Dvi naar samsung tv + 3.5mm audio = geen geluid op tv!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372857

Topicstarter
Beste tweakers!

Ik hoop dat ik in het juiste forumdeel zit, ik vond het een nogal moeilijke keuze omdat dit onderwerp bij meerdere forumdelen past.

Ik heb het volgende probleem. Ik heb hier een computer staan met een Nvidia GTX285 GPU van asus (die met 2 dvi poorten.)

Deze wil ik graag aansluiten op mijn Samsung tv (dit om niet steeds te moeten klooien met mijn laptop om het helemaal klaar te zetten.). Het probleem is dus dat mijn videokaart alleen dvi poorten heeft. Jammer genoeg zenden die geen audiosignaal mee. Ik gebruik een dvi naar hdmi adapter aan de videokaart en een hdmi kabel loopt vanaf de adapter naar de tv. Logisch dat er nog steeds geen geluid is, dat wordt er niet zomaar bijgetoverd.

Volgens de samsung website zou ik geluid moeten kunnen krijgen door een 3.5mm audio kabel te leggen tussen mijn tv en mijn pc. Op samsung staat het volgende: http://support-us.samsung...501!-1!NONE!1220860964524 . Het enige verschil met deze afbeelding is dat ik in mijn tv geen RCA aansluiting heb, maar een gewone 3.5mm (het is sowieso maar 1 gat waar ik iets in moet stoppen, zou het dan ook kunnen zijn dat daar een andere kabel in moet?). De 3.5mm past ook gewoon.

Toch heb ik nog steeds geen geluid! Op internet heb ik verder kunnen lezen dat het lag aan de videokaartdrivers, omdat deze nog een fout signaal meesturen o.i.d. Echter heb ik de allernieuwste drivers.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, of weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367255

Ik denk dat weet wat er mis gaat.

http://i.testfreaks.com/i...samsung-t240hd.567227.jpg

Dit is een voorbeeld van een achterkant van een Samsung Syncmaster.
Als je goed kijkt staat boven de 3.5mm audio ingang
PC DVI-D
AUDIO IN
Deze tv kan dus geen audio via de 3.5mm ingang EN video via hdmi op een kanaal binnen krijgen. Waarschijnlijk als je gaat zappen, kom je je geluid van je PC tegen zonder beeld.

Omdat je niet in de TS heb gezegd welk type TV je hebt van Samsung kan ik je niet verder helpen. De enigste tip die ik je mee kan geven is het volgdende.
Kijk eens goed naar de achterkant van je tv, en kijk wat dus de ingang mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:43

FeaR

In GoT we trust

Het exacte model noemen zou flink helpen inderdaad. Er zijn TV's die inderdaad beeld en audio apart kunnen accepteren om het dan samen te voegen. Echter zijn dit niet alle aansluitingen. Plus dat een 3,5mm jack ook een digitale aansluiting kan zijn. Mocht dit het geval zijn dan ga je inderdaad geen geluid krijgen als je er een standaard analoge 3,5mm jack in stopt. Dus een echte afbeelding/foto van de aansluitingen of het exacte typenummer is hier gewoon nodig.

Aangezien het probleem meer bij de TV ligt en het hoe aansluiten daarvan vind ik het topic meer op zijn plaats in LCD en niet in MSH. Dus schopje van MSH naar LCD.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 09-03-2011 14:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het type tv is een le26b350f1w (zal niet zo veel zeggen.)

Gelukkig heb ik een afbeelding kunnen vinden Afbeeldingslocatie: http://img.4pk.ru/i/320x10000/files/images/213fc981a8df28ae034b849bcd5a4d9a_0.jpg. Ik heb even de specificaties opgezocht. Op ebay kwam ik een advertentie tegen met alle specs. Daar staat het volgende:

HDMI ™ 2
Component (Y / Pb / Pr)
Scart
PC-aansluiting (VGA)
PC Audio Ingang (Mini Jack)
DVI Audio-ingang Mini (gedeeld met pc-audio-ingang)
Composiet (AV) (gedeeld met Component) Optische audio uitgang
Antenne-aansluiting.

Ik snap er ook niet zo veel van dat er staat pc/dvi audio in, maar dat de tv 2 hdmi poorten heeft en dus geen dvi. Wel staat er bij de 1e hdmi poort ook dvi. Misschien hebben jullie hier meer aan?

In ieder geval al bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er staat dvi bij omdat het bedoeld is voor pc's die via een dvi--> hdmi verloopje op de tv aangesloten zijn en dus zoals bij jou geen geluid meesturen via de hdmi-ingang. Die audio-in kan dus gecombineerd worden met hdmi 1 en de vga-ingang.

Misschien dat je vervolgens in het menu nog aan moet geven dat er geen geluid via hdmi gaat komen en dat hij het van die pc-audio-ingang moet pakken?

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 09-03-2011 18:07 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Via het menu kan ik helaas niets instellen over het geluid via hdmi. Ik kan alleen kiezen voor een externe luidspreker, maar die is bedoeld als je met een receiver gaat werken (instellen op externe luidspreker doet ook niets, ik heb het getest!)

EDIT:

Blijkbaar kun je toch iets instellen dat je aangeeft dat je een DVI naar HDMI adapter gebruikt. Wel op een erg vreemde plek. In je bronnenlijst staat standaard HDMI/DVI. Je kunt hiervan de naam wijzigen (Ik dacht dat je daar dus een leuke naam mocht verzinnen voor je HDMI poort.) Blijkbaar kun je daar dus aangeven of je een HDMI of DVI verbinding gebruikt. Ik heb nu voor DVI gekozen, en ziedaar, het werkt!

Toch bedankt voor jullie hulp, door het opzoeken van mijn type TV ben ik namelijk de handleiding tegengekomen waarin het in een vreemd hoofdstuk uitgelegd stond.

Deze kan dus dicht!

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 372857 op 09-03-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:43
Als je je pc aansluit op hdmi 1 en de 3.5mm jack op de aansluiting daar rechts van moet het werken. Er hoeft dan niets ingesteld te worden. Zorg dat op je pc de audio output goed staat en dat je je kabeltje in het goede gaatje hebt gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:19
Op mijn Sony televisie zou het ook mogelijk moeten zijn (volgens de handleiding en online support pagina) om analoge audio met een 3,5mm jack plug toe te voegen aan beeld wat via DVI naar HDMI aangeleverd wordt. Helaas werkte dit niet. Vermoedelijk registreerde de TV toch iets van audio op die HDMI aansluiting waardoor die analoge audio ingang uitgeschakeld werd. Als ik een filmpje op de PC afspeelde had ik geen geluid. Trok ik dan de HDMI stekker los, dan hoorde ik wel geluid via de TV speakers (zonder beeld natuurlijk). Stak ik de HDMI stekker terug, dan had ik wel weer beeld, maar geen geluid.

De videokaart die ik gebruik (MSI nVidia 9400GT) heeft een optie om een S/PDIF signaal in over de DVI aansluiting te "injecteren". Ik heb een kabeltje gemaakt die de tulp S/PDIF uitgang koppelt aan die aanluiting op de videokaart. Met de juiste mixer instellingen wordt alle audio via de digitale S/PDIF uitgang gestuurd en gaat het via de HDMI aansluiting de TV in. Was voor mij de oplossing en scheelt een kabeltje achter in de TV. Alleen DTS audio wordt niet ondersteund door de TV. Gelukkig zit er ook een optische uitgang op het moederbord welke ik in de AV receiver heb gestoken. Daarmee kan ik dat formaat ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-05 01:35

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Bij mijn LE40C630 moet ik HDMI-1 via [Tools] de naam DVI-PC geven, dan gebruikt ie die 3,5mm-ingang voor het geluid. Noem ik hem anders, dan verwacht ie geluid in het HDMI-signaal.

offtopic:
Volslagen bezopen, zo'n actie. Je verwacht niet dat je met "Names" het gedrag van je ingang verandert, maar het staat toch echt zo in de handleiding. En ik maar mopperen dat je geen vrije teksts als naam mag kiezen...

Edit: Oeps, overheen gelezen dat je het zelf ook al gevonden had. Sorry!

[ Voor 13% gewijzigd door TwOkkie op 10-03-2011 13:56 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Pagina: 1