Toon posts:

2e beeldscherm (sony bravia) wordt roze HDMI ati

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Allereerst: Dit probleem heb ik ongeveer een half jaar geleden ook gehad; Toen heb ik een tijd op internet rondgezocht naar een oplossing, en die was er; Ik hoefte maar 1 filter of iets dergelijks anders te zetten, en daarna heb ik het probleem niet mer gehad.
Maar nu heb ik vandaag mijn pc opnieuw geinstalleerd, en nu is het probleem er weer, NAMELIJK:
Mijn tweede beeldscherm (sony bravia) verspringt zomaar op willekeurige tijdstippen naar een soort negatief/roze. Als ik een tijdje wacht springt hij weer terug naar normaal beeld, om vervolgens weer naar het roze/negatief/paars terug te springen, en zo voorts.

Ik heb een ati 5850, en de tv is een gecloned beeld van mn computer monitor. Mijn tv is verbonden met de pc via een hdmi kabel.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb zojuist ongeveer een uur rondgezocht, maar ik kon de oplossing die ik een half jaar geleden dus gevonden had niet meer vinden.
Hartelijke groet,

Jan Willem.

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-02 14:44
Hey Jan Willem,

Dit probleem heb ik ook gehad. Zelf heb ik 2 5850 Toxic kaarten, de HDMI uitgang geeft dit verkleurde beeld en na een aantal weken zoeken naar een oplossing heb ik nog niets kunnen vinden. Het probleem is bij mij opgelost als ik het tweede beeldscherm (mijn tv) aansluit via een DVI uitgang via een DVI - HDMI verloopstekkertje. Meer hulp kan ik bij dit probleem niet bieden aangezien de HDMI uitgangen van mijn kaarten ditzelfde probleem ook nog steeds vertonen.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb hier inderdaad ook al een en ander over gelezen. Maar het is mij een half jaar geleden gelukt om het probleem op te lossen door ERGENS een filter ofzoiets (kan het me niet meer herinneren) anders te zetten; Daarna heb ik nooit meer het probleem gehad.
Het was een of andere filter bij beeldschermopties of graka opties of... ?

• Omaatjehenk
Klinkt erg interessant, ik zal dit topic dan maar in de gaten blijven houden aangezien ik ook graag van dit probleem af wil. Tot dan zal ik de TV gewoon aansturen via DVI.

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden denk ik!
Ga naar catalyst control center > Pixel format >
En dan RGB 4:4:4 pixel format pc standard (Full RGB)

Mijn tv was net in ieder geval roze, en toen ik die full rgb aanzette sprong hij weer normaal. Volgens mij (niet 100% zeker) is dit ook hoe ik het een half jaar geleden heb opgelost.

• Omaatjehenk
ok, hartstikke bedankt. Als je er komende paar dagen nog steeds geen last van hebt gehad, post het hier dan alsjeblieft. Dan zal ik het ook aanpassen!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 07:27
Ik heb ook dat probleem gehad. Het was niet permanent bij mij, maar zeer onregelmatig. De ene keer om de 10 seconden, de andere keer om de 30 minuten. Ik heb geprobeerd met alle mogelijke instellingen. Ik heb ten einde raad een nieuwe HDMI kabel gekocht( Ik had een Action kabeltje) en nu heb ik nergens meer last van.

• Omaatjehenk
Het probleem deed zich bij mij ook zeer onregelmatig voor, soms een hele dag niet. De andere keer 2 keer in 10 minuten. Het scherm veranderd ook weer in het normale beeld als je even de hdmi uit de pc haalt en er weer opnieuw instopt. Dit lost het probleem alleen niet permanent op en iedere keer als je dat scherm krijgt moet je de hdmi kabel weer opnieuw koppelen. Ondertussen heb ik het al met meerdere HDMI kabels geprobeerd dus ga ik de manier die hierboven staat uitgelegd maar eens proberen!

Verwijderd

Opgelost bij jullie? Bij mij helpt het wijzigen van de kleurfilter helaas niet....
Pagina: 1