Toon posts:

Probleem geluid in spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, sinds een tijdje terug zit ik met een geluidsprobleem voor mijn pc:

Oktober 2010 heb ik een bedrijf uit de buurt gevraagd om een offerte voor High End PC's. Ik mocht uit 5 pc's kiezen en ik dacht; Prima toch?

Dit zijn mijn specs;

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium
Versie 6.1.7600 Build 7600
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemfabrikant Gigabyte Technology Co., Ltd.
Systeemmodel X58A-UD3R
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Processor Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950 @ 3.07GHz, 3060 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
BIOS-versie/datum Award Software International, Inc. FB, 24-8-2010
SMBIOS-versie 2.4

Perfect, zou je zeggen..

1 Maand erna begon het: Bij verschillende spellen beginnen er geluidfouten op te treden. Bijvoorbeeld: Bij Ruse, kan ik het geluid van Tanks niet horen, of ik moet er heel erg op inzoomen, terwijl ik alles op de PS3 versie perfect hoor. Ook met GTA, ik hoor niemand praten. Ook schietende geweren hoor ik niet. Echter, in Cut-scenes hoor ik wel weer alles. Zodra ik een game uitga, en op 't internet klik. Perfect, alles doet het goed. Ik startte vanochtend Mafia 2 (gekocht via Steam) en hetzelfde probleem. Ik hoor niemand praten.. Ook hoor ik weer geen schietende geweren. Ik dacht, misschien is het het geluidssysteem? Ik sluit een andere aan. En raad eens? Hetzelfde probleem? Toen dacht ik: Misschien de drivers? Geüpdate en ik bleef hetzelfde Weet iemand wat er hier fout is of moet ik de maker van de pc eens even laten mededelen dat ik alleen nog maar problemen heb gehad sinds ik de pc heb?

Alvast bedankt,
Doomsdayer

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Je hebt dus wel geluid maar je hoort niet alles? Staat het wel hard genoeg?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
warhamstr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:01:
Je hebt dus wel geluid maar je hoort niet alles? Staat het wel hard genoeg?
Juist, en het rare is. Zodra ik een game verlaat en iets op internet opstart doet al het geluid het weer. Het zijn maar bij enkele dingen (details) waarbij het geluid 't niet doet. Zie: Het afgaan van wapens, het praten van mensen etc.

Ja, tuurlijk staat mijn systeem hard genoeg. Wat ik wél hoor. Is dat als ik met een wapen schiet o.i.d dat ik een zachte bass hoor in het spel. (Soort van wapen geluid, het lijkt erop. Maar dan in de vorm van bass..

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Staan de geluidsinstellingen van de betreffende game wel goed dan? En anders even checken of de game geluiden in Windows niet gemute staan.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12 22:47
Heb je misschien een stereo speakers aangesloten en dat je geluid op je pc is ingesteld als suround geluid

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:57

Roytoch

Nietes

Lijkt net alsof je settings op 5.1 staan en je met een 2.1 set werkt...

Welles

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12 19:33
Klinkt alsof je pc denkt dat een 5.1 set is aangesloten, terwijl je stereo hebt. Vaak gaat spraak door een center speaker. Hierdoor wordt spraak gedecodeerd naar een audiokanaal waar geen speaker voor is.

Je probleem is in ieder geval software gerelateerd. Wanneer er iets met je geluidskaart was zou het geluid niet zo selectief gedempt worden. Kijk eens naar driver/windows speakerinstellingen en geluidsverbeteringen.

Verwijderd

Topicstarter
Origineel is er op mijn pc een 5.1 Set aangesloten. Anyway, door vage redenen (ik weet zelf ook niet waarom) zijn mijn linker voor speaker en mijn rechter achterspeaker ermee opgehouden. Mijn center, rechtervoor, linker achter speakers doen het gewoon inclusief mijn Sub, als ik mijn 2.1 set aansluit en druk op stereo hoor ik helemaal niets.. Ideeën?

Edit: Stom stom stom, hoe kan een speaker het nou doen als 'ie niet is aangesloten. Mijn rechter-achter doet het nu, mijn linker-voor bromt een hele zware toon.

Door een (leuke) fout van Logitech zijn heb ik 2 identieke geluidsinstallaties (5.1) Dus ik had ze gewisseld, en ik heb 't zelfde probleem. Alle inputs komen bij elkaar in de sub. 4 inputs gaan er gemakkelijk in, en die linker-voor. Tja, het 'voelt' alsof hij er niet goed inzit, moet ik de moeite nemen om die sub om te wisselen of ligt het probleem daar niet aan?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 17:34 ]

Verwijderd

*titelfix

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Ik zou hier toch gaan zoeken naar de instellingen van je geluidskaart (5.1 / 2.1 /7.1 setup) de instellingen van Windows geluid, de instellingen van geluid in games en je speakerset.
Begin met alles te testen door alles naar 2.0 in te stellen en een koptelefoon aan te sluiten op je uitgang.
Vandaar langzaam verschillende setups en instellingen proberen tot je achter de boosdoener bent.

Succes! Het zal wel wat tijd kosten.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb iemand laten komen omdat ik er zelf ook niet uitkwam. Hij snapte er niets van omdat het geluid het wel deed maar niet aansloeg. Uiteindelijk, na 2 uur tot de ontdekking gekomen dat de ATI Catalyst update die ik een maand daarvoor had gedaan fout was verlopen. De nieuwe update erop en jahoor, Geluid! Bedankt jongens!

Overigens, ik reageerde wat aan de late kant i.v.m reis naar het buitenland.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 22:54 ]

Pagina: 1