Aangezien de B3-versies van de Sandy Bridge mobo's beginnen binnen te sijpelen wil ik langzaam maar zeker de onderdelen voor mijn upgrade bestellen.
Specs:
Er is echter nog één iets waar ik over twijfel.
Voor 10 EUR meer kan ik Corsair Vengeance geheugen krijgen die:
- Eveneens op 1.5V draait (ideaal voor Sandy Bridge)
- Iets sneller is, 1333 <-> 1600 (verwaarloosbaar volgens velen, maar het is altijd leuk als je wilt benchen of OC'en)
- Er iets leuker uitziet
Ik wil in de toekomst gaan overclocken en hierbij had ik een Scythe Mugen 2 (of 3) in gedachten. Nu heb ik ééns de proef op de som genomen en enkele winkels een mail gestuurd en gepeild naar ervaringen met de combinatie Vengeance / Scythe Mugen. Als er mij het iemand zou moeten kunnen vertellen, zijn het wel mensen die dagelijks systemen assembleren dacht ik. Mijn bevindingen:
- Winkel A: Neen, dit gaat helemaal niet.
- Winkel B: Fluitje van een cent, gewoon de ventilator 1-2 cm naar omhoog doen
- Winkel C: Misschien, maar wij raden een andere koeler aan die dubbel zo duur is
Volgens mij kan ik de koeler gewoon een kwartslag draaien en dan de ventilator zo monteren dat hij aan een andere kant zit. Deze hoeft toch enkel lucht aan te zuigen en deze over de heatpipes te blazen om zo te koelen (of zie ik dit verkeerd).
Wat zouden jullie nu doen in mijn plaats en waarom
?
Specs:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Lian Li PC-7FNW | € 96,90 | € 96,90 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 182,07 | € 182,07 |
1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL | € 66,81 | € 66,81 |
1 | Asus P8P67 | € 128,50 | € 128,50 |
Er is echter nog één iets waar ik over twijfel.
Voor 10 EUR meer kan ik Corsair Vengeance geheugen krijgen die:
- Eveneens op 1.5V draait (ideaal voor Sandy Bridge)
- Iets sneller is, 1333 <-> 1600 (verwaarloosbaar volgens velen, maar het is altijd leuk als je wilt benchen of OC'en)
- Er iets leuker uitziet
Ik wil in de toekomst gaan overclocken en hierbij had ik een Scythe Mugen 2 (of 3) in gedachten. Nu heb ik ééns de proef op de som genomen en enkele winkels een mail gestuurd en gepeild naar ervaringen met de combinatie Vengeance / Scythe Mugen. Als er mij het iemand zou moeten kunnen vertellen, zijn het wel mensen die dagelijks systemen assembleren dacht ik. Mijn bevindingen:
- Winkel A: Neen, dit gaat helemaal niet.
- Winkel B: Fluitje van een cent, gewoon de ventilator 1-2 cm naar omhoog doen
- Winkel C: Misschien, maar wij raden een andere koeler aan die dubbel zo duur is
Volgens mij kan ik de koeler gewoon een kwartslag draaien en dan de ventilator zo monteren dat hij aan een andere kant zit. Deze hoeft toch enkel lucht aan te zuigen en deze over de heatpipes te blazen om zo te koelen (of zie ik dit verkeerd).
Wat zouden jullie nu doen in mijn plaats en waarom