Hallo Allemaal,
Voor het eerst heb ik met een mac een probleem dat ik niet zelf kan oplossen. Waarschijnlijk gaat het om een hardware defect, maar misschien hebben jullie nog ideeen:
Ik heb hier van een kennis een powerbook G4 15" 1,5Ghz. Deze start spontaan niet goed meer op. De laptop was voorzien van 10.4 Tiger.
Het probleem is dat na het booten, enkel een blauw scherm met een cursor te zien is. De interface verschijnt niet. Echter, in veilige modus werkt alles prima.
Wat ik geprobeerd heb:
- 10.4 schoon opnieuw installeren: Precies hetzelfde probleem
- 10.5 installeren: de installatie-interface heeft hetzelfde probleem al, dit werkt dus ook niet
- PRAM en NVRAM gereset
- Opgestart met een andere gelijke mac in target-disk modus: zelfde probleem
- Een andere mac opgestart met deze in target disk: geen probleem
- alles van toepassing van hier geprobeert: http://support.apple.com/kb/ts1411
Mijn ideeen zijn helemaal op, misschien weten jullie nog iets te proberen? En als er wat defect is, wat kan dat dan zijn?
Voor het eerst heb ik met een mac een probleem dat ik niet zelf kan oplossen. Waarschijnlijk gaat het om een hardware defect, maar misschien hebben jullie nog ideeen:
Ik heb hier van een kennis een powerbook G4 15" 1,5Ghz. Deze start spontaan niet goed meer op. De laptop was voorzien van 10.4 Tiger.
Het probleem is dat na het booten, enkel een blauw scherm met een cursor te zien is. De interface verschijnt niet. Echter, in veilige modus werkt alles prima.
Wat ik geprobeerd heb:
- 10.4 schoon opnieuw installeren: Precies hetzelfde probleem
- 10.5 installeren: de installatie-interface heeft hetzelfde probleem al, dit werkt dus ook niet
- PRAM en NVRAM gereset
- Opgestart met een andere gelijke mac in target-disk modus: zelfde probleem
- Een andere mac opgestart met deze in target disk: geen probleem
- alles van toepassing van hier geprobeert: http://support.apple.com/kb/ts1411
Mijn ideeen zijn helemaal op, misschien weten jullie nog iets te proberen? En als er wat defect is, wat kan dat dan zijn?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz