Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik had gehoopt via jullie een antwoord te krijgen op mijn vraag m.b.t het kiezen uit 2 types in ear hoofdtelefoons.
Namelijk de IE8 of de SCL4-K...zit dus als een tijdje te twijfelen tussen deze 2.

Ik had De IE8's op ebay besteld maar toen ik de verkoper gisteren met het topic hier onder confronteerde annuleerde hij de betaling, dus zeer waarschijnlijk waren die ook fake.
En ik zit dus te wachten op een refund via Paypal.

http://www.head-fi.org/fo...parison-pictures-included

Dus ben ik weer terug bij af....maar twijfel ook nog steeds, dat ik eerst voor de IE8's gekozen had kwam door de lage prijs op Ebay.
Maar heb ik nu besloten 1 van de beiden in gewoon in een Nederlandse webshop te kopen. Zodat ik vrijwel zeker weet dat ze ook echt zijn.

Prijzen zijn ongeveer gelijk, de SCL4 is meestal iets duurder.

http://www.sennheiser.com...hones_mp3_portable_500772

En hier de IE8

http://www.sennheiser.com...hones_mp3_portable_500772

Ik luister nu nog muziek via de ipod nano en de blackberry storm II, maar een andere hoogwaardiger mp3 speler is de volgende stap. ( ben er nog niet uit welke) Ik begrijp dat je anders niet het optimale uit de hoofdtelefoons haalt.

Ik hoor en lees goede verhalen over beiden, wellicht kunnen jullie deze beginnende audiofiel (vind goed geluid namelijk steeds belangrijker worden en ben niet meer tevreden met de standaard) een beetje op weg helpen.

Of misschien suggesties voor andere types/merken ?

Zoals bijvoorbeeld deze nieuwere type shure's,

http://www.pixmania.nl/nl...e425cl-in-ear-oordop.html

Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 19:01 ]

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 16:56
misshien kun je garantie ook meenemen bij je keuzen? heb zelf namelijk goede ervaringen met sennheiser.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ook, 3x de cx300 opnieuw gekregen in 2jaar tijd.
Wel jammer dat de jack steeds stuk ging, maar ik wikkelde het draad dan ook om mijn apparaat als ik hem niet gebruikte, dus had daar zelf ook een aandeel in denk ik. Niet meer doen dus. :P

Dus dat is al overwogen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11 15:59

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb zelf de Shure SE420 en de SE535, de 420 is een hele neutraal klinkende in-ear monitor met een geweldige isolatie. De 535 heeft een wat diepere en hardere bas met dezelfde perfecte isolatie en een betere kabel (zoals de 425 ook heeft als het goed is).

De sound is totaal anders dan een Sennheiser IE7/IE8, dat zijn doppen met 1 dynamische driver ipv 2 of zelfs 3 gebalanceerde armaturen. Ik zou persoonlijk nooit meer wat anders willen dan deze high-end Shure's. Heb hiervoor wel wat Sennheisers gehad, CX300 en CX500. Die klinken als je niks anders gewend bent best ok, luister je een keer naar echt betere doppen dan valt het daarna vies tegen. Ook de isolatie van de standaard Sennheiser siliconen tips is merkbaar minder dan de foam's van Shure.

De 420 staan overigens te koop @ marktplaats omdat ik ze sinds ik de 535 heb bijna niet meer gebruik, PM voor een leuk tweaker-prijsje.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > A&N

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik voor de SE425 ga, Nick bedankt voor je aanbod maar ik wil ze niet 2ehands :)

Nog even wat meer research doen bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Sick Nick schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:10:
Ik heb zelf de Shure SE420 en de SE535, de 420 is een hele neutraal klinkende in-ear monitor met een geweldige isolatie. De 535 heeft een wat diepere en hardere bas met dezelfde perfecte isolatie en een betere kabel (zoals de 425 ook heeft als het goed is).

De sound is totaal anders dan een Sennheiser IE7/IE8, dat zijn doppen met 1 dynamische driver ipv 2 of zelfs 3 gebalanceerde armaturen. Ik zou persoonlijk nooit meer wat anders willen dan deze high-end Shure's. Heb hiervoor wel wat Sennheisers gehad, CX300 en CX500. Die klinken als je niks anders gewend bent best ok, luister je een keer naar echt betere doppen dan valt het daarna vies tegen. Ook de isolatie van de standaard Sennheiser siliconen tips is merkbaar minder dan de foam's van Shure.

De 420 staan overigens te koop @ marktplaats omdat ik ze sinds ik de 535 heb bijna niet meer gebruik, PM voor een leuk tweaker-prijsje.
Je kan CX300's etc niet gaan vergelijken met de IE8's.... Je doet nu net of ze totaal niet klinken. Ik ben het met je eens dat CX300's totaal niet klinken, maar jouw generalisatie gaat gewoon te ver. Heb bijvoorbeeld wel eens een Shure SRH240 gehoord, en nu wil het toevallig zo zijn dat mijn HD25's daar best wel de vloer mee aanvegen. Ik kan dan natuurlijk niets anders dan concluderen dat al het spul van Shure troep is.
Pagina: 1