• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-02 20:41
Ik heb een probleempje met mijn computer:

windows 7 home premium 32 bit.
P5n-e SLI
e6600 (2,4 ghz)
xfx hd4850
2x1 gb corsair value select ddr2 geheugen (pc5400 mhz)
Goedkope voeding (sorry)

Gisteren was er een windows update en daarna startte hij niet op.

Er is een luide lange pieptoon, dan even stil, dan weer een luide lange pieptoon, etc.

Volgens de asus 'beepguide' duidt dit op een geheugen probleem. (klopt dit?).

Om te testen of het aan het geheugen ligt. Kan ik dan de 2 reepjes er uit halen en 1 voor 1 testen? Of is het slimmer om ergens anders geheugen te lenen wat het wel doen?

Graag zou ik bevestiging willen dat dit echt een geheugen probleem is. Of kan het misschien iets met de windows update te maken hebben?

Ook zou ik willen weten wat ik het beste kan doen om er achter te komen waar het aan ligt.

bij voorbaat dank.

Edit: Ook het internet doet het niet. Ik denk niet dat dit iets met de pc te maken heeft, maar ik vermeld het toch maar even.

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 09-03-2011 17:49 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom maak je dit topic?

Je krijgt een foutmelding (de beeeeeeeeeb beeeeeeeeeeeeb), dus dan kan je het geheugen testen en of vervangen maar dat heb je niet gedaan? Tja, ik kan het je ook wel zeggen maar of je het dan wel doet...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:44
Om te testen of het aan het geheugen ligt. Kan ik dan de 2 reepjes er uit halen en 1 voor 1 testen? Of is het slimmer om ergens anders geheugen te lenen wat het wel doen?
Dat kun je iig doen dan weet je of het aan een van de bankjes ligt.
Die piepjes betekenen iig dat er iets mis is met je basiscomponenten, zoals het geheugen, cpu of videokaart. Heb je wel beeld? Waarschijnlijk niet

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• aicaramba
MrVegeta schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:51:
Waarom maak je dit topic?

Je krijgt een foutmelding (de beeeeeeeeeb beeeeeeeeeeeeb), dus dan kan je het geheugen testen en of vervangen maar dat heb je niet gedaan? Tja, ik kan het je ook wel zeggen maar of je het dan wel doet...
Ik wil eigenlijk vooral bevestiging van wat ik denk.. Zodat ik niet met het geheugen ga spelen mocht het probleem helemaal niet blijken te zijn.
wautah91 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:53:
[...]

Dat kun je iig doen dan weet je of het aan een van de bankjes ligt.
Die piepjes betekenen iig dat er iets mis is met je basiscomponenten, zoals het geheugen, cpu of videokaart. Heb je wel beeld? Waarschijnlijk niet
Nee, ook de lampjes van de muis branden niet.

[ Voor 28% gewijzigd door aicaramba op 09-03-2011 17:54 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Okay wat denk je dan? Dat je geheugen defect is? Dan heb je toch bevestiging door de beeb-code van je moederbord. Draai een memtest programma om te zien of je geheugen echt kapot is. Waarschijnlijk kan je dit niet opstarten in jouw pc dus moet je even iemand vinden met een soortgelijke setup en het daar draaien (of vragen of je een reepje geheugen kan lenen om te zien of je dan wel kan booten).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

De beeps komen ook vóór het laden van Windows, daarom is een probleem met Windows Update weggestreept.

Verwijderd

Bij mijn Asusbord betekent 1 lange piep dat er iets met de videokaart is. Maar aangezien jij geen linkjes neerzet van de "beepcode's" blijft het gissen.
Daarnaast is het een kleine moeite om het geheugen aan een test te onderwerpen. Ik krijg eerder het idee dat je dit teveel moeite vind. Je zal toch echt zelf aan de slag moeten in dit geval, of je nu wilt of niet.

• aicaramba
Ik wil best aan de slag.. Maar voor dat ik aan de slag ging wilde ik van mensen die er meer vanaf weten weten of ik op het goede spoor zit.. Aangezien ik nog niet veel met computers heb gewerkt zou het zo maar kunnen zijn dat ik de beepcodes verkeerd interpreteer.
Daarom wilde ik graag bevestiging voordat ik dingen uit mijn pc halen. Is dat echt zo raar?

http://vip.asus.com/forum...31&page=1&SLanguage=en-us

1 geheugen reepje er uit gehaald (in het b1 slot) en hij start weer op. Eerst nog even het andere reepje er in stoppen, als het goed is doet hij het dan weer niet.

[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 09-03-2011 18:15 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

"als het goed is" gaat niet vaak op als het om ICT gaat ;)

Verwijderd

Aan beepcodes valt weinig verkeerd te interpreteren, tenzij je het verschil niet hoort tussen lang en kort, of nog erger, niet kan tellen hoeveel het er zijn.
Er is al meerdere keren aangeraden om het geheugen te testen, hoeveel bevestiging moet je hebben dan?
Het is nu zaak om eens aan de slag te gaan, tenzij je het wel best vind.

@MrVegeta,

Helemaal mee eens, daarnaast is Assumption the mother of all fuck-ups! :P

• aicaramba
Als je had gelezen had je gezien dat ik al lang aan de slag ben geweest..

Als je nog meer informatie wil waarom ik eerst vroeg voor bevestiging... Hier dan.
Ik heb een scythe mugen 1 waarvan de fan boven het geheugen hangt.. Toen ik de koeler plaatste had ik er veel moeite mee, zelfs toen het moederbord niet in de pc zat.. Om die moeite mogelijk te besparen wil ik eerst bevestiging.

Update:
Ik heb het 2e balkje er nu in gezet en kreeg opnieuw dezelfde foutmelding. Hierna het 2e balkje er uit gehaald en het 1e er in gezet en hij doet het weer... Nouja. Nieuw geheugen dan maar :(

Bedankt.

Verwijderd

Weet je wat.... je hebt gelijk. Prettig leven verder.

• aicaramba
Ja, sorry dat ik zo reageer hoor.

Maar ik maak een topic waar netjes de specs van mijn pc in staan.. De foutmelding in wordt uitgelegd.. Waarin staat wat ik zelf heb gedaan om er achter te komen wat het kan zijn en mogelijke oplossingen gemeld. Dan vind ik het niet fijn om meteen afgebrand te worden.
Als ik daarna vertel dat ik geheugen heb verwisseld en jij gaat me daarna vertellen dat ik zelf aan de slag moet (wtf?), dan reageer ik daar op.

Verder was ik wat geïrriteerd omdat mijn pc het niet deed.. Excuses daarvoor.

[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 09-03-2011 18:59 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

aicaramba schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:48:
Ook zou ik willen weten wat ik het beste kan doen om er achter te komen waar het aan ligt.
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gebruiken :) . Die is gestructureerd en zou je na testen naar een eventueel defecte component moeten verwijzen.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 09-03-2011 19:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Het is je vergeven. :)

Je specs staan er inderdaad netjes in, maar er zijn wel verschillende bios'sen. Wat bij mij de videokaart betreft, is bij jou het geheugen, snap je? Het was ook niet bedoeld om je af te branden, maar om je tot actie aan te sporen, welke je ook bent gaan doen. d:)b
Hier op GoT wordt inderdaad eigen inzet verwacht en ik kreeg het idee dat je niet echt veel zin had, kan verkeerde interpretatie zijn of een miscommunicatie of whatever.

Probeer je hoofd koel te houden bij dit soort zaken, hoe geirriteerder je wordt, des te meer er fout gaat en dat zeg ik je uit ervaring. Vraag me af hoe geirriteerd je bent als je ergens dagen op loopt te zweten en maar niet tot een oplossing komt.

• aicaramba
Bios wist ik niet, omdat ik geen beeld kreeg.
Het was ook niet dat ik geen actie wilde nemen. Ik wilde gewoon wat meer zekerheid dat het aan het geheugen lag voordat ik vervelende klusjes, als de fan van de cpu koeler er af halen (en met name er weer opzetten), ging doen.. Ik ben niet echt hardware schuw, maar blijf er liever af dan dat ik er aan kom.

Nja.. Ik weet wat het is. Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

En daar maken tweakers dus geen problemen van, al moeten ze bijvoorbeeld 10 keer hun koeler van de cpu afhalen en er weer opzetten. Het feit dat jij het omschrijft als vervelende klusjes, dat zegt dus genoeg. :X Jammer, tweakers spelen nu eenmaal graag met hardware. ;)
Pagina: 1