Ubuntu kopieervenster zonder gegevens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Hallo,
Ik was gisteren begonnen met het kopiëren van een groot bestand. Ik had 's nachts de computer laten aan staan met de verwachting dat het 's morgens wel klaar zou zijn. Alleen zag ik deze morgend dat het kopiëren niet meer vooruit ging 300kbps... en mijn processor 1 stond op 24% en processor 2 stond op 100%!
Toen heb ik het kopiëren maar gestopt, maar dat wou ook maar niet eindigen, uiteindelijk de computer gewoon opnieuw opgestart.
Toen de computer opnieuw opgestart was, wou ik verder gaan met kopiëren, maar wanneer ik nu iets kopieer, krijg ik wel het kopiëervenster, maar er staat gewoon geen informatie meer in! dit is natuurlijk zeer vervelend want je weet niet wanneer het klaar is (tot het venster weg springt).

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://house-tronics.be/ubuntu/ubuntu.jpg

Kan iemand me hierbij helpen?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe groot is het bestand?
Wat voor filesystem?
Hoeveel ruimte is er vrij?
Is het fs lokaal?
Wat gebeurt er als je het in de shell doet?
Wat voor diskopslag heb je uberhaupt?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Het was een map van 230GB, NTFS, op een netwerk harde schijf.
Op de computer heb ik genoeg ruimte vrij, 1TB (EXT4).

Het kadertje dat je nu ziet krijg ik bij het kopiëren van een stuk van die map (12gb)
Mijn kennis van Linux is niet zo groot, ik ga dus niet kunnen antwoorden op je andere vragen, sorry.
Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja dan is het wellicht handig om toch even iets te investeren in je eigen kennis, het is hier geen afhaalchinees.
'sorry'.

Probeer eens het cp commando?
Is die NTFS schijf nou je doel of bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 14:35
Indien je een langzame netwerk schijf hebt dan gaat dit zeer lang duren.
Kontroleer het geheugen gebruik als je zoveel files wilt kopieren.

Als 1e zou ik het netwerk testen. Dit doe ik zo.
Dit is nodig omdat je driver fout kan zijn, of bijv firewall of andere software/hardware kunnen files beschadigen, waar je geen foutmelding van krijgt.

Maak een dvd met par2 file erbij.
Maak 10 mappen, binnen 1 map, kopier de dvd met par2 in elke map. Dus nu heb je 40Gb.
Kopier dit over het netwerk.(ja het moet zo groot zijn om stabiliteit te testen).
Par de files, dan weet je of de files goed aankomen.
En natuurlijk ook de andere kant op, terug kopieren dus, en weer parren.
Dan start de terminal, ifconfig starten, dan zie je daar de fouten van je netwerkkaart, dit moet 0 zijn.

Ik doe dit met externe hd's, nassen en andere pc's, je kan heel snel data verliezen.
Verder probeer te backuppen(kopieren) met rsync, dan heb kontrole of de files ook aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
mijn bron heeft NTFS. mijn doel, de ubuntu machine heeft EXT4.
Ik was dus opnieuw begonnen met kopieren van 12GB en hij loopt weer stil!

Afbeeldingslocatie: http://house-tronics.be/ubuntu/ubuntu2.jpg
Je ziet dat die snelheid gewoon te laag is (nu staat hij zelfs op 0 bytes..) en processor 2 staat op 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En nu de rest van mijn tips, koekenbakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 21:29
Het wordt langzaam beter, maar nautilus is volgens mij nog steeds niet zo geschikt om grote hoeveelheden bestanden te kopieren.

Het veiligst en beste is rsync. Rsync controleert ook of het kopieren goed gaat en kan eventueel een vastgelopen kopie hervatten, zonder data verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 14:35
Als hij zo vastloopt of stopt met kopieren, kijk dan in de terminal met ifconfig (bij ubuntu), dan zie je of je netwerk fouten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jrs77 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:42:
Het wordt langzaam beter, maar nautilus is volgens mij nog steeds niet zo geschikt om grote hoeveelheden bestanden te kopieren.
Dat is toch best paradoxaal; een GUI die minder geschikt is om de computer te besturen dan een TUI.

TS heeft inderdaad dit nu zelf gevonden, en, hoewel het nooit zou mogen voorkomen is het nu eenmaal zo dat niet de beste ontwikkelaars dit in elkaar prutsen, dus krijg je dit soort issues.

rsync is inderdaad de beste oplossing, jammer genoeg.

Als je bijv. via Nautilus iets kopieert waarin bijv. 'rare tekens' staan, dan stopt hij er leuk mee (i.p.v. de rest te kopieren), of hij stopt ergens in het midden met een stomme vraag als 'dit bestand heeft dezelfde naam, wat wil je ermee doen?'. De command line tools stellen je in staat om dat soort vragen van te voren te beantwoorden. De persoon die Nautilus heeft ontwikkeld, heeft dan ook totaal geen idee wat hij/zij aan het doen is.

Werkt dit allemaal overigens _wel_ goed op OSX? (Windows heeft dezelfde fout, voor zover ik weet. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Ik ben nu bezig om alles van mijn netwerk harde schijf te kopiëren naar Ubuntu via een window kopiëren (met het programma teracopy). Tot nu toe werkt het nog goed.
Ik zou toch graag met rsync gaan werken maar ik vind nergens een goede uitleg om een netwerk harde schijf als bron te gebruiken. Ik krijg telkens een ssh fout (fout ivm poort 22)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Op OSX moet je wachten tot de vraag een 1e keer komt, daarna gaat het goed. Nautilus en DWM/Explorer snappen er niks van lijkt het wel... Hoewel ik KDE niet gebruik zal het daar vast niet veel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 07:34

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:40:
Werkt dit allemaal overigens _wel_ goed op OSX? (Windows heeft dezelfde fout, voor zover ik weet. )
Voor zover ik weet gaat windows 7 (en vista mss?) hier beter mee om. Er komt wel een vraag of je het wilt overschrijven (met de optie om dat voor alle conflicten wel/niet te doen), maar ondertussen gaat ie gewoon door met het kopiëren van de andere bestanden. Netjes opgelost volgens mij.

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
stefve1 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:03:
mijn bron heeft NTFS. mijn doel, de ubuntu machine heeft EXT4.
Mijn ervaring andersom (van Tux naar NTFS) is dat het exponentieel trager wordt naarmate er meer van een grote file gekopieerd is. 160 GB (harddisk-image) naar een USB NTFS-disk kopieren is in mijn ervaring onmogelijk, omdat-ie er nooit komt...
Geen idee of het lezen van NTFS onder Tux ook dergelijke problemen geeft, maar het zou zomaar kunnen (propriety-filesystems...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Alles werkt nu weer perfect!
Dat kader (zie eerste post), was na een herstart al weer in orde.
Het is gewoon mijn netwerk harde schijf die heel de tijd moeilijk deed met die nautilus, gewoon te grote bestanden. Ik heb dus alles even overgezet via windows 7.
Ook alle snelheden die ik haal zijn perfect. Ik haal nu 11MB/s van windows 7 naar ubuntu :)
Bedankt iedereen.
Pagina: 1