[Probleem] Voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
In de eerste plaats is mijn eigen PC uitgevallen, en heb ik het probleem gelokaliseerd met behulp van onderdelen uit de PC van mijn broertje. Het probleem zit in de voeding, namelijk met zijn voeding werkt mijn PC wel.

Zodra ik echter zijn voeding, terug in zijn PC wilde steken, trad hetzelfde probleem op als bij mij origineel;

De computer lijkt op te starten, fan spinup, lichtjes. Alleen is er geen beeld te zien, ook geen boot of POSTscherm. De kabel registreert het scherm als geconnect (anders zou er een melding van no input komen, wat ook gebeurt wanneer je de kabel loskoppelt), maar het scherm blijft op zwart.

Ik heb de voeding niet gesloopt, aangezien ik dit nu typ op mijn PC met mijn broertjes voeding, welke combinatie perfect werkt.

Wat is er gebeurd met mijn broertjes PC? De config zoals die al jaren is, is gewoon hetzelfde gebleven. Maar het belangrijkste nog, hoe fix ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Misschien was zijn CMOS batterijtje leeg en zijn de instellingen gereset/beetje in de war. Meet voltage batterijtje eens. CMOS voor de zekerheid even resetten met jumper of welke methode ook in de handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Voor de zekerheid: je weet heel zeker dat je alle kabeltjes weer goed had aangesloten op de pc van je broertje?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het zou makkelijker zijn als je alle onderdelen zou kunnen benoemen (merk en type en zo)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
CaptJackSparrow schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:11:
Misschien was zijn CMOS batterijtje leeg en zijn de instellingen gereset/beetje in de war. Meet voltage batterijtje eens. CMOS voor de zekerheid even resetten met jumper of welke methode ook in de handleiding staat.
Ik heb geen apparatuur om de spanning te testen, maar ik heb er mijn batterijtje ingestoken (zeker werkende), en ik heb de CMOS inderdaad proberen te resetten met een jumpertje van positie te switchen en terug te zetten. Geen resultaat tot gevolg.
Rupie schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:16:
Voor de zekerheid: je weet heel zeker dat je alle kabeltjes weer goed had aangesloten op de pc van je broertje?
Ik heb het niet 10x, maar wel 100x terug helemaal van elkaar gehaald en terug eraan gezet, alle kabels nagekeken of er zelfs geen naadje tussenzat. Ook steeds terug op mijn PC aangesloten om er zeker van te zijn dat de voeding werkt, en die werkt nog altijd
-The_Mask- schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:36:
Het zou makkelijker zijn als je alle onderdelen zou kunnen benoemen (merk en type en zo)
Ik weet niet wat dat zal helpen, aangezien het niet ligt aan een foute configuratie omdat deze het al een jaar of 2-3 goed doet, maar goed;

CPU: Intel Core2Duo E8400 @ 3.0 Ghz
RAM: 4GB OCZ Gold @ 1066 Mhz
MoBo: MSI P43 NEO-F
Voeding: Xgear 450watt geval (meegeleverd met kast Xgear Xion 2)
Harde schijf: Samsung Spinpoint F1 1GB
Videokaart: Asus ATI HD5750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sedative schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:09:
[...]
Ik weet niet wat dat zal helpen, aangezien het niet ligt aan een foute configuratie omdat deze het al een jaar of 2-3 goed doet, maar goed;
Heel veel want nu is te zien dat waarschijnlijk de super gare voeding de oorzaak is. Waarschijnlijk is die aan het einde van zijn leven. Kan bijvoorbeeld zijn dat de andere PC zuiniger is wat de voeding dus net nog aan kan. Al is het sowieso nooit verstandig om zo'n voeding te gebruiken aangezien de kans best aanwezig is dat die onderdelen van de PC sloopt na verloop van tijd.

Dus vervang de voeding maar snel met een wel goede voeding, bespaart veel ellende, pricewatch: Corsair Builder CX430 bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
Ik heb een heel sterk vermoeden dat die onderbuikgevoelens in dit geval niet kloppen. Aangezien hij jaar en dag ermee gewerkt heeft, en mijn PC er nu op draait (met een zuinigere videokaart weliswaar), en geen problemen ermee vertoont. In een of ander random geval zou ik hetzelfde zeggen, maar ik denk dat niet genoeg bewijst dat deze voeding wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sedative schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:41:
Ik heb een heel sterk vermoeden dat die onderbuikgevoelens in dit geval niet kloppen.
Het is geen onderbuik gevoel, het is een bagger voeding en erg onverstandig om te gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1