Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] PC doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hoi, mijn pc doet de laatste tijd raar;
- Uitvoeren staat niet meer in het start menu
- Ctrl + R (uitvoeren) geeft de melding: "De bewerking is geannuleerd vanwege de op uw systeem geldende beperkingen. Neem contact met de systeembeheerder op."
- Bij rechtermuisklik op de taakbalk kan ik niet op 'Taakbeheer' klikken (dit knopje is grijs)
- Ctrl + Alt + Del (taakbeheer) geeft de melding: "Taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder"
- Externe HDD benaderen via SATA <->E-SATA kabel lukt niet; "F:\ is niet toegankelijk. Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat."

Voor zover ik weet beheer ik zelf mijn system en heb ik niks uitgeschakeld..

Verwijderd

Een virus heeft allerlij irritante policies geladen om te verhinderen dat jij het verwijderd.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Klinkt heel erg als een virus/malware infectie. Heb je een scanner en is deze nog actief? Start anders eens op in veilige modus (met netwerk) en start bv eens een online scanner als Housecall van Trendmicro. Ook hebben verschillende virus fabrikanten (linux) live-cd's waarmee je offline kan scannen.

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 18:53
Wat KnetterGek zegt :)

Misschien heb je hier nog wat aan, om het virus te verwijderen kun je het volgende proberen:

- Opstarten in safe mode met netwerkmogelijkheden ([url="[url]http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/boot_failsafe.mspx?mfr=true[/url]"]Link[/url])

- Virusscanner installeren en een volledige scan uit laten voeren (Link)

- Malwarescanner installeren en een volledige scan uit laten voeren (Link)

- Als één na laatste redmiddel een herstelpunt terugzetten

- Als allerlaatste redmiddel een herinstallatie

Zo zou ik ongeveer te werk gaan. Misschien heb je er wat aan, misschien niet :)

Edit: Nielson was eerderderder :)

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Is het een erg virus?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Valt mee, gewoon Windows er opnieuw opzetten en je bent er waarschijnlijk weer af.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Gewoon....
Dat duurt heel lang, nieuwe licenties kopen voor programma's, etc...

[ Voor 6% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 09-03-2011 17:28 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Nieuwe licenties kopen omdat je het opnieuw installeerd? Lijkt me niet. En een gemiddelde windows install duurt bij mij niet langer dan een paar uur. Alles erop en deran.

Volgende keer misschien de pc imagen als je hem helemaal netjes geinstalleerd hebt?

edit: ik zou trouwens voor geen enkele andere oplossing dan opnieuw installeren gaan. Dit soort troep krijg je niet makkelijk van je systeem af en je weet ook nooit meer zeker of het uberhaupt er wel af is. Ook al lijkt dat zo.

[ Voor 31% gewijzigd door Craven op 09-03-2011 17:32 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

B&V...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Ja, maar toen ik het topic startte wist ik nog niet dat het een V was.

[ Voor 23% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 10-03-2011 10:57 ]

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Er is je al meerdere malen eerder aangegeven dat er enige inzet van je verwacht word. Dat zie ik niet terug dus gaat hij op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.