Toon posts:

Nieuwe router; Niet werkend te krijgen op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb vandaag een nieuwe wireless router aangeschaft. Het betreft hier een Kingston 802.11N.

Ik heb de router met de bijbehorende CD geinstalleerd en kreeg het dan ook al snel werkend op 2 van de 3 laptops die hier rondslingeren. Daarnaast maken ook de playstation en de wii zonder problemen verbinding met het wireless netwerk.

Probleem: Ik krijg het met geen mogelijkheid werkend op de 3e laptop. Ze draaien allemaal windows Vista, de instellingen staan bij alle 3 hetzelfde, maar om wat voor reden dan ook krijg ik geen toegang tot internet op de 3e laptop. Er wordt wel verbinding met de router gemaakt, maar ik krijg enkel lokaal toegang.
Zodra ik de router via een kabel aan de betreffende laptop verbindt werkt alles wel, maar het is toch wel de bedoeling dat het ook draadloos kan. Met de "probleem vaststellen" optie meldt de laptop steeds dat de router niet beschikbaar is. Een nieuw ip-adres laten toewijzen lukt ook niet.

Wie oh wie weet wat ik kan doen?

Verwijderd

Laat me eens raden, de niet werkende laptop beschikt over een atheros chipset voor de wlan.
Wordt er op deze laptop al gebruik gemaakt van de laatste drivers ? Zo nee, update eerst deze drivers.

Je kan ook proberen de laptop in te stellen met een vast ip-adres.

Ik garandeer niet dat dit gaat werken, ik kom als xs4all-monteur dit probleem regelmatig tegen.

De ene keer werkt het wel , de andere keer voorzie ik de laptop/computer van een andere wlan-controller.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:11:
Laat me eens raden, de niet werkende laptop beschikt over een atheros chipset voor de wlan.
Wordt er op deze laptop al gebruik gemaakt van de laatste drivers ? Zo nee, update eerst deze drivers.

Je kan ook proberen de laptop in te stellen met een vast ip-adres.

Ik garandeer niet dat dit gaat werken, ik kom als xs4all-monteur dit probleem regelmatig tegen.

De ene keer werkt het wel , de andere keer voorzie ik de laptop/computer van een andere wlan-controller.
Atheros chipset inderdaad, en met het bijwerken van de stuurprogramma's is het opgelost! Bedankt voor de tip! :)