Floppy drive wel herkend, laadt geen floppy's

Pagina: 1
Acties:

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-12 18:11
Ik heb zojuist een oude floppy drive in mn PC gestopt omdat ik wat bestanden van floppy's af moeten halen voor een leraar van me. De floppy drive wordt gewoon herkent door Explorer, de display lichtjes branden van de drive zelf en de BIOS van mn Mobo ziet de drive ook gewoon.

Maar zodra ik er een floppy in de drive stop, geeft windows (7 x64) geen melding ervan. Het enige wat ik te zien krijg is: "Please insert a disk into floppy drive". Ik kan ook niet in het menu komen (rechtermuisknop).

Iemand ideeën?

Mijn V&A Advertenties!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blijven de lampjes branden? (IDE/FDD)kabel omdraaien :)

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 09-03-2011 16:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-12 23:30

M2M

medicijnman

oudere computer proberen? Bovendien is de kans natuurlijk aanwezig dat de floppy's zelf hun beste tijd gehad hebben.

Heb je het trouwens met alle floppy's die je er in stopt? of heb je er slechts eentje geprobeerd?

-_-

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
suggesties van boven mij.... of de drive is sjaak ;)

• KooolaNL
  • Laatst online: 10-12 19:00

KooolaNL

Hurry up noob microwave

floppy drive ziet windows 7 altijd ook als je er geen in hebt zitten geloof ik
probeer eens te kijken of hij in de bios wel enabled is

als ie enabled is kan het een defecte floppy diskette/drive zijn of losse kabel

Succes

hier kon u advertentie staan

• CptMeatball
Het lampje blijft de hele tijd groen. De IDE kabel kan ik echter niet omdraaien, omdat deze maar op een manier op de slots passen door middle van weggelaten pinnetjes. Ik heb pinnetjes in de slots, waar in de kabel geen gaatje is zegmaar. (hoop dat ik duidelijk ben)

Ik kan helaas geen oude PC proberen, de PC waaruit die komt die heeft een boot probleem (batterij van het mobo is leeg denk ik) maar dat is geen optie op dit moment want daar zou ook een nieuwe versie van windows op moeten die ik niet heb,
Ik heb alle floppy's geprobeerd

Mijn V&A Advertenties!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar past hij aan beide kanten maar op 1 manier? Je kan ook de aansluiting op je moederbord omdraaien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12 14:06

@r!k

It is I, Leclerq

Artica schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:24:
Het lampje blijft de hele tijd groen. De IDE kabel kan ik echter niet omdraaien, omdat deze maar op een manier op de slots passen door middle van weggelaten pinnetjes. Ik heb pinnetjes in de slots, waar in de kabel geen gaatje is zegmaar. (hoop dat ik duidelijk ben)

Ik kan helaas geen oude PC proberen, de PC waaruit die komt die heeft een boot probleem (batterij van het mobo is leeg denk ik) maar dat is geen optie op dit moment want daar zou ook een nieuwe versie van windows op moeten die ik niet heb,
Ik heb alle floppy's geprobeerd
Lampje dat continu brandt wijst op verkeerde aansluiting, kabel moet toch echt om te draaien zijn, anders andere kabel proberen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• CptMeatball
Hij past op beide kanten maar op 1 manier. Het rare is dattie op de oude pc wel altijd gewerkt heeft...

EDIT: Zelfs met de kabel van de andere PC werktie niet, verder ben ik er net wel achter gekomen dat er heel veel verschillende soorten IDE kabels zijn :P Met een ontbrekend pinnetje in het midden; 2 van rechts of 1 van rechts. (of links ligt eraan hoe je het bekijkt natuurlijk). Bestaat er iets zoals een FDD kabel of zou elke IDEkabel die erop past moeten voldoen?

Ik zie net dat er ook een SATA aansluiting opzit.. of iets wat er op lijkt in ieder geval, maar die is net 1 mm te klein om een normale sata kabel erin te doen.

[ Voor 72% gewijzigd door CptMeatball op 09-03-2011 16:38 ]

Mijn V&A Advertenties!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Toch een andere fdd kabel regelen en omdraaien.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• CptMeatball
Ik heb elke kabel die ik heb, inclusief de originele kabel waarmee die het oorspronkelijk heeft gedaan geprobeerd, maar nog werkt de drive niet. Het rare blijf ik vinden, dat er zoveel verschil in kabels is. (ontbrekende pinnetjes etc)

Wat bedoel je precies met omdraaien trouwens? Ik neem aan de kabel omdraaien? Want dat kan namelijk niet, aangezien er op die kant geen ontbrekende pinnetjes zijn, dus hierdoor past de kabel niet in het slot.

Mijn V&A Advertenties!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
De kabel heeft een rode lijn. Dat is pin 1. Die moet (de floppydrive van achter bekeken) rechtsboven op de aansluiting van de floppydrive komen. Omdraaien bedoelen we mee omdraaien op de aansluiting. 180 graden draaien.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• CptMeatball
Okee, we hebben voortgang, na heel wat geprobeer en gefutsel laad die de disks deels. Alleen ik krijg willekeurig of "Need to format disk before you can use it" terwijl die 2 minuten geleden het (deels) deed, maar halverwege vastliep.

Mijn V&A Advertenties!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KOFSCHIP titelfix:

"Floppy drive wel herkent, laad geen floppy's" -> "Floppy drive wel herkend, laadt geen floppy's"

Graag een beetje verzorging als je een topic opent...

Verder is Overige Hardware geen dumpbak, vragen over zaken die elders op GoT gaan horen daar thuis en niet hier. Floppies zijn opslagmedia, dus gek genoeg horen vragen erover in Opslagmedia & I/O Controllers

Move OH -> OM

Tenslotte kan het geen kwaad om volledig te zijn qua specs:
- gaat het hier om een 3.5" floppy of een 5.25" en welk merk+model exact?
- wat voor moederbord betreft het hier?
- welke kabel (type + connectoren) gebruik je?
- alles wat je nu roept is vanuit één OS (Windows 7 x64). Probeer eens een ander OS, bijv vanaf een willekeurige LiveCD om te kijken wat daar gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
't Kofschip is verleden tijd. Tegenwoordig is het "xtc koffieshop" of "het sexy fokschaap."

Een floppydrive ga je echt niet meer werkend krijgen in een moderne machine. Diskettedrives wel. Er bestaan ook USB-diskettedrives die gewoon nog werken onder Windows 7. USB-floppydrives bestaan helaas niet :(

• CptMeatball
Hmm, moet dan toch maar is kijken voor een vervangende externe drive, misschien werkt dat.

En ik ga maar gewoon niet volledig reageren op de reactie van de mod, want moet eerlijk toegeven dat ik het wat gemierenneuk vind. Maar mijn excuses voor het slechte taalgebruik.

QATC.

Mijn V&A Advertenties!

Pagina: 1