Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399080

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een LACIE Network Space 2 2TB aangeschaft en ben er mee aan de slag gegaan. Ik heb nu alles zoals ik het wil hebben, maar ik heb 1 probleem. De snelheid waarmee hij van de computer naar de harde schijf kopieert is veel te langzaam. Hij kopieert met een snelheid van (hooguit) 1,80 MB per seconde. Herkent iemand dit probleem of weet hij hoe je dit op kunt lossen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Als je begint met wat meer specificaties te geven, dan kunnen we er misschien een zinnig antwoord op geven. Met hetgeen je nu hebt verteld, kunnen we verder weinig tot niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet precies welke specificaties nuttig zijn om te vermelden, maar ik zal die, die mij nuttig lijken, geven.

Ik heb een ASUS X61S

Specificaties:
Processor Intel® Core™ 2 Duo Penryn (T9600 - 2.8 GHz, 1066MHz FSB, 6MB)
Screen 16" (ASUS Color-Shine, 1366 x 768 HD TFT)
Operating System Windows 7 Ultimate (zelf geïnstalleerd)
RAM 4GB
Hard Drive 500GB
Wireless LAN Wireless (802.11b/g/n Wireless)
Network Card 10/100Mbps Fast Ethernet

Ook hebben we internet via KPN dus hebben we een Experia Box (Thomson TG789v). Sinds we internet hebben via de Experia Box, duurt het bij mijn laptop wel lang voordat hij verbinding heeft gemaakt. Deze is wel goed geïnstalleerd.

De specificaties van de LaCie Network Space 2 2TB:
Soort 3,5" externe netwerk harddisk
Capaciteit 2 TB
Voeding External Power Supply
USB-aansluiting USB 2.0
Netwerkaansluiting 10/100/1000 Mbps

Als jullie nog informatie missen kan ik het jullie ook geven, weet alleen niet wat allemaal relevant is.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Laptop is wireless?
Als dat zo is en je hebt de max de 54 Mbit verbinding dan zal het niet echt sneller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Mijn laptop is wireless ja, maar hij haalt hooguit een overdracht van 2MB per seconde, terwijl hij toch zo'n 6 moet kunnen halen toch?

(Hij ziet hem trouwens ook niet in de LaCie Network assistant als ik hem heb ingeschakeld en ik later de laptop af heb gesloten of de verbinding met internet heb verbroken. Pals als ik de NAS uitzet en weer inschakel kan ik hem configureren (en in iTunes zien). Is er dan toch iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kun je de laptop ook bedraad op de router aansluiten?

Wireless is *max* 54Mbit, maar in de praktijk maar de helft (vanwege duplex), en daar zit je met je 1.8MB al in de buurt.

iTunes en de Network assistant doen beiden iets met broadcasts, en daar wil ook wel eens iets mis gaan bij de overgang van wireless naar bedraad en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat kan wel ja, maar je kent het wel, het is bij een laptop alles behalve handig. Ik zal eens kijken of hij het dan allemaal wel normaal doet.

Is er geen oplossing dan dat iTunes en de Network assistant de harde schijf herkennen, ook zonder dat ik die opnieuw aanzet?

(Sorry wat een vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ja, dat bedraad lastig is snap ik. De test is ook alleen om uit te sluiten dat het probleem buiten de Wifi ligt.
Is er geen oplossing dan dat iTunes en de Network assistant de harde schijf herkennen, ook zonder dat ik die opnieuw aanzet?
Wanneer je googled op 'iTunes router wireless', dan vind je talloze mensen met hetzelfde probleem. Maar niet echt oplossingen, behalve misschien deze, zij het dat het me niet helemaal duidelijk is waarom dit zou werken.
Overigens denk ik dat je die Network Assistant helemaal niet nodig hebt. Je kunt de NAS administreren via je browser (http://<ip-van-nas>), en de shares benaderen vanuit explorer op adres //<ip-van-nas>. Waarschijnlijk kun je ipv ip-van-nas ook de hostname van de NAS gebruiken (ik denk dat dat Networkspace2 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal hier eens naar kijken. Ik denk dat ik er zo wel uitkom, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalex
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-06 16:44
Ik heb een probleem met mijn Lacie Network Space 2 2TB:

De situatie:
De Lacie Network Space 2 is met een netwerkkabel aangesloten op mijn router.
Mijn Mac mini is ook met een netwerkkabel aangesloten op mijn router. Hierop draait ook Lacie Network Assistent.
Omdat mijn media op de Lacie staat en Plex Media Server op mijn Mac, moet de verbinding hiertussen goed zijn, wil ik gebruik kunnen maken van Plex op bijvoorbeeld mijn Apple tv. Echter elke keer als ik Plex op de Apple tv start, is er geen verbinding te maken met Plex Media Server.
De connectie tussen mijn Mac en de Lacie lijkt zeer instabiel en wordt continu onderbroken.

Waar kan het aan liggen en hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Modbreak:zalex,

Zou je een nieuw topic willen aanmaken voor jouw probleem? Dit topic gaat inderdaad over hetzelfde product, maar over een ander probleem. Dus vandaar dat je beter je vraag in een nieuw topic kunt stellen.

Alvast bedankt!

CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1