[Hardware probleem] Haperende editing PC

Pagina: 1
Acties:

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:10

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Bij een lokale omroep in Someren hebben een behoorlijk irritant probleem. We hebben 2 pc's, beide met een i7-960, 2x2GB DDR3-8500, eentje met een Radeon 4870 1GB en eentje met een Radeon 4890 1,5GB geheugen. Dat alles op een MSI-X58 PRO-E, met een 600 Silent Pro voeding en het geheel draait op Windows 7.

2 Vrijwel identieke pc's dus, maar we zitten met een vreemd probleem. We monteren hier met Adobe Premiere CS4, en op 1 PC krijg je een diashow als je het beeld fullscreen wilt op het 2e beeldscherm. Ook als je het previewschermpje op het 1e beeldscherm groter maakt krijg je een diashow. Ook hangt Premiere een paar seconden wanneer je het opstartte. Deze problemen hebben we met de andere pc niet.

Om het probleem te isoleren hebben we zo'n beetje alle hardware omgewisseld, wat niet mocht baten, we hebben er een Geforce kaartje ingezet met 256MB geheugen (geen idee welk model, maar was passief gekoeld) en dat zorgde ervoor dat het beeld ietsjes vloeiender werd.

Maar goed, hier zijn we ten einde raad, geen idee waar het probleem zou kunnen zitten. Software kan het ook niet zijn. We hebben 2 HDD's getest, meerdere verse installaties van Windows 7 én Adobe Premiere CS4. En we hebben CS5 geprobeerd, wat resulteerde in een zwart beeld zodra we fullscreen gingen op een 2e beeldscherm. Ook beeldschermen omgeruild maar scheelde ook niks.

Heeft iemand van jullie misschien enig idee wat het kan zijn? Wij komen er namelijk niet uit. Alvast hartelijk bedankt namens SIRIS!

Edit: Damnit, titel vergeten. Kan een mod dit even toevoegen: [Hardware probleem] Haperende editing PC

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 09-03-2011 16:26 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik lees veel info behalve welke AMD driver jullie hebben geïnstalleerd.
Ik heb hier met 11.2 best wat problemen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:10

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:27:
Ik lees veel info behalve welke AMD driver jullie hebben geïnstalleerd.
Ik heb hier met 11.2 best wat problemen.
De laatste driver (11.2) maar lijkt me sterk dat dat het probleem is. We hebben er al een paar maanden last van, dus verschillende drivers. Ook staat er op de wel goed werkende PC dezelfde driver. We draaien overigens op 64bit. Maar nee, dat kan het dus niet zijn (lijkt me).

We hebben zojuist alles omgewisseld van de goede PC naar de slechte, behalve het moederbord. Probleem is al een héél stuk minder. We hebben nu vloeiend beeld op het 2e beeldscherm, maar soms hangt ie even (halve seconde ofzo). Niet zoals het hoort te zijn dus, maar wel al beter dus. Maar goed, we blijven hier even doorknutselen en ondertussen hou ik hier de reacties in de gaten.

Ik Schiet Film | Website | Instagram