[Wordpress] page height probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo allen,

Moet zeggen dat de laatste tijd me heel veel lukt en ik voor elk probleem in ieder geval wel weet waar ik moet zoeken en welke richting ik op moet denken. Maar nu loop ik tegen iets aan waar ik echt geen idee van heb hoe ik het ook maar op zou kunnen lossen. Heb al meerdere dingen geprobeerd, maar niks helpt en ik heb nu geen idee waar ik moet zitten.

Ik ben bezig met een webshop, en op de pagina van de producten kom ik de fout tegen (ik maak gebruik van de wp-ecommerce plugin).

Als ik als admin ingelogt ben en ik bekijk de pagina dan zit die er goed uit namelijk zo:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/a5iw4l.png

Echter als ik de website bekijk zonder ingelogt te zijn ziet die er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/25g3xhl.png

Ik heb geen idee wat dit met het inloggen te maken kan hebben, en waar ik dus ook maar zou moeten zoeken.

Echter bij een andere pagina die nog veel langer is, is die wel gewoon goed. Dus het kan ook niet aan een verkeerd ingestelde hoogte liggen in de css.

Ik maak gebruik van WordPress 3.1.
Om de hele html en css code toe te voegen die te maken hebben met de producten pagina is extreem veel dus dat laat ik achterwegen. Als iemand het voorbeeld online wilt bekijken als die een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen post ik wel een linkje. Maar wil het eigenlijk wel zelf proberen op te lossen, dus voordat mensen gaan denken dat ik hun alles wil laten doen dat is totaal niet het geval. Als ik al weet welke richting ik op moet denken ben ik al tevreden.

Maar de <div id="content"> (waar alle inhoud instaat) heeft een mix-height:250px; en een achtergrond afbeelding met repeat-y. Zoals ik al zei dit werkt bij een andere pagina (trouwens ook een pagina van de wp-ecommerce plugin) wel.

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, dus als er iemand is met meer evaring over de wp-ecommerce plugin en weet welke kant ik op moet denken, dan hoor ik het graag.

Bvd als iemand me hier verder mee kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ronnyrr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:39:
Ik heb geen idee wat dit met het inloggen te maken kan hebben, en waar ik dus ook maar zou moeten zoeken.
Je zou kunnen zoeken in de template(s) die voor die pagina gebruikt wordt/worden naar constructies als:
code:
1
2
3
4
if ($user->isLoggedIn)
 ...
else
 ...

Als je een beetje kaas hebt gegeten van de materie moet je relatief snel kunnen pinpointen waar 't probleem min-of-meer vandaan komt en van daar uit ga je verder.

En je kunt natuurlijk met een firebug (of gelijkaardige tool in andere browsers) eens gewoon kijken naar 't verschil in de HTML / DOM van de 2 versies. Dat lijkt me al eens een goed begin en basic debugwerk (Debuggen: Hoe doe ik dat?).

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 09-03-2011 19:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
Gezien je afbeeldingen lijkt het erop dat je je structuur iets beter kan opmaken.
Een klein voorbeeldje.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div class="content">

<div class="items">
item 1,
item 2,
etc.
</div>

</div>

Met CSS3 kun je dat soort randen altijd namaken, enige nadeel is dat het niet zichtbaar is in alle browsers.

Om je verder te kunnen helpen zou het handig zijn als je een stukje van je page.php template liet zien en de daarbij horende CSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 08:19
Als je ingelogged bent, komt er vaak zon balk boven te staan, zou dat niet de boosdoener kunnen zijn?
of het is een object dat op een bepaalde afstand staat, van de onderkant, aangezien het alleen op kortere pagina is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
RobIII schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:59:
[...]

Je zou kunnen zoeken in de template(s) die voor die pagina gebruikt wordt/worden naar constructies als:
code:
1
2
3
4
if ($user->isLoggedIn)
 ...
else
 ...

Als je een beetje kaas hebt gegeten van de materie moet je relatief snel kunnen pinpointen waar 't probleem min-of-meer vandaan komt en van daar uit ga je verder.

En je kunt natuurlijk met een firebug (of gelijkaardige tool in andere browsers) eens gewoon kijken naar 't verschil in de HTML / DOM van de 2 versies. Dat lijkt me al eens een goed begin en basic debugwerk
Ik heb in verschillende bestanden gezocht naar gelijkwaardig termen. Echter was dit zonder resultaat. Wel heb ik de html valid gemaakt (CSS is niet valid door het gebruik van CSS3 waarden als box-shadow). Echter heeft dit nog geen resultaat opgeleverd.
Hiroj schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:08:
Om je verder te kunnen helpen zou het handig zijn als je een stukje van je page.php template liet zien en de daarbij horende CSS.
Wel ben ik erachter gekomen dat heb probleem niet in de page.php ligt. Want als ik in de plug in een andere template aanzet is het probleem verholpen, echter wel een ruk template, dus gebruik hem liever niet.
martin149 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:12:
Als je ingelogged bent, komt er vaak zon balk boven te staan, zou dat niet de boosdoener kunnen zijn?
of het is een object dat op een bepaalde afstand staat, van de onderkant, aangezien het alleen op kortere pagina is
Deze heb je (als ik het goed heb) alleen bij de laatste versie van Wordpress. Die heb ik wel, maar ik heb hem ook uitgeschakeld omdat het voor mij totaal geen toegevoegde waarde had. Dus daar kan het lijkt mij ook niet aan liggen.

Ik heb ook al op alle mogelijk padding's en margin's gezocht in de css bestanden van zowel de hele website als de wp-ecommerce plugin.

Ik snap er niet veel van eerlijk gezegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Het zit hem waarschijnlijk in je template.
Op <div id="content"> zit een min-width. Als je die uitschakelt ben je helemaal de blauwe achtergrond kwijt.
Het heeft er veel van weg dat dit een positioning probleem is. (css position = static,relative,fixed,absolute)
Succes met zoeken in deze chaotische div/css-brij.
offtopic:
Slimmer zou zijn (in dit stadium) een geheel nieuw simpel template maken. Het ziet er naar mijn mening enorm rommelig uit.

edit:
Het uitzoeken is aan jezelf. De gouden tip: Firefox+FireBug. ;)
edit:
2
Het probleem is interessanter dan ik eerst dacht. Lees hier verder: http://www.mikepadgett.co...to-the-pie-clearfix-hack/

[ Voor 38% gewijzigd door Barleone op 10-03-2011 21:21 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:53
Welk plugin gebruik je voor de shop? Misschien een cleaner toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Heb je de pagina al gevalideerd? Misschien wordt de #content wel te vroeg afgesloten.

https://timelord.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
Neefdave schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:22:
Welk plugin gebruik je voor de shop? Misschien een cleaner toepassen?
Ik gebruik de wp-ecommerce plugin.
mpol schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:49:
Heb je de pagina al gevalideerd? Misschien wordt de #content wel te vroeg afgesloten.
Zoals ik eerder mijn eerder post al had verteld had ik de pagina inderdaad al gevalideerd, helaas mocht dat eerder ook niet baten. Maar des ondanks is het me door de post van Barleone gelukt! http://www.mikepadgett.co...to-the-pie-clearfix-hack/ was inderdaad het probleem van alle ergenissen. Vreemd, maar het werkt gelukkig wel! Waarvoor mijn dank voor de moeite en heb opzoeken van de hack!
Barleone schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:23:
Succes met zoeken in deze chaotische div/css-brij.
Ja klopt, zo begin ik meestal als ik met een Wordpress site begin. Dat doe ik gek genoeg altijd pas als laatste het netjes maken van alle code omdat ik het tussentijds toch te vaak verander om het overzichtelijk te houden..

Maar nogmaals grote dank! Probleem opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Ronnyrr schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:37:
Ja klopt, zo begin ik meestal als ik met een Wordpress site begin. Dat doe ik gek genoeg altijd pas als laatste het netjes maken van alle code omdat ik het tussentijds toch te vaak verander om het overzichtelijk te houden..
Jep, ik ook. Basis design > functionaliteit > design bijwerken. Tijdens het testen met data zie je pas waar je site gaat uitbreken etc. (hier spreekt een beginner).
Maar nogmaals grote dank! Probleem opgelost! :)
Dat is graag gedaan voor u. ;)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1