de Behringer Truth B1030a hij staat voor 195euro op disco paradijs (waar ik al mijn DJ shit bestel) en ik dacht mischien is het iets voor je. je kunt er ook een sub op aansluiten Bye the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:19

silitek

Tubes Only

GaMeOvEr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:10:
Ik geloof dat het concept "high-end" tegenwoordig wat aan devaluatie onderhevig is. :+
:Y

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:21:
[...]

Dat die Wharfedale 10.1 genoeg "BAS" produceren met een 125mm driver is voor mij al een vraagteken. Want die speakers doen het pas vanaf 48 Hz wat niet echt laag is.
Ik weet niet precies wat jij onder een bas verstaat, maar als bij mij de ruiten er uit trillen en dit zonder verlies van detail in het laag, dan zou ik die Wharfedale's toch maar eens ergens gaan beluisteren. Daarnaast lijkt mij de ruimte waarin ze geplaatst worden niet geheel onbelangrijk, zoals in mijn geval, een kleinere ruimte. Geen fabriekshal. Ik heb in een kamertje van 3,5 bij 3,5 twee alesis monitor speakers staan op een micro-setje, als ik die volluit zet dan kan ik opnieuw gaan stucen. Dus die vraagtekens van genoeg 'bas' zou ik nog maar eens onder de loep nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Paar flinke speakers van de kringloop / marktplaats en een leuke semi vintage versterker en je hebt voor 60 - 150 euro een droom geluid. Waar in ieder geval, ook voor de leek hoorbaar, geen enkel pc-speakersetje aan kan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je bedenkt dat de gemiddelde puber tegenwoordig met een schetterende mobiele telefoon in de rondte loopt in plaats van een paar fatsoenlijke hoofdtelefoontjes in z'n oren... :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

of nog erger een blackberry gebruikt als mp3-speler.

Ontopic, allicht boven je budget, maar ik zat zelf in hetzelfde schuitje, ik heb nu een Logitech Z2300, maar morgen komen mijn audioengines A5
http://audioengineusa.com/Store/Audioengine-5#overview

Ze hebben ook nog een kleiner broertje welke wel in je budget past
http://audioengineusa.com/Store/Audioengine-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://data.yamaha.jp/sdb/product/image/main/medium/m/mcr-730_silver_white__g/FA04E7B03C2A42ABBDCE01BA2051C6E2_12001.jpg

320 eur bij redcoon, gl hf :)

linkje hieronder met de specs:
http://www.redcoon.nl/ind...ha_Pianocraft_E730_Wh_Wh/

2 weken afkoelperiode, dus schaf hem aan en probeer hem uit. imo geen beter kant en klaar setje betreffend geluidskwaliteit voor minder dan 350 eur als deze.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: nevermind.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan nog gekker, deze staat bij de gemiddelde dealer voor €379 a €400, bij Stassen Hifi nu voor €279; http://www.stassen.nl/spe...v-receiver/pioneer-x-hm50

Pioneer X-HM50

iPhone/iPod docking station with charging facility
CD playback/USB terminal/Aux in
RDS FM/AM-tuner
MP3/WMA playback from CD and USB
50W + 50W Amplifier
Aluminium front panel
2-way, bass-reflex wooden speakers finished in black
Video out (for iPhone/iPod)
Headphones out/Subwoofer pre-out

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/audiosystem/pioneer/x-hm50-k-room_gallery.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stassen.nl/images_groot/8870_1295971590.jpg

Ik heb hem zelf staan, wat een mooi ding... Zeer stevige kwaliteits-contructie, een mooie zware unit. Gebruik al jaren Pioneer, en wederom zeer tevreden. Ziet er ook heel strak en minimalistisch uit. (Ik heb 'm in het zwart) Hoog en laag kun je regelen, diverse EQ modes, iPod dock, USB, hij doet het. (Durf niets over de speakers te zeggen, ik heb de Wharfedale's er op aangesloten. :) )

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:54
Ik zou inderdaad ook even op marktplaats rondkijken, daar heb je voor 200 euro een heel mooi 2.0 setje welke vele malen beter klinkt als een 2.1 setje. Bij een 2.1 setje zijn de lage en hoge tonen vaak redelijk(alhoewel bij een goedkoop, <100 euro, de bass vaak niet om aan te horen is), maar mis je de middentonen. Een goed 3-weg 2.0 systeem geeft het hele spectrum goed weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb in China (via Ebay, dat wel) een Muse M21 besteld, een simpel versterkertje is dat, voor een kleine 50 euro. Daar heb ik vervolgens Eltax Monitor 3 boxen bij gekocht voor 130 euro (zoek de reviews maar op, kwalitatief goede boxen). Dan kom je op 180 euro uit voor een mooi setje. (mits je de kabels al hebt)
Moet je natuurlijk wel al een dvd/blueray/tv of iets anders hebben om je analoge signaal te leveren. Anders moet je er nog een simpele DAC bij kopen om je digitale signaal om te zetten in een analoog signaal.
Waar wil je de boxen op aansluiten eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Exirion schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:27:
[...]

Als je bedenkt dat de gemiddelde puber tegenwoordig met een schetterende mobiele telefoon in de rondte loopt in plaats van een paar fatsoenlijke hoofdtelefoontjes in z'n oren... :+
en ik dacht dat ik de enige was die dat bizar vond, gelukkig dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Exirion schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:27:
[...]

Of beter: een paar fatsoenlijke hoofdtelefoontjes OVER je oren :)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Mektheb schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:16:
[...]

en ik dacht dat ik de enige was die dat bizar vond, gelukkig dus niet :)
Niet alleen bizar, ook zwaar irritant; vervormd en scherp geluid dat nergens naar klinkt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:50:
Het kan nog gekker, deze staat bij de gemiddelde dealer voor €379 a €400, bij Stassen Hifi nu voor €279; http://www.stassen.nl/spe...v-receiver/pioneer-x-hm50

Pioneer X-HM50
Staat in elke Mediamarkt/saturn voor 279.

leuk systeem trouwens, heb hem al een paar keer beluisterd met de standaard speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
Bedankt voor alle reeds geplaatste reacties! Ik wou hem graag op mijn pc aansluiten, ik heb nu een paar behoorlijk kleine en antieke boxjes van Harman/Kardon staan, die met een 3.5 Jack op m'n pc zit aangesloten. Een vriend van mij heeft de Logitech Z-2300, en hij raadde hem mij aan, maar ik kan die helaas niet meer vinden, niet op internet, en de link die in de PW staat geeft ook aan dat ze geen voorraad meer hebben. Daarom had ik ook gekozen voor die Z623, ik dacht dat dat een soort "opvolger" van de Z-2300 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

AFT0570 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:55:
Een vriend van mij heeft de Logitech Z-2300, en hij raadde hem mij aan, maar ik kan die helaas niet meer vinden, niet op internet, en de link die in de PW staat geeft ook aan dat ze geen voorraad meer hebben. Daarom had ik ook gekozen voor die Z623, ik dacht dat dat een soort "opvolger" van de Z-2300 was.
Als je nou high-end en PC-speaker in 1 zin noemt dan is dat al dubieus, maar als je een beetje fijne kwaliteit voor muziekweergave wilt dan moet je zeker GEEN Logitech nemen. Leuke setjes om mee te gamen en af en toe een film te kijken, maar de laagweergave is enorm boemerig en overdreven. Voor muziek absoluut geen aanrader :N

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:37:
[...]

Staat in elke Mediamarkt/saturn voor 279.

leuk systeem trouwens, heb hem al een paar keer beluisterd met de standaard speakers.
Dan is dat wel sinds zeer recent, was een maandje geleden nog bij MM en daar was hij toen nog volle pond. Het model zal er wel uitgaan? Het is echt een mooi ding, zet het maar naast de Onkyo en de Denon. Het spul is allemaal vergelijkbaar in mijn optiek, maar deze is wel heel erg goed geprijst ten opzichte van de Denon bv., die naar ik meen haast 500 kost.. En die speakertjes die daar bij zitten zijn best grappig, maar voor het geld dat ik overhield bij de Pioneer heb ik heel wat betere speakers kunnen kopen. :) Maar niet de originele speakers geprobeerd, ben toch gelijk voor wat beters gegaan. Speakers wordt nu eenmaal in de regel vaak op bezuinigd bij dit soort systemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies mijn ervaring :) toch ergens waar we het over eens zijn kerel. heb je trouwens ook de yamaha modellen beluisterd? ook geweldig spul imo met 2 losse componeten (640/840/940 mcr modellen). imo de enige micros die de pioneerovertreffen maar wel bijna 2 keer zo duur.
persoonlijk vind ik de 730 hierboven gepost bij redcoon echt een koopje ivm de sub pre out en hdmi/scart aansluitingen. bespaart toch op een goede dac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:07
Kijk ook eens naar de Eltax Monitor III, geweldige speakers!

Heb ze bij mijn zusje staan (op de kop getikt voor 60 euro) en ik heb er eigenlijk spijt van dat ik ze heb gekocht, tril nu steeds mijn kamer uit als ze de speakers vol open gooit. God, wat een lawaai uit die kleine dingen.

Ik heb zelf Wharfedale Diamond 9.5 vloerstaanders, en tuurlijk die klinken neutraler en hebben vooral in het middengebied meer detail. Maar die Monitor 3 speakers komen er aardig bij in de buurt. Zoek maar eens naar reviews.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:15:
precies mijn ervaring :) toch ergens waar we het over eens zijn kerel. heb je trouwens ook de yamaha modellen beluisterd? ook geweldig spul imo met 2 losse componeten (640/840/940 mcr modellen). imo de enige micros die de pioneerovertreffen maar wel bijna 2 keer zo duur.
persoonlijk vind ik de 730 hierboven gepost bij redcoon echt een koopje ivm de sub pre out en hdmi/scart aansluitingen. bespaart toch op een goede dac :)
Dat losse componenten spul van Yamaha ziet er prachtig uit, maar niet geluisterd. Denon heeft de D‐F107, net weer een tantje hoger als de DM38, wat overigens door velen de hemel wordt in geprezen. Nou is luisteren bij een toko als MM niet ideaal, maar ik was nou niet helemaal weg van de DM38, vooral die kleine rotspeakers erbij, en dat voor toch een stevige totaalprijs. Onkyo, tja, ook niks mis mee op zich. Nou niet van wow.. Ik vond de Philips met die buizen ook erg leuk, wellicht een beetje gadget, maar wel een hele stoere poging om eens met wat anders te komen. Klonken ook goed. Maar ja, die heeft dan weer 10 seconden nodig om op te warmen vanwege die buizen. Toch wel irritant want ik zocht toch iets om o.a. onze flatscreen een beetje meer geluid te geven. Mis je toch mooi 10 seconden van Calimero als je de tv aanzet, ik bedoel maar, keuzes.

Maar even alle micro's bij elkaar genomen, de crux blijft 'm toch in de speakers zitten, of je nu merk a of b hebt, als er een bezuinigde speaker met een dropveter aan hangt dan blijft het allemaal een beetje 'net niet'. In de UK en Amerika kun je die microsystemen vaak ook los kopen, zonder speakers, maar hier zit je toch opgescheept met van die spaanplaat-doosjes. En om nog even terug te komen op Teufel, die heeft ook een microsetje met 2 speakers, maar die speakers van hun schijnen wel echt heel erg goed te zijn, dat kunnen die Duitsers wel, speakers maken. Impaq 40 ofzo heet dat ding. (Maar hun receiver is een beetje beperkt t.o.v. de grotere merken, geen iPod aansluiting, USB-poort leest geen folders, dat soort fratsen.)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:17

Stoney3K

Flatsehats!

Dat heeft de 'high-end' industrie natuurlijk zelf in de hand gewerkt door zich belachelijk te maken met zilveren glinsterkabels die je niet in de knoop mag leggen en magische magneten op de luidsprekers die het negatieve etherveld absorberen. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Naja, goed. Genoeg audio-voodoo shit te koop iig. ;) Maar bij high-end denk ik niet aan pc setje van 100-200 euro. En ook niet aan losse speakers van onder de 1000 euro enzo. ;)

Het lijkt wel of het label high-end tegenwoordig geplakt wordt op alles wat 10% duurder is dan de gemiddelde set in de woonkamer van Jan Gemiddeld en die heeft eigenlijk alleen maar troep staan. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat high-end ook wel een term is die niet heel gemakkelijk te definiëren valt. Jij kunt thuis wel een speaker van 700 euro hebben staan, maar Jan kan er een hebben van 7000, en z'n broer van 15000. Wat is high-end eigenlijk precies, waar begint het, waar eindigt het? 200 euro voor speakers is meer dan 35 euro voor speakers van Dirk van de Broek uit de grabbelbak. En net als met het proeven van wijn, om echt high-end te kunnen 'verstaan' en waarderen heb je wel een paar getrainde zintuigen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:52

DjVe

Hatsaflats!

ook ik zou persoonlijk iets tweedehands pakken. Zo heb ik afgelopen weken een leuk setje gekocht voor de studeerkamer voor 200 euro. Geen miniset die daar aan kan tippen ;)

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pNK-RAPDONIGF5K-WBhm67Jp62R2nQjQZQNRR-K2U3i5MBhnig_yufonTbHyavd4VAuudURGq_ZvtKNvWIi9sdw/Setje.jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pKmzGU7gmNC2CP5iHqYrM1Mfxvb5Yb9Z1XoeAcemlmj6ARCl1amU49YCR0cJZha5LJ7ZGXqnbEC6mCMuhU3_gLQ/DSCN2481.JPG?psid=1

Speakers: Sony SSLA500ED en een wat oudere Sony versterker (komt uit een zeer luxe miniset)

[ Voor 28% gewijzigd door DjVe op 11-03-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow... dat noem ik mooie speakers!

haha, braided draad er achter, ziet er goed uit ;).

toch blijf ik bij mijn standpunt van een paar posts terug. Voor €200 heb je een mooi setje monitors. Met de juiste positionering heb je een perfecte set-up.

Helaas is geluid heel subjectief, net als smaak.
Het is ook echt een kwestie van luisteren.

edit:
tweedehands zou ook mijn voorkeur hebben. Er is zoveel goeds en moois op de markt en je hoeft echt de hoofdprijs niet te betalen.
Mijn monitors waren gebruikt en hadden de nodige beschadigingen maar dat doet niets af aan het geluid.
Marktplaats is "The key".

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
/\ mooi en goed zit een hoop verschil in.

als je voor weinig geld een goede stereo set wilt (wat het beste klink bij muziek) zou ik een echte losse amp doen en is veel zuiverder dan een 2.1 set. Omdat een SUB je geluid verkracht in muziek. een sub is meer voor effecten zoals in films. Of twee monitors, maar dan betaal je ook voor design.

Een losse amp valt ''niet'' te overtreffen qua prijs/Qualiteit. Ziet er misschien een beetje oudbollig uit, maar hier heb je qualiteit voor weinig http://audio-tv-foto.mark...humb_click=1#photoGallery dus het is maar net wat je wilt.

En dan een paar Fullrange speakers erbij, want nogmaals 2 3-weg speakers klinken beter voor muziek dan welk 2.1 setje dan ook.

En dan deze boxen er bij dan heb je ook bas. http://audio-tv-foto.mark...humb_click=1#photoGallery
Ik heb zelf ook bijna hetzelfde type en ik kan jou vertellen de qualiteit, ik zweer het' heb ik nog geen betere stereo boxen gehoort (maar dan wel binnen een prijs catagorie die voor de gemiddelde nederlander te betalen is). Als je hier voor gaat zul je me nog bedanken. Hoe weet ik dit? ik gaa vaak naar kringloop winkels en heb dus honderden boxen gehoort.
Nu zit er iets een deukje in de conus van de midrange speaker maar dat maakt niks uit voor de werking.
Als er maar geen gaten in zitten wat niet het geval is als ik zo zie, want je kunt namelijk makkelijk met de stofzuiger het deukje eruit zuigen. Je moet hem er natuurlijk niet te kort bijhouden een centimeter of 2 is vaak al kortbij genoeg om het deukje eruit te krijgen.

Waarschijnlijk kun je de versterker en boxen voor een 80/90euro krijgen.
Als jou het design lijkt uiterraad, dan heb je qualitatief een super set.

[ Voor 36% gewijzigd door jbkappirossi op 12-03-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol had een Fusion woofer uit een auto gehaald en op PC aangesloten ik weet niet van welk merk maar weet iemand misschien welk merk?
er stond alleen Fusion op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TheGpu: Fusion is het merk, waarschijnlijk waren ze ook groen?

@jbkappirossi: Uiteraard zit er verschil in mooi en goed. Ik doelde ook op iets goeds wat er gewoon nog goed uitziet. Tweedehands hoeft niet persee afgetrapt te zijn.
Pagina: 1