Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Ik zit hier met een lastig probleem..... Tussen mijn laptop (bedraad of draadloos) met windows 7, krijg ik geen file transfers hoger dan 1MB/s naar mijn HTPC met Windows XP.

Dit alles via normale windows sharing. heb alle oplossingen op google al geprobeerd maar het lijkt bij meer mensen een probleem te zijn, en steeds weer andere oplossingen die bij mij niets uithalen.

Op het moment dat ik file share naar de HTPC via mijn andere laptop (windows XP) via draadloos haal ik +/- 10-15MB/s

RDS, TCP offload, IPV6, updates, drivers etc. zijn allemaal uitgeschakeld, gecontroleerd of geupdate, maar het word enkel maar slechter (+/- 700kb/s). Ook firewalls en AV heb ik aan beide kanten er al eens af gehad of gedisabled.... zonder resultaat...

Aangezien ik geen flauw idee meer heb waar dit probleem zit, hoopte ik dat iemand me hier nog kon vertellen wat ik kan proberen...

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Vertel eens wat meer over je netwerk. Uit wat ik kan afleiden uit de TS, treedt het probleem enkel op bij de Windows 7 laptop. Om een hardwareprobleem uit te sluiten: start eens op met een Ubuntu LiveCD en kopieer eens wat bestanden over je netwerk (bekabeld)? De specs van de computer in kwestie mag je ook ineens vermelden :)

Edit - ik neem aan dat je RDC (Remote Differential Compression) bedoeld?
Edit2 - lees dit eens door, ik neem aan dat je ook alle (Windows-)updates hebt geinstalleerd?

[ Voor 30% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-03-2011 22:35 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Je zou met iperf de netwerkperformance kunnen meten, dan weet je of dat de bottleneck is of je het ergens anders (HDD) moet zoeken.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Zodra ik files transfer van windows 7 -> windows 7 (Laptop -> PC) gaat het sneller dan 1mbps.
Zal vanavond eens ubuntu cd proberen.

Netwerk is een deels gigabit netwerk op basis van een Netgear JGS516. De DHCP en WLAN word afgevangen door een Linksys WRT54GL. Bekabeling intern is allemaal Cat 5E. Maximale kabel lengte in huis is meen ik 15 meter. De HTPC en Laptop worden allen aangesloten rechtstreeks op de WRT54GL. Reden hiertoe is dat de gigabit switch 1 verdieping hoger staat.

De laptop met windows 7 is een Dell Studio 1737 met een P8400 en een Intel WLAN (5100AGN) met de laatste update van dit jaar. Bekabeld meen ik een broadcom met de laatste drive update van de Dell Website.

De HTPC is opgebouwd uit een Asrock A330ION. Deze is bekabeld naar de WRT320N (De JGS516 staat op mijn werkkamer, 1 verdieping hoger). De drivers van nVidia zijn de laatste van de Asrock website.

RDC bedoel ik inderdaad de Remote Differential Compression. Ook zijn alle updates geinstallerd, incl. service pack 1. Probleem deed zich voor de installatie van SP1 al voor (eigenlijk meteen na een verse install van de laptop en HTPC al).

Ik zal het linkje even bekijken en iPerf eens proberen.

edit: Linkje had ik reeds gezien, zowel met Richcopier als Nicecopier behaal ik geen winst. Ook ben ik van mening dat dit zonder aditionele tools zou moeten werken....

[ Voor 23% gewijzigd door Mopperman op 10-03-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Hierbij de iPerf resultaten van mijn Laptop naar de HTPC.

Beide kanten bekabeld met CAT5E in de WRT54GL

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
c:\Users\KWP\Downloads>iperf.exe -c 10.133.7.200
------------------------------------------------------------
Client connecting to 10.133.7.200, TCP port 5001
TCP window size: 8.00 KByte (default)
[172] local 10.133.7.18 port 58511 connected with 10.133.7.200 port 5001
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[172]  0.0-10.0 sec  69.2 MBytes  58.0 Mbits/sec

En de resultaten met mijn laptop draadloos verbonden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
c:\Users\KWP\Downloads>iperf.exe -c 10.133.7.200
Client connecting to 10.133.7.200, TCP port 5001
TCP window size: 8.00 KByte (default)
[172] local 10.133.7.127 port 58879 connected with 10.133.7.200 port 5001
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[172]  0.0-10.0 sec  21.3 MBytes  17.8 Mbits/sec

Ubuntu Live cdtje gedraaid en een snelle file transfer gedaan resulteerde in een snellere overdracht dan windows 7 naar XP. Gemeten snelheid is ~12MB/s

Edit: Na een aanpassing in de energie opties van gebalanceerd naar hoge prestaties op mijn laptop veranderd de transfer wonderbaarlijk naar 2.2MB/s....

[ Voor 46% gewijzigd door Mopperman op 10-03-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
12MB/s is zowat het maximum dat je over 100Mbps ethernet kan halen, dus dat is niet slecht :)
De draadloze snelheid is ook niet slecht, het kan beter maar is niets om over te klagen.

50Mbps is echter wel aan de lage kant en blijkbaar ligt de bottleneck niet op de hardware. Vreemd.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Vreemd, dat is t woord wat mij de laatste weken vaak te binnen is geschoten.
T kan btw zijn dat ik d ehoofdletters van MB/s verkeerd plaats... zit daar altijd mee in de war...

Helaas helpen de 950 google hits op technet me niet verder, en zo eigenlijk alles op t web...

EDIT:

12.9 MB/s via filezilla.... vanaf windows 7 -> windows XP

zit toch iets niet lekker in windows file sharing tussen de 2 OS's? Bekabeld komt de file sharing nog steeds niet boven de 2MB/s

[ Voor 48% gewijzigd door Mopperman op 10-03-2011 19:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
BUMP

Gisteren gigabit switch eens naar beneden gehaald, maar had geen effect op de snelheid via FTP.

toen was ik t helemaal beu en heb ik een win7 licentie gekocht, en me HTPC voorzien van een verse win7 install. Wonderbaarlijk genoeg gaat de file transfer nu 35MB/s bekabeld (Max hdd gok ik zo)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
In mijn specifieke geval heb ik het danwel opgelost met aan de andere kant windows 7 te installeren, maar toch vraag ik me nog steeds af waar het verschil vandaag komt... Iemand die dit wellicht weet?

Pagina: 1