Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Ik heb onlangs een pricewatch: Asus N53SV-SZ016V gekocht. Ik heb er al verschillende spellen op gespeeld (waaronder COD Black Ops en NFS Shift), deze draaiden allemaal als een zonnetje op mijn laptop, op medium/high en op native full hd resolution.
Nu lukt dit met GTA IV langs geen kanten. Eerst startte hij GTA IV op met de geintegreerde gpu en kon ik dus totaal niets aanpassen, hij stond op 800*600 etc. Dit heb ik opgelost door in het Nvidia configuratiescherm te zeggen dat hij GTA moest openen met de 540m.
Dit lukte dan, hij koos automatisch de `goede' instellingen, 1920*1080, alles op high etc.
Deze instellingen werkten niet zo goed. Hij stotterde regelmatig en het spel liep niet vloeiend. Daarom verlaagde ik de resolutie naar 1366*768 en de andere dingen naar het minimum (low, view distance etc op 0/1).
Dan liep het spel al ietsje beter dan op full hd resolutie en alles op high, maar eigenlijk was het niet zo'n groot verschil.
Nu vraag ik mij af, wat is er mis, kan deze laptop een 3 jaar oud spel nog altijd niet aan of is er iets verkeerd? Ik heb al geprobeerd om andere drivers te zoeken voor de gpu, maar ik vond geen? Op de site van nvidia zijn er nog geen drivers voor de 500M reeks en ik heb al twee drivers van laptopvideo2go geprobeerd, maar die zeiden mij dat er geen compatibele hardware gevonden werd.

De specificaties:
Intel i7 2630qm (2.0 ghz sandy bridge quadcore)
Nvidia gt 540m 1GB DDR3 met driver 265.66
6 GB DDR3 RAM
640GB HDD 5400 rpm

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-07 16:24
Ik zou beginnen met het patchen naar de laatste versie van GTA IV. In de laatste patches zijn al heel wat nieuwe performance issues opgelost. Mogelijk dat deze ook helpen voor jou.

Verder vind ik persoonlijk je HDD ook niet echt snel al mag dit niet de bottleneck zijn. Een schijf met 7200 RPM is wel merkbaar sneller.

Verder kan je proberen om via http://www.nvidia.com/object/notebook_drivers.html je drivers bij te werken indien die er zijn.

Verder uiteraard altijd je andere drivers ook bijwerken zoals je chipset, sata drivers, geluid etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Wylana schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:39:
Ik zou beginnen met het patchen naar de laatste versie van GTA IV. In de laatste patches zijn al heel wat nieuwe performance issues opgelost. Mogelijk dat deze ook helpen voor jou.

Verder vind ik persoonlijk je HDD ook niet echt snel al mag dit niet de bottleneck zijn. Een schijf met 7200 RPM is wel merkbaar sneller.

Verder kan je proberen om via http://www.nvidia.com/object/notebook_drivers.html je drivers bij te werken indien die er zijn.

Verder uiteraard altijd je andere drivers ook bijwerken zoals je chipset, sata drivers, geluid etc.
Mijn laptop is nog maar een paar weken oud, dus de drivers zijn nog up to date :)
Ik heb de 7 patches gedownload en geinstalleerd vanaf deze site link. Nu is het erger geworden. Hij start de (afgeslankte versie van de) Social Club op, ik tik mijn email en wachtwoord in en klik op play (bij play offline kom ik op hetzelfde neer), dan spint de disk op en na een 10-tal seconden vertraagt de disk terug en er gebeurt niks, het spel start niet op :(

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik heb GTA IV opnieuw geinstalleerd, dan werkte hij terug, maar maakte hij gebruik van de geintegreerde gpu (wat ik merkte door de benchmark tool te laten draaien, die zei me dat er gebruik gemaakt werd van de Intel HD gpu, en niet de krachtigere gt 540m). Ik heb al geprobeerd om in het nvidia-configuratiescherm te zeggen dat hij voorkeur moest geven aan de gt 540m, en ook geprobeerd om gta IV te draaien met de krachtige dedicated gpu, maar dit werkte niet, hij blijft de geintegreerde gpu gebruiken.
Dan heb ik gezocht naar een optie in de bios, maar deze was niet aanwezig. Ik heb ook al andere grafische drivers gezocht, maar diegene die ik vond werkten niet...
Iemand tips hoe ik GTA IV kan `dwingen' de `echte' gpu te gebruiken? Ik heb ook al geprobeerd om de intel gpu uit te schakelen in appaaraatbeheer, maar dan krijg ik een mooi zwart scherm en bij het opnieuw opstarten krijg ik een gigantisch lage resolutie 800*600 ofzo, dat ik niet meer terug op full hd kan krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 15:12
Ik zit zelf ook met dit probleem is hier intussen al een oplossing voor gevonden ?

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik heb het zelf opgelost gekregen, gta IV updaten met de laatste patch (7). Daarnaast heb ik ook in het Nvidia configuratiescherm aangeduid dat hij het moest uitvoeren met de gt 540m. Als ik de benchmark dan draai, zegt hij nog steeds dat ik de ingebouwde kaart gebruik, maar volgens mij klopt dit niet, want ik kan hem nu wel op full-hd draaien met alles op high (en 1 op extra high, weet niet meer dewelke).
Ik hoop dat deze oplossing ook werkt voor jou :)

ik neem aan dat jij diegene bent die op mij gecontacteerd via mijn site? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 15:12
Correct that was me :).

Ik heb gedaan zoals je had verteld, update eroverheen en launchgtaiv.exe ingesteld op de nvidia grafische kaart. in het Nvidia control panel tabblad van 'manage 3d settings' alleen mocht dit niet baten ik krijg nog steeds de juiste videokaart niet bij het starten resolutie is onaanpasbaar helaas..

Heb je toevallig de videokaart drivers ook nog geupdated ?

[ Voor 8% gewijzigd door appel22 op 27-03-2011 16:45 ]

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402097

Hee, ik had hetzelfde probleem met mijn N53SV, via google hier uitgekomen.
Via deze http://pesedit.com/forums...y-won-t-work-with-PES2011 link de driver via een omweg kunnen updaten en kan nu ook eindelijk genieten van de high-settings :-) Hoop dat je er iets aan hebt.
Pagina: 1