[ps3] TV beeld flikkert

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 07:59
Ik wist niet goed waar ik deze vraag nu moest stellen, dus mocht dit fout zijn dan hoor ik dat graag :)

Het probleem is als volgt; Ik heb al een tijdje een PS3 maar deze eigenlijk maar heel weinig gebruikt. Dit omdat hij beneden aan onze 'grote' plasma TV hing en ik eigenlijk niet in de woonkamer ga gamen. Nu heb ik hem naar zolder verplaats, in de hoop hem wat meer te gaan gebruiken, maar hier heb ik enkel nog een 'dikke' JVC tv staan.

Nu vindt ik het niet zo erg om in deze lage resolutie te gamen, maar op de een of andere manier flikkert het beeld. Heel storend en vooral merkbaar op plaatsten met veel tekst en lichte kleuren. Nu heb ik al wel wat gegoogled maar helaas geen oplossing gevonden.

De PS3 is verbonden met de Gele, Rode en Witte stekker en lijkt in het hoofdmenu geen last van flikker te hebben. Ik hoop dat jullie een oplossing weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
composiet is dan ook de allerslechtste kabel. Is er geen mogelijk tot een scartkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Dat maakt geen ruk uit in dit geval. De meeste games gebruiken niet de standaard 50hz pal mode, maar PAL kleur encoding icbm met de 60hz refreshrate van NTSC. Dit omdat de nieuwe HDTV resoluties altijd 60hz gebruiken en de developers geen geld/tijd kwijt willen zijn om de game aan te passen aan de lagere frequentie dankzij de nu extreem beperkte groep die hier eventueel nog gebruik van maakt.. 50hz en zelfs 60hz is vaak nog waar te nemen door onze ogen. Het beeld gaat letterlijk 50 of 60x aan en uit. We hebben dit in het CRT tijdperk ooit opgelost door een digitale display buffer in de TV's in te bouwen, het signaal te deinterlacen, en het vervolgens op 100hz op de beeldbuis te laten verversen. Helaas werkt dit trucje in de meeste gevallen alleen met 50hz PAL content. Waardoor de meeste TV's bij een 60hz signaal terugvallen naar 60hz omdat de benodigde 120hz niet gehaald kan worden. Oplossing: even sparen, TV naar de kringloop brengen, en LCD of plasma gebruiken. Cheapo oplossing: TV verkopen, paar 10tjes bijleggen, en op marktplaats een monitor kopen die een DVI of HDMI input met HDCP ondersteuning heeft. Je bent vaak voor 70-90 euro klaar in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Move: HSA -> SPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:01

Grannd

da Granndest

Gravitone zijn verhaal gaat volgens mij enkel op als Pepijn zijn games zijn geimporteerd.

Mijn geimporteerde US games deden het ook niet op een bepaalde CRT-tv die geen NTSC aankon, zelfde met Blu-rayfilms, die waren zwart-wit. Maar games die regio 2 waren (NL) deden het wel gewoon, geen enkel probleem.

Dus ik weet niet of Pepijn probeert om allemaal regio 1 (US) games te spelen, feit dat hij in het hoofdmenu er geen last van heeft lijkt hier wel op te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 07:59
Nee het zijn allemaal gewoon Europese games. Maar ik heb er bijvoorbeeld ook last van in de playstation shop.

Maar dan ben ik bang toch maar even te moeten sparen :(
Pagina: 1